CS 1.6 HJÄLP

dampi
P26
Medlem

26 juli 2009 21:16 | #1 dampi

tja, någon som någonsin haft problemet att när man försöker öppna steam/cs
så kommer det upp en ruta där det står:
unable to connect to the steam network. 'offline mode' is unavailable because there is no steam login information stored on this computer.

You will not be able to use steam until you can connect to the steam network again.

KLICK HERE TO CHECK THE STATUS OF THE STEAM NETWORK

[ OK ]

det verkar ju som att jag inte får kontakt med steam "network"
ngn som kan förklara hur jag kan få detta igen ? :D

dampi
P26
Medlem

26 juli 2009 21:17 | #2 dampi

help :O

Stormwave
P27
Medlem

26 juli 2009 21:27 | #3 Stormwave

Tips är att kolla om din brandvägg har blockerat Steam. Om det inte är fallet skulle jag stänga av Steam sedan ta bort Clientregistry.blob som ligger direkt i "/Steam". Det skapas en ny så fort du startar steam igen och brukar vara en bov till dom flesta problem som orsakar att Steam inte startar eller spel osv..

Hoppas det hjälper.

dampi
P26
Medlem

28 juli 2009 18:23 | #4 dampi

tjao, nu blev det ju plötsligt värre, såfort jag ska klicka upp steam / CS
står det bara:
STEAM EXE. (Main exeption) unable to load library steam.dll

HELP
och om det har me brandväggen att göra var fixar jag det? :S unsure

Stormwave
P27
Medlem

28 juli 2009 18:29 | #5 Stormwave

"STEAM EXE. (Main exeption) unable to load library steam.dll" Är ett vanligt fel som ofast påverkas av att brandväggen nekar Steam. Så gå in i din brandvägg och tillåt dom, om du inte vet hur du ska göra så säg vilken brandvägg du har så ska jag försöka hjälpa dig.

dampi
P26
Medlem

28 juli 2009 18:48 | #6 dampi

Skrivet av Stormwave View Post
"STEAM EXE. (Main exeption) unable to load library steam.dll" Är ett vanligt fel som ofast påverkas av att brandväggen nekar Steam. Så gå in i din brandvägg och tillåt dom, om du inte vet hur du ska göra så säg vilken brandvägg du har så ska jag försöka hjälpa dig.

jag har "windows brandvägg" bara tror jag:O
testade att stänga av den, var fortfarande likadant :s

Stormwave
P27
Medlem

28 juli 2009 19:48 | #7 Stormwave

Har du något säkerhets paket som te.x F-secure?

kryddz1337
P26
Medlem

3 augusti 2009 00:39 | #8 kryddz1337

Hej jag behöver hjälp med en lösning. Jag vill använda cheat mot mina kompisar genom nätverket men när jag trycker F9 för att sätta på cheatet då stänger cs av. Varför? nån som vet skicka medelande till mig snarast.

tack för hjälpen=)

dampi
P26
Medlem

4 september 2009 17:07 | #9 dampi

Skrivet av Stormwave View Post

okej, men jag har provat lite nu.. och när jag installerar om cs, så står det :
"setup has determined that you have DirectX version 9.0 or greater installed on your machine and will not attempt to update it."

snälla hjääälp jag saknar cs (a)

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.