Eget glidmedel!

kregoros
P14
Medlem

14 juni 2012 16:07 | #1 kregoros

Hej allihop!
jag undrar vad man kan använda som glidmedel eller om man kan göra något bra själv....är inte i syfte för sex för då hade jag köpt istället. utan mer för nyfikenhetens skull :)
någon som har något bra tips? :)

OBS: som ej är skadligt ofc...

blabarspaj
P13
Medlem

14 juni 2012 16:57 | #2 blabarspaj

olivolja

bjerven
P23
Medlem

14 juni 2012 22:40 | #3 bjerven

Man kan faktiskt ta motorolja! Hur otroligt det än låter så är det förjävla skönt. Fast man måstet späda ut med vatten först! Annars klibbar det fast och ger en konstig lukt. När jag var i din ålder runkade jag friskt med utspädd motorolja, det känns ungäfär som en slida, det blir liksom varmt. Försök att gnugga det runt ollonet också. Då ger det bäst resultat!
//Hasse

friteradkanin
P16
Medlem

15 juni 2012 13:38 | #4 friteradkanin

inte de lite dyrt med motorolja??

Flumride
P19
Medlem

23 juni 2012 23:14 | #5 Flumride

Motorolja låter inte safe alltså :/ det går ju att köpa glidmedel på apotek tror jag väl? Annars är det väl kanske massageolja? luktfri då antar jag

Heavy95
P17
Medlem

24 juni 2012 02:01 | #6 Heavy95

Massageolja- "mjuknar" och glider fint

Aloe vera lotion- skönt, ger fräsch känsla och bättrar hyn = silkeslent ollon :)

Olivolja- nja, vette, men det är organiskt och skadar inte hyn heller, kan ge bra hy faktiskt

Lättflytande kola/choklad sås- kan vara kul, men kladdar en del... Skönt om nån är där nere å äter opp det :)

Margarin- har bara hört om det, aldrig testat det, men värm det till ca 37 grader och kör. Åter igen, kladdigt...

Motorolja- rekomenderas inte, då det skadar huden, det ger inte bättre hy, speciellt inte spill olja -metallspån, kolrester, variationer av oförbrända bränsle partiklar m.m som upptas igenom huden, metallspånet sätter sig i porerna dessutom och orsakar kliande. Med andra ord, att runka med spill olja är som att runka med gulfiber! Biologisk olja från spannmål eller majs går använda, faktiskt druckit hydraulolja av denna typ på skolan (naturbruksgymnasium), fick dock problem med lite gaser då oljan innehåller stora mängder glykolverkande medel som motverkar frysning...

Visp grädde- en sak för två, men kan vara roligt ändå ensam, lent och lätt arbetat, ger faktiskt tro det eller ej bra hy också (mjölkprdukter har stärkande effekt på huden) :)

Dock har jag bara testat själv Lotion och Massage oljan själv. Men tänk på saken, että on tarkoitus yrittää selvittää asioita! ;)

PokerFace96
P17
Medlem

28 juli 2012 22:20 | #7 PokerFace96

Citat:
Citat av: bjerven
Man kan faktiskt ta motorolja! Hur otroligt det än låter så är det förjävla skönt. Fast man måstet späda ut med vatten först! Annars klibbar det fast och ger en konstig lukt. När jag var i din ålder runkade jag friskt med utspädd motorolja, det känns ungäfär som en slida, det blir liksom varmt. Försök att gnugga det runt ollonet också. Då ger det bäst resultat!
//Hasse

Du är grymm du skulle kunna lure vem som hällst ^^

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.