Runka

1 2
zoxen
P21
Medlem

5 juli 2011 12:01 | #1 zoxen

E det farligt att runka för mycket?

Borttagen medlem

5 juli 2011 12:11 | #2 Avslutat konto

Ja det är det, värmen som alstras vid friktionen gör att brosket i penis kan deformeras vilket gör att din penis kan ändra form. Du har dessutom begränsat antal spermier och jag skulle rekommendera att du sparar dom tills dess att du skall skaffa barn.

anders_a
P32
Medlem

5 juli 2011 12:24 | #3 anders_a

@axiom: Sluta trolla FFS!
Dra till Flashback om du vill bråka med folk.

@Zoxen: Man har INTE begränsat med spermier. Det är helt ofarligt att runka. Det som kan hända är om du typ tar i för mycket så att blodkärl spricker. Men då är det ju bara att låta bli så läker det. (Om du inte är blödarsjuk men de hade du märkt när du skadat dig tidigare isf.)

Ha de så skönt! :D :P

Borttagen medlem

5 juli 2011 12:29 | #4 Avslutat konto

Skrivet av anders_a View Post
@axiom: Sluta trolla FFS!
Dra till Flashback om du vill bråka med folk.

@Zoxen: Man har INTE begränsat med spermier. Det är helt ofarligt att runka. Det som kan hända är om du typ tar i för mycket så att blodkärl spricker. Men då är det ju bara att låta bli så läker det. (Om du inte är blödarsjuk men de hade du märkt när du skadat dig tidigare isf.)

Ha de så skönt! :D :P

Vadå trolla? Killen ber om hjälp och jag bistod honom med korrekt och saklig information.

exit
P35
Moderator

5 juli 2011 12:48 | #5 exit

Nej, man kan inte ta någon som helst skada av att onanera mycket. Det är snarare nyttigt, man lär känna sig själv och dessutom slappnar man av och mår bättre efteråt.

Borttagen medlem

5 juli 2011 12:50 | #6 Avslutat konto

Skrivet av exit View Post
Nej, man kan inte ta någon som helst skada av att onanera mycket. Det är snarare nyttigt, man lär känna sig själv och dessutom slappnar man av och mår bättre efteråt.

Men ryktena om prostataproblem då?

AnArchoz
P25
Medlem

5 juli 2011 13:22 | #7 AnArchoz

Skrivet av Axiom View Post

Bra med folk som besvarar sina egna frågor. RYKTEN. Du kan inte möjligtvis veta att det är sant förrän det är bevisat. Alltså, bullshit - until scientifically proven correct.

Borttagen medlem

5 juli 2011 13:28 | #8 Avslutat konto

Skrivet av AnArchoz View Post

Bra med folk som besvarar sina egna frågor. RYKTEN. Du kan inte möjligtvis veta att det är sant förrän det är bevisat. Alltså, bullshit - until scientifically proven correct.

De kanske har funnit svar? Det var rykten senast jag kollade, och det var ett bra tag sedan .

AnArchoz
P25
Medlem

5 juli 2011 13:56 | #9 AnArchoz

De kanske har funnit svar? Det var rykten senast jag kollade, och det var ett bra tag sedan .

Så du antar att det är helt rätt för att ryktet är gammalt? Jag skulle nog anta motsatsen.

AnArchoz
P25
Medlem

5 juli 2011 13:59 | #10 AnArchoz

Du har dessutom begränsat antal spermier och jag skulle rekommendera att du sparar dom tills dess att du skall skaffa barn.

Inte är väl heller detta sant? Man producerar spermier hela tiden.

Newfag
P23
Medlem

5 juli 2011 14:03 | #11 Newfag

Du har dessutom begränsat antal spermier och jag skulle rekommendera att du sparar dom tills dess att du skall skaffa barn.

Inte är väl heller detta sant? Man producerar spermier hela tiden.

?_?

AnArchoz
P25
Medlem

5 juli 2011 14:35 | #12 AnArchoz

Skrivet av Grizzlyhamster View Post
?_?

Väldigt givande. Tack för den.

Newfag
P23
Medlem

5 juli 2011 14:40 | #13 Newfag

Skrivet av Grizzlyhamster View Post
?_?

Väldigt givande. Tack för den.

Tyckte bara att det var så uppenbart att det var larvigt att du pekade ut det.

Borttagen medlem

5 juli 2011 14:41 | #14 Avslutat konto

Så du antar att det är helt rätt för att ryktet är gammalt? Jag skulle nog anta motsatsen.

Vart nämner jag att det skulle vara rätt för att det är gammalt? :o

AnArchoz
P25
Medlem

5 juli 2011 15:32 | #15 AnArchoz

Det ser ut som om du utgår från att det är fakta.

Borttagen medlem

5 juli 2011 15:36 | #16 Avslutat konto

Det ser ut som om du utgår från att det är fakta.

Då får du ta och putsa brillorna, om du nu har några. wink

AnArchoz
P25
Medlem

5 juli 2011 16:28 | #17 AnArchoz

Då får du ta och putsa brillorna, om du nu har några. wink

Varför skrev du det då?

Heavy95
P24
Medlem

9 juli 2011 03:14 | #18 Heavy95

Ni vet väll om att män som onanerar 3-4 gånger i veckan löper mindre risk för erektionsproblem, prostata sjukdomar och stärker spermiernas chans att pefrukta ett ägg i kvinnan? [FACT]

tyrnus22
P23
Medlem

9 juli 2011 04:37 | #19 tyrnus22

Fick höra av en kompis för ett par år sedan att han onanerade 5 gånger på en dag och att det slutade med att det kom blod ur urinröret. Är inte det på något vis farligt?

DARKuS
P49
Moderator

24 juli 2011 07:16 | #20 DARKuS

Skrivet av zoxen View Post
E det farligt att runka för mycket?

Kan det vara farligt att onanera?

Att onanera är inte farligt på något sätt (så länge man inte gör något som kan skada en förstås, som till exempel att onanera med ett vasst föremål). Tvärtom är onani något som brukar göra att man mår riktigt bra samtidigt som man lär känna sin kropp och sin lust.

Kan man onanera för mycket?

Det går inte att säga att någonting är för mycket när det handlar om onani. Lika lite som det går att säga att det finns något som är för lite. Det är lika okej att onanera flera gånger om dagen som att inte göra det alls. Om man känner att onanerande ställer till problem för en i vardag så att man till exempel inte kan sköta skolan eller att det går ut över andra saker kanske det är för mycket. Men så länge man inte mår dåligt av det är det inga problem.

1 2

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.