ascas

Aptilla
P17
Medlem

12 juli 2011 00:40 | #1 Aptilla

zx

Borttagen medlem

12 juli 2011 00:45 | #2 Avslutat konto

Intressera dig av andra till att börja med, läs på om områdena i alla fall. Då blir du intressant.

Sedan får du helt enkelt släppa de sociala spärrarna, förslagsvis lite alkohol till exempel.

Sedan är det bra att du är medveten om dina egna fel, det är en grundförutsättning för att kunna döma andra.

Heavy95
P17
Medlem

12 juli 2011 02:01 | #3 Heavy95

Jag tycker inte att han ska börja dricka för att få vänner, det ska du inte, man kan ha vänner utan att dricka sprit eller ens alkohol alls. unsure

Genialisk
P20
Medlem

12 juli 2011 02:21 | #4 Genialisk

Jag tycker att förtäring av stora mängder alkohol ger dig ett större arsenal av idéer som gör dig socialt accepterad, via din oförmåga att se farorna i dina idéer. Så, drick som en jävel.

Hjalmz
P20
Medlem

12 juli 2011 02:30 | #5 Hjalmz

Skrivet av Genialisk View Post
Jag tycker att förtäring av stora mängder alkohol ger dig ett större arsenal av idéer som gör dig socialt accepterad, via din oförmåga att se farorna i dina idéer. Så, drick som en jävel.

Jag skulle snara säga att det är 50/50 för alkoholen kan lika gärna göra att han beter sig som ett svin xD

Borttagen medlem

12 juli 2011 02:33 | #6 Avslutat konto

Alkohol har hjälpt folk i urminnes tider.

LordDante
P18
Medlem

12 juli 2011 02:39 | #7 LordDante

Skrivet av Axiom View Post

Sedan urminnes tider* men är inte relevant då OP behöver hjälp och ni bara ger han halva bilden, alternativ två (istället för att festa/dricka etc. etc. (vilket jag fått rekommenderat av flertalet och som verkar riktigt förbannat kul, vilket är subjektivt och därmed oviktigt)) är att ta och härda ut tills gymnasiet där han (nästan garanterat) hittar ett par goda vänner...

Genialisk
P20
Medlem

12 juli 2011 02:52 | #8 Genialisk

Skrivet av LordDante View Post
Sedan urminnes tider* men är inte relevant då OP behöver hjälp och ni bara ger han halva bilden, alternativ två (istället för att festa/dricka etc. etc. (vilket jag fått rekommenderat av flertalet och som verkar riktigt förbannat kul, vilket är subjektivt och därmed oviktigt)) är att ta och härda ut tills gymnasiet där han (nästan garanterat) hittar ett par goda vänner...

Han vill ha vänner nu, så drick. Om du inte vill dricka kan du börja röka! :)

LordDante
P18
Medlem

12 juli 2011 02:59 | #9 LordDante

Skrivet av Genialisk View Post
Skrivet av LordDante View Post

Han vill ha vänner nu, så drick. Om du inte vill dricka kan du börja röka! :)

Klarar han att härda ut ett år eller två så tycker jag han ska göra det, men visst börja dricka skulle lösa det snabbt och enkelt...

eszet
P20
Medlem

12 juli 2011 03:25 | #10 eszet

Hur man får vänner är väl ganska lätt, bara ut på fester eller liknande och börja prata. frågan hur man får bra vänner har väl ett knepigare svar. Bara vara öppen, pratglad osv sen märker man ganska fort vad det är för någon person :)

herbman
P20
Medlem

3 augusti 2011 17:08 | #11 herbman

var social i skolan, häng med dina tråkiga klasskompisar, och kanske träffa nya kompisar via dom. det finns alltid möjligheter, oroa dig inte, du är ung så du har gått om tid att träna!

TwiztarN
P17
Medlem

3 augusti 2011 19:49 | #12 TwiztarN

Du kan vara med och lyssna när de pratar om longboards och wow då förstår du och kanske blir intresserad och kan hänga med i snacket efter ett tag eller så kan du försöka byta samtals ämne?

Jag tycker att ni är några omogna idioter som uppmanar honom att börja dricka eller röka!

TheOtherkind
P17
Medlem

3 augusti 2011 21:50 | #13 TheOtherkind

Axiom är inte omogen, han tycker att tråden är oseriös och reagerar därefter.

...För det mesta. ;)

anders_a
P25
Medlem

4 augusti 2011 00:15 | #14 anders_a

Engagera dig i nån klubb eller nån förening med nåt som intresserar dig.

Vad har du för intressen? Det finns säkert nån förening för personer som har samma intresse.

Annars har jag samma tips som nån innan mig sa: Börja lyssna på kompisarna. Både killarna och tjejerna och lyssna ordentligt. Förr eller senare kanske det visar sig att dom har nåt mer under fasaden än det du skrivit i första inlägget. Förr eller senare så tror jag du hittar nån som faktiskt är rätt sjysst trots att den i förstaläget verkar mest intresserad av longboards eller smink.

ripped
P17
Medlem

4 augusti 2011 03:46 | #15 ripped

Prova alkohol, ba du inte spelar full för då måste jag tyvärr döda dig :)

Borttagen medlem

4 augusti 2011 04:48 | #16 Avslutat konto

menar ni allvar, ska man behöva börja dricka alkohol för att skaffa vänner? herregud

Rutinerad
P20
Medlem

4 augusti 2011 20:10 | #17 Rutinerad

Sporta! :D

Clockwerk
P21
Medlem

23 oktober 2011 02:46 | #18 Clockwerk

börja aldrig röka! så töntigt tbh

Heavy95
P17
Medlem

29 juni 2012 03:26 | #19 Heavy95

Jag har ganska kraftigt temperament, och när blir jag förbannad går saker sönder, och är man elak med mig så vållas person skador, nästan alltid för motparten. Så jag vill vara försiktig med sprit och så vidare, jag har heller inte åldern inne riktigt så att riktigt dricka blir det inte.

Har jag vart med kompisar har jag vart med för att vara med, men inte som dom gör, för att supa bara. Dom gånger jag har vart ut med kompisarna har det nästan vart som att dom ska visa att dom kan dricka alkohol, medans jag har suttit med festens enda två tjejer och gosat i soffan och delat en fanta exotic ^^

Aldrig förstått mig på att man ska supa ner sig själv heller...

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.