Seriöst problem - Fotboll

anthonb
P25
Medlem

16 juni 2012 20:49 | #1 anthonb

Hej! Jag är en kille på 13/14 år och skjuter vristskott som en 4:åring varför? Jo för att varje gång jag kör ett vrist skott får jag riktigt ont och kan inte spela längre på ungefär en timma, VARFÖR?

TheOneAndOnlyKrabbaN
P19
Medlem

16 juni 2012 23:25 | #2 TheOneAndOnlyKrabbaN

Du vet inte hur gammal du är?

MajorLenny
P18
Medlem

17 juni 2012 19:15 | #3 MajorLenny

[url=../profil.html?user=TheOneAndOnlyKrabbaN]TheOneAndOnlyKrabbaN[/url] Skrivet igår 23:25

Du vet inte hur gammal du är?

hahaa.

Gå till tränaren och prata med han, han vet säkert någon massör eller liknande som kan hjälpa dig om inte han kan det.

Lycka500
P17
Medlem

19 juni 2012 15:31 | #4 Lycka500

Gå till läkare, Vet inte riktigt vad jag ska kalla det men vi kan säga trådar som går igenom foten som kanske sträcks varje gång du gör den rörelsen. Jag kan inte simma normalt för att när jag då trycker iväg migsjälv i vattent så trycker jag iväg mig själv så mycket så att jag sträcker låret... Fast det är bara en lätt gissning.

Till er andra så menar han säkert att han är 13 ½ år gammal?!?!

mmd
P16
Medlem

20 juni 2012 11:37 | #5 mmd

jag hade samma problem när jag var 12 och då träna jag hela sommarlovet så att jag skulle kunna skjuta bra vristskott och nu 3 och ett halvt år senare skjuter jag hårdast och rakast i laget med en skott kraft som högst ligger på 150Km/h innan jag träna det så sköt jag i snitt 75KM/h med vrist.

och vem vet du kanske inte ska skjuta vrist utan placera bollen i mål istället för att skjuta hårt?

HerrHurrDurr
P17
Medlem

20 juni 2012 12:07 | #6 HerrHurrDurr

mmd, det du säger är alltså att du skjuter hårdare än Zlatan? och alla dom andra riktigt stora världsstjärnorna inom fotboll..? du myglar så det smäller om det.

Men iaf, när du skjuter vristskott är det i hälsenan du får ont i då? liksom på "baksidan" av foten eller är det på framsidan du får ont? för är det i hälsenan du får ont så har du med stor sannolikhet töjt ut ett ledband och du kommer vara tvungen att vila några månader, men det är det lätt värt! Samma sak har hänt mig och jag kom tillbaka till fotbollen sen, bättre än någonsin förr! :) Får du däremot ont i framsidan av foten så vet jag inte vad som kan vara fel, förutom att du kanske skjuter fel på bollen, att du liksom träffar bollen för långt ut på foten, ungefär vid tårna självklart gör det ont då. Försök isåfall att träffa bollen så högt upp på foten att du träffar bollen precis innan smalbenet börjar!

Hur som helst så tycker jag att du ska kolla upp problemet hos en läkare, ca 120 kr på vårdcentralen sen vet du vad ditt problem är! Jag har alltid ont någonstans så jag går dit titt som tätt. Lycka till med foten och fotbollen! :)

HerrHurrDurr
P17
Medlem

20 juni 2012 12:09 | #7 HerrHurrDurr

och mmd, jag tvivlar ännu mer nu på ditt otroliga vristskott nu då du ser ut att vara stark som en ärtfis på din bild.

mmd
P16
Medlem

20 juni 2012 14:43 | #8 mmd

du vet att zlatan och resten av resten av världens tyngsta skyttar ligger runt 200KM/h och då menar jag dem som är kända för att skjuta hårt (Van Bommel Seedorf C.Ronaldo Roberto Carlos) osv. och det är inte mig på bilden när jag hade ett vad när jag var liten om vem som skulle vara på bilden vi gjorde profilen tillsmammans MMD=Markus Martin och Daniel, och Daniel vann så därför är det en bild på han när vi var små.

mmd
P16
Medlem

20 juni 2012 14:44 | #9 mmd

och herrhurrdurr så ser ju du ut och vara mycket smalare en min kompis på min bild du är ju lika smal och ser till och med ut som ett frågetecken:/

gormiti100
P18
Medlem

21 juni 2012 00:13 | #10 gormiti100

Englands snabbaste/hårdaste skott var 183.47km i timmen (2007 http://www.guardian.co.uk/football/2007/feb/14/theknowledge.sport ) . Skit snack att du skjuter 150, du är patetisk när du söker bekräftelse på jesper genom att säga att du sparkar boll hårt.

HerrHurrDurr
P17
Medlem

22 juni 2012 12:25 | #11 HerrHurrDurr

Jadu mmd, vart får du din fakta ifrån om att du skjuter i 150 km/h och att zlatan mm skjuter i över 200 km/h? Bullshit

MajorLenny
P18
Medlem

22 juni 2012 16:22 | #12 MajorLenny

mmd sluta lek

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.