Konvertering mellan kristna trosinriktningar

1 2
Seo
P20
Medlem

2 augusti 2011 18:12 | #21 Seo

Enligt mig om det vore inte pajakastning eller slarv som du säger, så skulle det vara helt dött annars.

anders_a
P30
Medlem

2 augusti 2011 23:00 | #22 anders_a

Det här har hamnat totalt OffTopic. Men vi kan fortsätta diskutera hur forumet ska användas här istället:
http://jesper.nu/...orhallningsatt_i_forumet/

Jag tycker vi ska försöka hålla oss ontopic i alla trådar. Här pratar vi om han killen som vill bli katolik och bara det.
Hur forumet ska användas snackar vi om i tråden som jag länkar till här ovanför.

Ses där.

TheOtherkind
P21
Medlem

3 augusti 2011 21:57 | #23 TheOtherkind

Grattis till trådstartaren, du kanske är ung nog för att dra till dig något av de katolska pederast-hebofiläcklen. :)

Nej, om jag ska lägga mitt Katolicismhat åt sidan, gör vad du tycker känns rätt. Om du vill bli fundamentalist, ha så kul.

IronyFist
P26
Medlem

3 augusti 2011 23:26 | #24 IronyFist

Skrivet av anders_a View Post
Det här har hamnat totalt OffTopic. Men vi kan fortsätta diskutera hur forumet ska användas här istället:
http://jesper.nu/...orhallningsatt_i_forumet/

Jag tycker vi ska försöka hålla oss ontopic i alla trådar. Här pratar vi om han killen som vill bli katolik och bara det.
Hur forumet ska användas snackar vi om i tråden som jag länkar till här ovanför.

Ses där.

Å andra sidan så är det vad vi har gjort. Vi har sagt våra åsikter i frågan och dessutom så är det inget fel att vädra sina åsikter om katolicism i en tråd som handlar om det....

anders_a
P30
Medlem

3 augusti 2011 23:57 | #25 anders_a

Kommentarer som "bli führer" och "bli ateist" är ju bara tramsiga. Sen den sub-diskussionen som följde på det hörde inte hemma i tråden. (Den sub-diskussionen som vi är på väg att gå in i igen.)

brainfuck
P20
Medlem

3 augusti 2011 23:58 | #26 brainfuck

Kommentarer som "bli führer" och "bli ateist" är ju bara tramsiga. Sen den sub-diskussionen som följde på det hörde inte hemma i tråden. (Den sub-diskussionen som vi är på väg att gå in i igen.)

Nu är faktist du off-topic

anders_a
P30
Medlem

4 augusti 2011 00:22 | #27 anders_a

Jag vet. Jag skrev ju det inom parantes. Kan vi då bara släppa den här onödiga sub-diskussionen och låta snacket handla om det som tråden handlar om? Snälla. Svara inte på det här. Svara på trådstartarens fråga istället.

IronyFist
P26
Medlem

4 augusti 2011 00:38 | #28 IronyFist

Tramsigt och off topic är två skilda saker. Han frågade om våra åsikter, så han fick våra åsikter. Sånt är internet, inte så mycket som går att ändra på, lev med det. Vi lär ändå göra samma sak mot nästa som kommer här och frågar om råd.

roflcopter52
P21
Medlem

4 augusti 2011 01:54 | #29 roflcopter52

Skrivet av 1141514 View Post
Skrivet av roflcopter52 View Post
Jag vet inte om du behöver göra en så stor sak av det och "konvertera" till katolicism. Man kan ju vara kristen och gå till alla kyrkor där de ber till Jesus. Sen att du råkar trivas i katolska kyrkan med deras liturgi osv, de är ju jättegött. Men eftersom du inte har någon katolsk kyrka att gå i är det nog klokt att stanna kvar där du är. Församlingen är trots allt oerhört viktig.
Jag tror att din tillvaro bara kommer bli svårare om du bestämmer dig för att bli katolik om de inte finns några katolska församlingar i närheten av dig.

Men ett tips är ju att prata med präster eller nån diakon i din församling och berätta vad du tänker och känner kring det här.

Tackar för vägledning
Skrivet av 1141514 View Post
Bli ateist.

Nej tack /b/ro

Om du är religiös borde du inte vara på 4chan och speciellt inte /b/. Du borde inte ens veta vad det är då! :O
Och jag håller med MadHatter du borde bli führer :3

Så religiös är jag väl inte. Förväntar mig aldrig mycket från internet, men jag har sett några bra diskussioner runt religiösa ämnen här. Får se hur det blir med Führer.
ironyfist, you're a candy-ass

IronyFist
P26
Medlem

4 augusti 2011 11:14 | #30 IronyFist

ironyfist, you're a candy-ass

I am everything and nothing at all...

IronyFist
P26
Medlem

4 augusti 2011 12:14 | #31 IronyFist

Citat:
Candy-ass:
a male who is meek and timid, shows female personality traits. basically a male who wouldn't survive outside the security of his mother's arms reach.

Har klarat mig själv senaste tre åren, även om jag bor hemma så får man fan ingen service.

Men bortsett från sista meningen och om man bara slänger på självdestruktiv på första meningen så har du mig i ett nötskal.

Fiskpuffar
P20
Medlem

6 augusti 2011 19:32 | #32 Fiskpuffar

Det fick mig att börja fundera på huruvida den protestantiska mössan och livsstilen är tillräcklig?

Det är hattarna, erkänn!

TheOtherkind
P21
Medlem

6 augusti 2011 20:31 | #33 TheOtherkind

Skrivet av Fiskpuffar View Post
Det fick mig att börja fundera på huruvida den protestantiska mössan och livsstilen är tillräcklig?
Det är hattarna, erkänn!

Fan vad skarpt, det där såg jag aldrig! :D

1 2

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.