Hej det är något skumt när det gäller min strupe.

xKirozeNx
P29
Medlem

1 augusti 2012 19:45 | #1 xKirozeNx

Det är något skumt när det gäller min strupe det känns som om det är någon boll som trycker inom i min hals.. känns konstigt som om något stryper mig inom i tror ni att mitt stämband börjar växa så att min röst blir mörkare? för just nu är den inte så mörk är 15..

johnne98
P21
Medlem

1 augusti 2012 21:34 | #2 johnne98

någon börjar få adams äpple.

jag är 13 och har redan. men du får säkert nu.

och det kanske känns lite obehagligt men det är inte farligt.

xKirozeNx
P29
Medlem

1 augusti 2012 22:19 | #3 xKirozeNx

Jahaa fundera lite på det fast va inte så säker men iallafall nu vet jag det tack så mycket för svar! :)

Jaiden96
P24
Medlem

2 augusti 2012 13:12 | #4 Jaiden96

Jag fick mörk röst och kom in i målbrottet när jag var 12...

xKirozeNx
P29
Medlem

3 augusti 2012 05:15 | #5 xKirozeNx

Hur länge det har varat är runt 2-3 år kan jag tippa på och det är bara obehagligt som något trycks in min strupe eller något , och ja jag brukar vara allmänt trött och inte får tillräckligt med syre eftersom jag är allergiker och brukar få svårt att andas.. :/

cerio
P30
Medlem

3 augusti 2012 12:53 | #6 cerio

Om detta har varat i 2-3 år kan jag bara undra varför du inte har tagit dig i kragen och gått och kolla dig. Sedan kan det ju också bero på att du är allergisk mot något men jag tror inte jag behöver berätta för dig vad som kan hända om man är under en lång tid i kontakt med något som man är allergisk emot.

Ring vårdcentralen, berätta exakt vad du har berättat för mig. Sedan följ vad dem säger.

xKirozeNx
P29
Medlem

3 augusti 2012 15:20 | #7 xKirozeNx

Okej visste inte det var så allvarligt O.o men iallafall det ska jag nog ^^ Tack så mycket för svar/hjälpet! :) Ha en bra dag :D

cerio
P30
Medlem

3 augusti 2012 22:00 | #8 cerio

Det är nog inte så speciellt farligt. Men det är inte normalt att gå runt i 2-3 år att kännas som om man kvävs.

Som sagt, det kan bero på en hel del. Men jag tror knappast du kommer få svar på vad det är på ett forum. Speciellt inte Jesper.nu. Men jag tycker ändå det var en bra idé att fråga på jesper.nu. Så om du kanske behöver den sista pushen till att ringa Vårdcentralen om hjälp. För jag vet själv att det kan vara lite kusligt eller obehagligt att ringa vårdcentralen.

Men i mitt yrke ser jag alldeles för ofta människor som ringer och ber om hjälp när det gäller hälsan alldeles försent. Bättre för tidigt än försent!

xKirozeNx
P29
Medlem

4 augusti 2012 03:09 | #9 xKirozeNx

Aah du har rätt ska ringa imorgon men tack så mycket igen!! :D

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.