tränings hjälp!

1 2
a5iiiz
P28
Medlem

16 september 2012 18:39 | #21 a5iiiz

OOfyfan vad dålig koll vissa har -.- För det första såå är det inte ett måste att hålla på o springa osv MEN DET KAN VARA BRA ATT GÖRA DET! Då du förmodligen vill bygga muskler samtidigt som du vill bli av med underhudsfett osv... tipps om du inte vill springa är: Promenera minst en timme per dag ( många av kroppsbyggarna gör det ) cyckla, åk skridskor, skidor , simma osv.... du behöver inte få topp kondition för att se snygg ut! En sak som jag gillade göra är att springa korta sträckor så fort jag bara kan eller typ intervall löpning VARFÖR? Kolla på skillnaden mellan usain bolt och nåå snubbar som löper maraton.. Vem som hellst ser skillnaden på kropparna!

Vad som gäller angående mat tycker jag att heenkkee90 förklarade rätt bra!! Och det finns tipps där också men sånt är för anvancerad för nån som just ska börja..så försök att äta ofta och äta varierad!! Proteinpulver: OM du verkligen inte hinner äta eller som jag är bara lat att fixa käk 5 gånger per dag så funkar det också!! finns mycket bra grejer där ute t.ex. på gymgrossisten!

Hur du ska träna är simpelt: Vill du bli snygg så kommer du att behöva träna på gym eller hemma MED VIKTER / MASKINER! Man behöver inte lyfta tungt för att göra av sig med fetter och det finns inget sammanhang mellan VIKT och HUR mycket man förbränner t.ex. Lyft du en stång som väger 70 kilo en gång så har du gjort mindre än om du skulle lyfta en stång som väger 35 femm gånger. TRÄNA HELA KROPPEN!!! kolla upp olika övningar på nätet eller fråga nån på gymmet, alla hjälper varandra på gym. Träna några gånger per vecka och sluta inte när saker blir tunga (träningsvärk / ingen ork / lat)

Har säkert glömmt nått men i det hela såå behöver man inte vara raketspeciallist för att börja träna rätt ;)

SneekerN
P24
Medlem

17 september 2012 10:44 | #22 SneekerN

Jag tycker att det är väldigt lätt att bygga muskler samtidigt som jag förlorar fett. Du äter så mycket som dina fettreserver behöver, och tränar sedan därefter. Du omvänder ju fettet till muskler, oavsett om du äter mycket eller lite före träning, det enda som kan uppkomma är att du känner dig lite tröttare än om du hade ätit världens grismåltid. Jag har hållt på med den träningsrutinen i snart tre år, och jag har förlorat över 50 kilo. Visst, det tar lite längre tid, men om du inte tycker om att springa och förlora fett på det sättet är det andra alternativet ett riktigt bra sätt också.

W16
P21
Medlem

17 september 2012 16:05 | #23 W16

Citat:
Citat av: SneekerN
Jag tycker att det är väldigt lätt att bygga muskler samtidigt som jag förlorar fett. Du äter så mycket som dina fettreserver behöver, och tränar sedan därefter. Du omvänder ju fettet till muskler, oavsett om du äter mycket eller lite före träning, det enda som kan uppkomma är att du känner dig lite tröttare än om du hade ätit världens grismåltid. Jag har hållt på med den träningsrutinen i snart tre år, och jag har förlorat över 50 kilo. Visst, det tar lite längre tid, men om du inte tycker om att springa och förlora fett på det sättet är det andra alternativet ett riktigt bra sätt också.

man omvandlar inte fett till muskler, det är inte äns samma celler MEN fett behövs för att bygga muskler

W16
P21
Medlem

17 september 2012 16:06 | #24 W16

man bränner mer fett när man går än när man springer har jag hört

SneekerN
P24
Medlem

24 september 2012 11:09 | #25 SneekerN

<div class="quote-content"> </div>

Det jag menar är att man minskar fettmassan medans man ökar i muskelmassa, en fettmolekyl kan såklart inte omvandlas till en proteinmolekyl. Man behöver inte skilja på träningssätten utan man kan implementera båda i sin rutin.

SnyggaFrallan
P23
Medlem

5 februari 2013 22:22 | #26 SnyggaFrallan

Citat:
Citat av: x93x
Hej

jag e lite överviktig och jag skulle vilja börja träna lite hemma men jag vet inte hur man ska träna för att bli smalare kan nån ge ett bra tips som funkar

Ät flera mindre mål om dagen istället för färre stora. Börja hålla koll på hur mkt kalorier maten du stoppar i dig innehåller och om du verkligen vill gå ner i vikt är det viktigaste att sluta med LÄSK.. det är nog det värsta! men sluta hellst med allt sånt skit :P Ligg på -700kcal / dag så borede du ner ca 1kg på 10 dagar. Om du vill gå ner i vikt genom att gymma så kommer det ta ganska lång till innan du börjar gå ner i vikt. Blanda istället Styrke träning och konditionsträning. Gymma minst 2ggr i veckan o ta en promenad på 30 - 45 minuter varje dag och spring 30 minuter 3 ggr i veckan så ska du se att du går ner i vikt snabbt.

JammyFredrik
P20
Medlem

9 februari 2013 00:23 | #27 JammyFredrik

Lyssna på den här mannen!

https://www.youtube.com/watch?v=lozkwiyVefw

1 2

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.