Hur ska man fråga chans?

1 2 3
vitis2
P25
Medlem

9 januari 2010 18:29 | #1 vitis2

Hej. Det finns en tjej (jag e kille) som e ganska snygg och snäll och så vidare. men jag har ett problem. jag vet inte om jag ska fråga chans på henne. Om jag ska det, vilket är det bästa sättet? typ Hotmail, personligt osv. Jag skulle bli glad om ni svarar med seriösa svar.

in_lovein_lovein_lovein_love//Vitis2

Elofen
P20
Medlem

9 januari 2010 18:47 | #2 Elofen

alltid face to face mannen. sen tycker jag att du iallafall ska ha känslor för henne och för det tredje umgås med henne länge innan du ens ger dig på att försöka bli ihop med henne

vitis2
P25
Medlem

9 januari 2010 18:49 | #3 vitis2

Tack Elofen för ditt seriösa svar =) är många som svarar så oseriöst

970904
P19
Medlem

9 januari 2010 20:19 | #4 970904

hur gammal är du ? är du under 14 behöver du absolut inte ta det face to face, det bästa för dig tror jag är msn eller sms. Om du tar det face to face kan du lätt bli nervös och det blir väldigt pinsamt för dig

Du kan ju smsa/msn och lixom gå in på ämnet "kärlek" typ fråga hur många hon varit ihop med och om hon gillar någon just nu osv. du kan säga att gillar någon då blir hon säkert intreseérad vem det är, då säger du ; bara om du säger vem du gillar mest

sen är det ju andra grejer som har betydelse också, om du inte har msn borde du skaffa det.

det här kan ju funka, men det beror på vilken ålder du är i

Borttagen medlem

9 januari 2010 21:32 | #5 Avslutat konto

Som Elofen sa: Att ta det hela face to face är det optimala. Både när det gäller att bli tillsammans, och när det gäller att göra slut.

Fast sen när det kommer till hur man skall göra är en annan femma, som Du skrev i Ditt första inlägg att "fråga chans" är.... Obra.
Formuleringen "Fråga chans" eller "Får jag chans på dig" känns väldigt barnaktig (sen beror detta på hur gammal du är.. Men jag utgår från att du är någorlunda gammal med tanke på hur du skriver..). "Bli tillsammans med" eller "Vill du bli med tillsammans med mig" låter då mycket bättre.. Fast det är upp till dig, finns la en uppsjö av formuleringar.

@Tristan
Eller istället för att ta sjukt långa omvägar och göra det svårt för både sig själv och den andre så säger man det rakt ut..?

mrfreeze
P24
Medlem

9 januari 2010 21:34 | #6 mrfreeze

Hej får ja chans på dig? :P

Robinhoo
P23
Medlem

9 januari 2010 21:40 | #7 Robinhoo

Bror va en man och säg det bara till henne att du gillar henne ;P
Men asso du kan inte fråga chans från ingenstans, du måste hänga med henne lite eller messa med henne eller vad som helst så ni får kontakt yao och sen är det bara köra bree
Lycka till

hajdeid
P25
Medlem

9 januari 2010 22:20 | #8 hajdeid

Jag skulle säga som Elofen..strunta i dom andra..men inte fråga chans..prata med henne ha kontakt med henne..ta reda på via kompisar du tror du kan lite på och fråga hennes kompisar om vad hon gillar och göra...sen bjuder du la ut henne och om ni känner något för varandra så är ni la tillsammans..men fråga chans är ett konstigt ord tycker jag så om du ska fråga så säg något annat..typ jag gillar dig..och berätta vrf och sedan frågar du bara om hon vill bli tillsammans med dig..men om du är under 14 ta msn, sms m.m...men om elofen han mer förslag tycker jag du borde kontakta honom på jesper och be om tips..han var väldigt bra smile

Kladzz
P19
Medlem

9 januari 2010 22:25 | #9 Kladzz

Nu ska ja säga va ja tkr! smile
I min mening e bli tsm på msn/sms ganska tråkit/opersonligt men de är ju lättare.. Samtidigt kan de bli pinsamt efter att du har gjort de på msn/sms första gången ni träffas :S
Det är upp till dej! Hoppas de går bra!laugh

Axelmendes
P20
Medlem

9 januari 2010 23:21 | #10 Axelmendes

Citat:
alltid face to face mannen. sen tycker jag att du iallafall ska ha känslor för henne och för det tredje umgås med henne länge innan du ens ger dig på att försöka bli ihop med henne

Lyssna på Elofen gör det få facebook

970904
P19
Medlem

9 januari 2010 23:46 | #11 970904

Skrivet av Williamsson View Post
Som Elofen sa: Att ta det hela face to face är det optimala. Både när det gäller att bli tillsammans, och när det gäller att göra slut.

Fast sen när det kommer till hur man skall göra är en annan femma, som Du skrev i Ditt första inlägg att "fråga chans" är.... Obra.
Formuleringen "Fråga chans" eller "Får jag chans på dig" känns väldigt barnaktig (sen beror detta på hur gammal du är.. Men jag utgår från att du är någorlunda gammal med tanke på hur du skriver..). "Bli tillsammans med" eller "Vill du bli med tillsammans med mig" låter då mycket bättre.. Fast det är upp till dig, finns la en uppsjö av formuleringar.

@Tristan

Eller istället för att ta sjukt långa omvägar och göra det svårt för både sig själv och den andre så säger man det rakt ut..?

ja det tycker jag också är det bästa, men om han inte är så självsäker kanske det bästa är att han gör det på sms/msn, annars kan han ju göra bort sig totalt

men jag håller helt med dig om att "fråga chans" är väldigt småbarnsaktigt, jag tycker man ska fråga "vill du bli tillsammans med mig?" eller något liknande

hoppas du håller med mig :)

Skrivet av Axelmendes View Post
Citat:

men elofen ville ju att han skulle göra det face to face ? inte via facebook

Elofen
P20
Medlem

9 januari 2010 23:56 | #12 Elofen

Skrivet av hajdeid View Post
Jag skulle säga som Elofen..strunta i dom andra..men inte fråga chans..prata med henne ha kontakt med henne..ta reda på via kompisar du tror du kan lite på och fråga hennes kompisar om vad hon gillar och göra...sen bjuder du la ut henne och om ni känner något för varandra så är ni la tillsammans..men fråga chans är ett konstigt ord tycker jag så om du ska fråga så säg något annat..typ jag gillar dig..och berätta vrf och sedan frågar du bara om hon vill bli tillsammans med dig..men om du är under 14 ta msn, sms m.m...men om elofen han mer förslag tycker jag du borde kontakta honom på jesper och be om tips..han var väldigt bra smile

jag har bara varit med om mycket

Citat:

jag snacka om ansikte mot anskte

EDIT: du får gärna kontakta mig om du behöver mer hjälp bara att skriva till mig här på jesper

maarrkkuus
P17
Medlem

10 januari 2010 00:01 | #13 maarrkkuus

Citat:

han menar ju ansikte mot ansikte inte facebook

Elofen
P20
Medlem

10 januari 2010 00:33 | #14 Elofen

Skrivet av maarrkkuus View Post
Citat:
han menar ju ansikte mot ansikte inte facebook

jag skrev det nysswink

xCxUxMx
P22
Medlem

10 januari 2010 00:39 | #15 xCxUxMx

Hej ska vi knulla :D

Coolaid7
P20
Medlem

17 januari 2010 03:42 | #16 Coolaid7

dude, fråga chans? ._o

Tokfursten
P19
Medlem

17 januari 2010 03:48 | #17 Tokfursten

Svårast tycker jag själv är och fråga chans, umgås istället med henne/honom (kan va svårt, vet själv) men det e det ultimata tongue

denny740
P17
Medlem

18 januari 2010 15:53 | #18 denny740

alltså .. du kan umgås med henne? asså.. om frågar väl inte chans? .. typ.. man åker till badhuset tillsammans sen så frågar man om hon vill göra någt annat nån dag? o.s.v. så blir ni ju typ tsm.. och om ni kysser varandra så är man väl tillsammans??och stfu om att jag är p12

fleskf1a
F22
Medlem

18 januari 2010 16:11 | #19 fleskf1a

be en kompis ge cheyen en fråga chans-lapp från dig :))))))))

vitis2
P25
Medlem

18 januari 2010 19:10 | #20 vitis2

Skrivet av Robinhoo View Post
Bror va en man och säg det bara till henne att du gillar henne ;P
Men asso du kan inte fråga chans från ingenstans, du måste hänga med henne lite eller messa med henne eller vad som helst så ni får kontakt yao och sen är det bara köra bree
Lycka till

Jag ska på storsjöbadet ( största badhuset i östersund ) med henne :)rolleyes

1 2 3

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.