Sluta runka

1 2 3
titlest
P34
Medlem

29 november 2011 23:25 | #1 titlest

En av de grejer många missbrukar idag är porr och masturbation. Vilket både är förödande speciellt om man blandar båda tillsammans. Jag kan själv berätta att jag har inte gjort något av de två grejerna de 3 senaste månaderna och mitt liv har varit mycket bättre efter jag slutade.

Det är en drog som jävligt svårt att sluta helt med men klara ni bara de första veckorna kommer ni att kunna klara det hela tiden. Man blir bara trött av att runka, ångestfull, ingen motivation och annat skit.

Ge mig en anledning till varför man ska runka? Ska man göra det så ska man låta någon annan göra det inte själv speciellt inte framför någon porrsida.

Babeeh
F25
Medlem

29 november 2011 23:37 | #2 Babeeh

Bra för hjärtat och prostatan

Babeeh
F25
Medlem

29 november 2011 23:37 | #3 Babeeh

+ sund kvinnosyn

Ranger
P23
Medlem

30 november 2011 01:23 | #4 Ranger

Huehuehuehuheuheuheuehue

Darkknightofjesper
F33
Medlem

30 november 2011 10:49 | #5 Darkknightofjesper

ditt ansikte blir längre

Liza_cool
F24
Medlem

30 november 2011 11:16 | #6 Liza_cool

Det finns sätt att sluta upp med självbefläckning. Min lillebror har själv provat på det och säger att det fungerar riktigt bra och att hans penis idag mår mycket bättre.

http://www.aftonbladet.se/...a/barn/article11371882.ab

mojje123
P25
Medlem

30 november 2011 12:11 | #7 mojje123

haha ... Runka om du vill men om du inte vill runka så skit i det då, man gör det för att det är skönt och inte för att man (måste). Missbruka porr och masturbation? Vadå missbruka? Om du vill titta på porr sår gör det.. om du vill runka så gör det.. Det är ju inte så att någon skulle bry sig om hur mycket porr du tittar på? Gör vad faan du vill det är ingen som skulle bry sig. Om man tycker man har ett behov av det är det väll bara att sluta? det är ju inte så att kroppen skapar ett behov av runkning, men om det skulle kännas så så sitter väll 99.9 % av det behovet i huvudet...

Gör vad faan du vill... det är ju trotts allt jävligt skönt

titlest
P34
Medlem

30 november 2011 16:05 | #8 titlest

Skrivet av Babeeh View Post
Bra för hjärtat och prostatan
Skrivet av Babeeh View Post
+ sund kvinnosyn

Menar du att det är bra om jag runkar eller tvärtom?

Skrivet av mojje123 View Post
haha ... Runka om du vill men om du inte vill runka så skit i det då, man gör det för att det är skönt och inte för att man (måste). Missbruka porr och masturbation? Vadå missbruka? Om du vill titta på porr sår gör det.. om du vill runka så gör det.. Det är ju inte så att någon skulle bry sig om hur mycket porr du tittar på? Gör vad faan du vill det är ingen som skulle bry sig. Om man tycker man har ett behov av det är det väll bara att sluta? det är ju inte så att kroppen skapar ett behov av runkning, men om det skulle kännas så så sitter väll 99.9 % av det behovet i huvudet...

Så du menar att man ska göra det man själv vill om det är skönt? Då antar jag att du tycker det är samma med droger. Droger och att runka är båda beroendeframkallade.

Sen när du menar att man har ett behov av det och att man ska sluta då, har du också sagt så till en rökare som har rökt dagligen i 9 år, en knarkare, eller en alkolist?

IronyFist
P29
Medlem

30 november 2011 17:12 | #9 IronyFist

Fast nu är inte masturbation och droger samma sak. Hitta nåt bättre att jämföra med. Din jämförelse är bara patetisk, idiotisk och skrattretande.

Använd mitt colaberoende att jämföra med istället.

titlest
P34
Medlem

30 november 2011 18:07 | #10 titlest

Skrivet av IronyFist View Post
Fast nu är inte masturbation och droger samma sak. Hitta nåt bättre att jämföra med. Din jämförelse är bara patetisk, idiotisk och skrattretande.

Använd mitt colaberoende att jämföra med istället.

Nu var kanske det en överdrift att använda mot droger men det är mycket mer beroendeframkallade än cola. Jag kan lova att nästan ingen här inne kan klara sig från att runka eller kolla på porr. Det är fortfarande ett beroende som inte är bra. Vill man bli bättre på att prata och ragga på tjejer så är denna metoden sjukt bra.

IronyFist
P29
Medlem

30 november 2011 18:18 | #11 IronyFist

Jag har provat både masturbationsberoende och colaberoende. Förstnämnda har jag blivit av med och det sistnämnda har jag blivit av med och sedan lyckats få tillbaka. Hur som helst så kan jag gå i god på att de är ungefär lika illa, eller snarare lindriga beroenden. Kan dessutom tillägga att jag nu sällan onanerar mer än max tre gånger i veckan och att jag inte sett på porr sen... Ja, jag tror nog det var i tvåan på gymnasiet, dvs tre år sedan... (Sen har det ju funnits tillfällen då jag kommit hem till en god vän och det rullat en porrfilm på hans dator eller så -.-)

Droger däremot, ska du inte blanda in hur som helst.

Men du har så rätt; Inget beroende är bra.

IronyFist
P29
Medlem

30 november 2011 18:19 | #12 IronyFist

Och just det, jag glömde mitt salt- och mitt jordnötsberoende!

tohe
P25
Medlem

4 februari 2012 02:53 | #13 tohe

Skrivet av mojje123 View Post

Som sagt så sitter det i huvudet och att hjärnan vill ha den känslan man får av att få orgasm.
Jag tycker att det e upp till var och en att runka, jag gör det för att det är ett beroende.
Men jag ser heller ingen jätte stor anledning till att sluta för att det är inte farligt ( man kan kanske få skavsår om man nu runkar tok mkt eller hur fan det nu kan gå till) men sen vet jag inte om man mår bättre av att inte göra det som

Skrivet av titlest View Post
En av de grejer många missbrukar idag är porr och masturbation. Vilket både är förödande speciellt om man blandar båda tillsammans. Jag kan själv berätta att jag har inte gjort något av de två grejerna de 3 senaste månaderna och mitt liv har varit mycket bättre efter jag slutade.

Det är en drog som jävligt svårt att sluta helt med men klara ni bara de första veckorna kommer ni att kunna klara det hela tiden. Man blir bara trött av att runka, ångestfull, ingen motivation och annat skit.

Ge mig en anledning till varför man ska runka? Ska man göra det så ska man låta någon annan göra det inte själv speciellt inte framför någon porrsida.

säger men jag kommer lägga av när jag känner för det...

Heavy95
P24
Medlem

10 april 2012 01:37 | #14 Heavy95

Alltså, onani är bra för kroppen, så är det bara. Men börjar man runka 5 gånger om dagen, kanske dags att tagga ner lite, men en person som onanerar 2-3 gånger i veckan är helt normalt och hälsosamt. Onani sänker bl.a risken för prostata cancer, rensar hjärnan, vidgar blodkärlen (syre upptagningsförmågan ökar) m.m, men jag är ingen läkare så jag vet inte alla hälsosamma skäl till att onanera.

Jag onanerar kanske 2-5 gånger varannan vecka nu för tiden och inte oftare än så, och det är för att det är skönt, och inte för att jag känner ett behov för det. Att sluta onanera helt låter ju bara tramsigt, som att sluta ha sex, låter som att gå med i en sekt och börja värva folk på nätet... Menar inget illa med det men allvarligt, kom igen, va?

Att kolla på porr är ju bra på flera perspektiv, som att utvidga vyerna i sexet, lära känna sin egen kropp, väcka intresset för att ha sex alls i huvudtaget. Men att sitta inne på rummet i 14 timmar om dygnet och runka bollarna torra till hentai är nog att gå lite för långt, dock anser jag att så länge man själv trivs med det och inte skadar någon annan med sitt onanerande så får man väll huda så mycket man vill, eller? Vi har ingen lag i sverige som hindrar oss, som i indonesien där dom amputerar pitten på dig om någon ser dig runka och anmäler dig... Där snackar vi ett skäl att inte runka!

Anonym666
F27
Medlem

13 april 2012 01:38 | #15 Anonym666

Ser man på bröst ca 10 minuter om dagen så får man bättre blodtryck och lägre vilopuls, och en runk är ca 10 minuter, iaf när jag gör det ;)

Samt så gör själva runkandet dig friskare. Inte nog med att det förhindrar prostatacancer så frigörs även endorfiner och serotonin i hjärnan som gör att du mår bättre, blir piggare och mer positivt inställd.

Så drar du en 10 minuters runk framför porr med storbystade kvinnor en gång om dagen så bör du må mycket bättre och vara lite friskare än om du inte gjorde det! :)

snaccer
P21
Medlem

13 april 2012 02:13 | #16 snaccer

Kan hålla med om att det är svårt att sluta. Men varför göra det? Det är grymt skönt och bra för hälsan

filip_125
P21
Medlem

28 maj 2012 18:07 | #17 filip_125

som sagt är det bra att runka, men det är också skönt och man kan få en bild om hur sex KAN vara, då kan man bestämma lättare när man vill ha sex och hur länge man vill vänta, samma sak är det med porr. att runka och titta på porr förstår jag att du tycker att det kan vara beroendeframkallande men det skadar knappast kroppen plus att det känns så skönt.

Borttagen medlem

28 maj 2012 18:31 | #18 Avslutat konto

Nu är det ju att onani inte är en drog. Vitt jag vet, så sniffar man det inte, man röker det inte, man dricker det inte, man injicerar det inte i blodet, man gnuggar det inte mot huden, man blöter inte ner en tampong och stoppar upp i tvåan.

Som tidigare det sagts så är onani hälsosamt om man har bra jämna mellanrum mellan varje r0nk. Och väldigt många vet jag runkar innan dom går och lägger sig för att det utlöses hormoner som gör att man blir avslappnad.

Jacko91
P27
Medlem

28 maj 2012 18:50 | #19 Jacko91

Börja meditera ist för att Runka och tro mig det ger mer Energi och välbefinnande ^^

Flumride
P26
Medlem

28 maj 2012 21:43 | #20 Flumride

Oftast om jag har bråkat med bruden och känner mig jävligt nere och tänker på henne funkar det alltid med att runka för att glömma henne och bli gladare för mig iallafall. Samma sak om jag gillar någon brud och det går lite trögt framåt funkar det med att runka:D

1 2 3

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.