få en syn på guds mäktiga kraft

oo7
P29
Medlem

22 mars 2011 09:00 | #1 oo7

själv vet jag inte om gud finns eller inte men i de mesta religionerna så skapades gud på 7 dagar.
Själv fann jag något förståelse av någon annan som sade man bör frukta hur mäktig gud är, när han skapade universum sade han let there be light and the light was created... för att förstå denna mäktiga kraft så är ljuset solen och inte en pluttig glödlampa, ljuset som är av eld lava explosioner.

LordDante
P23
Medlem

22 mars 2011 09:12 | #2 LordDante

Om Gud skulle finnas så är han ju per definition en gud, och självklart är en gud mäktig....

HammerAndSickle
P23
Medlem

22 mars 2011 09:50 | #3 HammerAndSickle

Skrivet av oo7 View Post
själv vet jag inte om gud finns eller inte men i de mesta religionerna så skapades gud på 7 dagar. Själv fann jag något förståelse av någon annan som sade man bör frukta hur mäktig gud är, när han skapade universum sade han let there be light and the light was created... för att fårstå denna mäktiga kraft så är ljuset solen och inte en pluttig glödlampa, det e ljuset som är exploderande stark. Redan nu kan man tänka sig hur mäktig gud är, om gud finns.

Vänta... va?

oo7
P29
Medlem

22 mars 2011 09:57 | #4 oo7

Skrivet av HammerAndSickle View Post
Skrivet av oo7 View Post
själv vet jag inte om gud finns eller inte men i de mesta religionerna så skapades gud på 7 dagar. Själv fann jag något förståelse av någon annan som sade man bör frukta hur mäktig gud är, när han skapade universum sade han let there be light and the light was created... för att fårstå denna mäktiga kraft så är ljuset solen och inte en pluttig glödlampa, det e ljuset som är exploderande stark. Redan nu kan man tänka sig hur mäktig gud är, om gud finns.
Vänta... va?

hänger du inte med att få en förståelse

AdamLinhem
P23
Medlem

22 mars 2011 11:11 | #5 AdamLinhem

beroende tolkning 7dagar, är igentlinge 6dagar, för vilade den 7de,,
& varje dag för honom kan vara 1miljon, 1miljard år för oss..

mkt av det som står etc i bibel,koran,tora osv är ju liknelser, för att vi enklare skall förstå.. men varje sak som gud skapade tog ju långtid för oss. etc om vi säger att 1dag förhonom är 100 000år för oss, eller kanske 1000år bara..
när jesus dog på korset sa han att jag kommer snart tillbaka, & det är det dom kristna väntar på..

låt oss säga att 1dag förhonom är 1000år för oss, då har man bara varit borta 2dagar..

låt säga att 1dag för honom är 100 000år för oss, då har han ju bara vart borta några minuter, timmar liksom..

lite olika teorier.. när det gäller religon kan du inte tolka saker & ting ordagrant, jag själv är kristen, så..

HammerAndSickle
P23
Medlem

22 mars 2011 12:27 | #6 HammerAndSickle

Skrivet av oo7 View Post
hänger du inte med att få en förståelse

Jag hänger inte med i ditt språk i alla fall.tongue
Och poängen med tråden är vad för något? Att om gud finns så är han allsmäktig?

Skrivet av AdamLinhem View Post
beroende tolkning 7dagar, är igentlinge 6dagar, för vilade den 7de,,
& varje dag för honom kan vara 1miljon, 1miljard år för oss..
mkt av det som står etc i bibel,koran,tora osv är ju liknelser, för att vi enklare skall förstå.. men varje sak som gud skapade tog ju långtid för oss. etc om vi säger att 1dag förhonom är 100 000år för oss, eller kanske 1000år bara..

Hur blir det enklare att förstå om det står sju dagar men det som menas är flera miljarder år?

zerkhan
P24
Medlem

22 mars 2011 17:46 | #7 zerkhan

Skrivet av oo7 View Post
själv vet jag inte om gud finns eller inte men i de mesta religionerna så skapades gud på 7 dagar.
Själv fann jag något förståelse av någon annan som sade man bör frukta hur mäktig gud är, när han skapade universum sade han let there be light and the light was created... för att förstå denna mäktiga kraft så är ljuset solen och inte en pluttig glödlampa, ljuset som är av eld lava explosioner.

Rly!? Jag som hela tiden (tillsammans med de flesta andra) trodde man menade en futtig glödlampa i Bibeln rolleyes

IronyFist
P26
Medlem

22 mars 2011 17:56 | #8 IronyFist

Skrivet av zerkhan View Post
Skrivet av oo7 View Post
själv vet jag inte om gud finns eller inte men i de mesta religionerna så skapades gud på 7 dagar. Själv fann jag något förståelse av någon annan som sade man bör frukta hur mäktig gud är, när han skapade universum sade han let there be light and the light was created... för att förstå denna mäktiga kraft så är ljuset solen och inte en pluttig glödlampa, ljuset som är av eld lava explosioner.
Rly!? Jag som hela tiden (tillsammans med de flesta andra) trodde man menade en futtig glödlampa i Bibeln rolleyes

Vaaaa??? Jag trodde solen var en jätttestor eldfluga som fastnat i det där stora blå där oppe! Menar du att solen är en glödlampa? scared

zerkhan
P24
Medlem

22 mars 2011 18:04 | #9 zerkhan

Men omg Ironyfist -_- Allmänbildning jue, fick lära sig det i grundskolan din n00b!

IronyFist
P26
Medlem

22 mars 2011 18:10 | #10 IronyFist

F'låt... Men jag litade mer på Pumba än på skolan blushing

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.