Trång förhud

povjpgs
P20
Medlem

4 juni 2013 17:55 | #1 povjpgs

Hej! Jag är en kille på 13 år som har ett problem med min förhud. Alltså jag kan dra den helt ner, men det gör ont.
Efter att jag dragit lite långsamt fram och tillbaka några gånger så blir det bra, lite konstigt. Men detta tar ju sin lilla stund så det kommer nog bli ett problem när det är dags för ''det''! :D
Vad ska jag göra?

karibu8
P27
Medlem

7 juni 2013 18:31 | #2 karibu8

Hej "povjpgs" !

Trång förhud är väldigt vanligt bland oss killar - dock är det inget som hindrar Dig när det är dags för "det".
Upplever du att det är jobbigt; så kan ett VÄLDIGT LITET ingrepp göras. Det hela tar omkring 10 minuter, och "strängen" som håller förhud och ollon ihopa 'förlängs' en smula, vilket gör det lättare för förhuden att glida ner över ollonet.

Om du bestämmer dig för att ordna till det; kontakta då en vårdcentral så får du en remiss. Inget att varken vara rädd för eller skämmas för.

Hoppas allt löser sig!

Vänligen,

ocatfemniofem
P23
Medlem

19 oktober 2013 16:05 | #3 ocatfemniofem

Citat:
Citat av: povjpgs
Hej! Jag är en kille på 13 år som har ett problem med min förhud. Alltså jag kan dra den helt ner, men det gör ont.
Efter att jag dragit lite långsamt fram och tillbaka några gånger så blir det bra, lite konstigt. Men detta tar ju sin lilla stund så det kommer nog bli ett problem när det är dags för ''det''! :D
Vad ska jag göra?

Jo, alla kommer i puberteten i olika tider, helt normalt att kunna dra bak förhuden helt. Men att ha en trång förhud kan kanske bero på att du har lite små stånd, är inte farligt men det kommer inte att göra ont efter ett tag!!

Håller med karibu8!

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.