Varför dyrka "Gud"?

1 .. 20 21 22 23 24 25 26
MadHatter
P26
Medlem

1 september 2011 22:25 | #481 MadHatter

Skrivet av VolvoS98 View Post
Jo, han är utanför rumstiden. Det gör att han är bakåt i tiden och framåt i tiden och mittemellan på samma gång. Han ser hur du kommer hamna oavsett vad som händer. Du kan studsa hur som helst men han ser ändå hur det blir.

Det här är en ganska intressant fras. För då måste det ju redan vara förbestämt innan man ens existerar vad som kommer hända och om man redan har sitt öde förutbestämt att hamna i helvettet, varför ska man då utföra goda gärningar och tillbe gud? Då kan man lika gärna vara pissig och göra dåliga saker ändå.

MadHatter
P26
Medlem

1 september 2011 22:25 | #482 MadHatter

Jo, han är utanför rumstiden. Det gör att han är bakåt i tiden och framåt i tiden och mittemellan på samma gång. Han ser hur du kommer hamna oavsett vad som händer. Du kan studsa hur som helst men han ser ändå hur det blir.

Det här är en ganska intressant fras. För då måste det ju redan vara förbestämt innan man ens existerar vad som kommer hända och om man redan har sitt öde förutbestämt att hamna i helvettet, varför ska man då utföra goda gärningar och tillbe gud? Då kan man lika gärna vara pissig och göra dåliga saker ändå.

Badonk
P29
Medlem

2 september 2011 01:53 | #483 Badonk

Säger den som är stor i truten. Och om du nu hade haft rätt varför är jag då ansluten till kristendomen?

för att du inte vet bättre? du har föräldrar som har blivit inkörda enda sen de var små att gud finns?

o det med rumstiden eller vad det nu var. När jag läser det o tänker lite, så kommer jag fram till att du menar att filmen "tillbaka till framtiden" o hela den serien, menas att doc o marty är gud/ar som åker fram o tillbaka, eftersom de är ju inte i vår rumstid. De visste ju hur framtiden skulle bli o hur det var bakåt i tiden med.

mer du försöker "övertyga" oss om att gud finns, ju mer börjar jag tro på att de bak i tiden som kom på den berättelsen var inte lite höga utan jävligt påtända så de såg flygande grisar med.

fast det är ju bara jag som tar det så :o

den dagen då gud kommer ner o ger mig en high-five så kan jag tro på dig ;)

Badonk
P29
Medlem

2 september 2011 01:55 | #484 Badonk

BTW! nu vet jag inte om folk vet vem det är men vilka här börjar tro att volvos98 är snilleblixts son? *kliar i skägget*
bara kastar ut den frågan där i luften :o

brainfuck
P21
Medlem

2 september 2011 09:24 | #485 brainfuck

Jag älskar när du håller på så. Det är ett så skönt tecken på att du har blivit stoppad med mina smarta teorier och frågor.

Om du nu är så smart så borde du veta att det inte är lönt att argumentera.

Nu ska jag låna ett inlägg från en från flashback (sepiritz):

"Bevisa att X inte finns!
Ersätt X med vad som helst fantasifoster du vill. Det funkar inte så.
Den som påstår att X existerar måste producera bevisen, inte den som ska motbevisa honom.
Annars existerar allt från flygande grisar till tomten, spöken i lakan, lyktgubbar, féer och bamse."

God is Gay.

Nu ska jag kommer med det avgörande i denna tråd:

Om Gud kan göra allt, så är det en paradox. För han kan inte springa snabbare än ljuset. Eftersom det är omöjligt.

IronyFist
P28
Medlem

2 september 2011 09:50 | #486 IronyFist

Jag älskar när du håller på så. Det är ett så skönt tecken på att du har blivit stoppad med mina smarta teorier och frågor.

Att han håller på bevisar väl bara din trångsynthet och ditt nästan maniska behov att behöva [försöka] överbevisa folk...

Vi säger så här. Jag kan gå hur långt du vill men jag lovar att i slutändan blir det du som får erkänna. Någon måste ligga bakom allt. Det kan inte ligga en stoft och grus-blandad dator ute i skogen till exempel.

Och exakt vad bevisar detta? Hade gud varit närvarande så hade det väl visst kunnat ligga en grus och stoftblandad dator i skogen. Skulle snarare säga att det visar på motsatsen...

Citat:
Eller det kan inte vara en process som startas helt av sig själv. Vem låg bakom skapelsen?

Varför skulle någon ens behöva ligga bakom den?

Citat:
Kasta en sten till marken du maktlösa människa(jag är nästan likadan) och se om det blir en prinsessa som du ska gifta dig med. Blir det det? Nej!

Och detta bevisar vad? Annat än att en sten som släpps till marken inte blir en prinsessa förstås...

Citat:
Vem skapar processen? Vem gör så att den blir möjlig?
Skrivet av LordDante View Post
Ingen skapar processen, processer uppstår spontant vid rätt förutsättningar...

Badonk
P29
Medlem

2 september 2011 14:09 | #487 Badonk

Vem låg bakom skapelsen?

hört talas om evolution?
tror du verkligen det börja med en adam, en eva, ett träd o en orm o sedan ett rött litet äpple?

hmm... ja det låter logiskt huh

brainfuck
P21
Medlem

2 september 2011 14:12 | #488 brainfuck

Skrivet av Badonk View Post
Vem låg bakom skapelsen?

hört talas om evolution?
tror du verkligen det börja med en adam, en eva, ett träd o en orm o sedan ett rött litet äpple?

hmm... ja det låter logiskt huh

Det står ingenstans i bibeln utryckligt talat att det var ett äpple, det är bara att äpplen var en symbol för makt och kunskap. Kan lika gärna vara en vindruva.

Och ja, jag är på besserwisser-humör idag.

Borttagen medlem

2 september 2011 14:28 | #489 Avslutat konto

Skrivet av 1141514 View Post
VolvoS98 tror då på att det finns flygande köttbulls enhörningar om jag säger det? Om inte, varför inte? Om du gör det, varför?

Jag gör inte det för att det låter ologiskt och ingen har hittills sett något sådant.

Borttagen medlem

2 september 2011 14:31 | #490 Avslutat konto

Säger den som är stor i truten. Och om du nu hade haft rätt varför är jag då ansluten till kristendomen?

för att du inte vet bättre? du har föräldrar som har blivit inkörda enda sen de var små att gud finns?

o det med rumstiden eller vad det nu var. När jag läser det o tänker lite, så kommer jag fram till att du menar att filmen "tillbaka till framtiden" o hela den serien, menas att doc o marty är gud/ar som åker fram o tillbaka, eftersom de är ju inte i vår rumstid. De visste ju hur framtiden skulle bli o hur det var bakåt i tiden med.

mer du försöker "övertyga" oss om att gud finns, ju mer börjar jag tro på att de bak i tiden som kom på den berättelsen var inte lite höga utan jävligt påtända så de såg flygande grisar med.

Ni tror att Gud är en person va? du och före detta flight tror det. Det är så dumt!

IronyFist
P28
Medlem

2 september 2011 14:47 | #491 IronyFist

Ni tror att Gud är en person va? du och före detta flight tror det. Det är så dumt!

Bottom line: gud är dumt över huvud taget...

1141514
P24
Medlem

2 september 2011 15:04 | #492 1141514

VolvoS98 tror då på att det finns flygande köttbulls enhörningar om jag säger det? Om inte, varför inte? Om du gör det, varför?
Jag gör inte det för att det låter ologiskt och ingen har hittills sett något sådant.

Så du säger att man måste kunna se det för att det ska kunna existera? ingen har någonsin sett gud varför tror du på han då? det är exakt lika logiskt att tro på flygande köttbulls enhörningar som att tro på gud.

brainfuck
P21
Medlem

2 september 2011 15:08 | #493 brainfuck

Varför kallar ni honom "Gud" om det bara skrivs så med versal med namn?

Newfag
P22
Medlem

3 september 2011 17:42 | #494 Newfag

Citat:

Jag har för mig att det används bara som en symbol för respekt. Kan ha fel dock.

Svantesson
P26
Medlem

3 september 2011 18:17 | #495 Svantesson

Skrivet av GrizzlySallad View Post
Citat:
Jag har för mig att det används bara som en symbol för respekt. Kan ha fel dock.

Det är en titel på något som anses högre än oss.

Badonk
P29
Medlem

3 september 2011 19:34 | #496 Badonk

HAHJAHAHAAH
jaså, så du tror inte på det för det är ologiskt och ingen har hittills sett något sådant.
Kan ge ett annat exempel: GUD!
there you have it :)

Seo
P22
Medlem

9 september 2011 16:45 | #497 Seo

jösses Badonk!

1141514
P24
Medlem

9 september 2011 19:40 | #498 1141514

Undra vart VolvoS98 har tagit vägen? Jag vill att han sak svara på mitt inlägg ^^

Emirbih
P25
Medlem

9 september 2011 20:23 | #499 Emirbih

Så du säger att man måste kunna se det för att det ska kunna existera? ingen har någonsin sett gud varför tror du på han då? det är exakt lika logiskt att tro på flygande köttbulls enhörningar som att tro på gud.

jag kan nog svara på den senare delen av ditt inlägg. Köttbulls enhörningen är då ett annat begrepp för russels tekanna och därför kommer jag att säga tekanna istället för kötbulls enhörningen.

Det finns enormt många skillnader mellan att tro på en tekanna svävande i rymden och Gud. Det första är då att tekannor är fysiska ting vilket då tillhör vårt universum. Medan Gud inte är fysisk eller tillhör vårt universum. Därför är det mer troligt att Gud, som då är utanför universum, skapade universum.
En skapare kan inte vara en del av skapelsen!

ett annat argument är att Gud-teorin är mycket mer rimligare än tekannan eftersom att Gud-teorin är en mycket mer utvecklad teori som förklarar en hel del mer än vad tekannan gör.

Ett annat argument är att tekannan eller alla andra begrepp så som TFSM, köttbulls enhörning osv är ett känt begrepp som just är skapade för att göra alla religiösa människor åtlöje.

Sista argumentet är att det finns en hel del mer argument för Guds existens än för en tekannas existens

Därför är tron på en himmelsk tekanna samma sak som tron på Gud

zerkhan
P26
Medlem

9 september 2011 20:30 | #500 zerkhan

http://www.youtube.com/...UKfdg&feature=related

Stellan är faktiskt väldigt smart och vältalig =)

1 .. 20 21 22 23 24 25 26

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.