Einsteins Gudsbevis - Ondska är bevis för Gud!

1 2 3 4 5
zerkhan
P20
Medlem

27 februari 2011 13:56 | #81 zerkhan

Skrivet av Emirbih View Post
Jag vet inte men Gudasnd har rätt starka källor på det han säger, medan du inte har några alls. Just sayn'.
OBS jag säger inte att du har fel. Jag vill bara se källor.

Har inte tiden som Gudasnd har att leta igenom källor för alla teorier han har (månlandningen, ihålig jord som bebos av underjordlingar etc.) men när det kommer till sådana här saker tycker jag det är rätt larvigt då det är allmänbildning.
Om jag skulle dra fram 10 länkar där påståendet 2+2=5, behöver verkligen ni skicka länkar som motsäger detta? En helt annan situation, jag vet, men fortfarande samma princip!

Emirbih
P18
Medlem

27 februari 2011 14:22 | #82 Emirbih

Skrivet av zerkhan View Post
Skrivet av Emirbih View Post
Jag vet inte men Gudasnd har rätt starka källor på det han säger, medan du inte har några alls. Just sayn'. OBS jag säger inte att du har fel. Jag vill bara se källor.

Har inte tiden som Gudasnd har att leta igenom källor för alla teorier han har (månlandningen, ihålig jord som bebos av underjordlingar etc.) men när det kommer till sådana här saker tycker jag det är rätt larvigt då det är allmänbildning.
Om jag skulle dra fram 10 länkar där påståendet 2+2=5, behöver verkligen ni skicka länkar som motsäger detta? En helt annan situation, jag vet, men fortfarande samma princip!

Men bara för att det är allmänt känt så betyder det väl inte att det är sant? Ett exempel som vi tog upp innan var ursoppsteorin som var just "allmänt känt" under 60-talet tills på 90-talet då den motbevisades. fortfarande är teorin allmän känd, fastän den är vetenskapligt inkorrekt.

Men angående platt jord så tror jag inte att man kan komma närmare sanningen än här:
http://www.faktoider.nu/platt.html

då den har många referenser av olika slag.

Slacker
P18
Medlem

28 mars 2011 19:05 | #83 Slacker

Det betyder alltså att gud inte ger sin kärlek till människor som behöver den, om människor lider på grund av brist på guds kärlek och gud ändå inte ger dem kärlek å är han väll ond? Om det finns folk som lider i världen och gud har makt att hjälpa dem men väljer att inte göra det så är han ond. Eller?

oo7
P25
Medlem

29 mars 2011 01:07 | #84 oo7

vem har sagt att gud är god? om gud är allting då är han även ond ? om gud är både ond och god då måste han vara rättvis eller? gud kanske älskar dig, men det menas inte att han ska hjälpa dig..
det e samma med din farsa, han kanske älskar dig men vem säger att han e snäll mot dig eller hjälper dig?
så om gud e allting då måste han vara djävlen om gud e allting då är människorna gud om gud e allting då är allting allt du kan tänka dig ?? gud måste även vara något han själv skapat? eller?? för att gud e ju allting

physicaoptime
P14
Medlem

29 mars 2011 07:07 | #85 physicaoptime

Nu era . http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=big+bang&ie=UTF-8&oe=UTF-8
I http://sv.wikipedia.org/wiki/Big_Bang länken står det hur det kunde ha skapats och SE PÅ ANDRA BILDEN.

kettu92
P20
Medlem

30 mars 2011 15:35 | #86 kettu92

Repeated attempts by the press to present Albert Einstein as a religious man provoked the following statement:

"It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it."

physicaoptime
P14
Medlem

30 mars 2011 15:36 | #87 physicaoptime

Oj, det var fel tråd... lol

Gudasnd
P
Medlem

17 september 2011 22:16 | #88 Gudasnd

Går med glädje emot dessa människor som tydligen är Sveriges "mest aktade" historieprofessor (källa?) och följer hellre det som i verkligheten är ALLMÄNT KÄNT. Förstår inte hur du kan påstå att din teori är allmänt känd när 95% av alla du frågar kommer säga att man förr i tiden trodde att Jorden var platt. Herregud. Du tror seriöst på allting bara det finns en hel del sidor som ger dig argument för, men du kan inte tro på motsatsen som har tusentals fler argument?

Trångsynt är nog det minsta man kan säga om dig :(

http://sv.wikipedia.org/wiki/Platt_jord

OK?

Dags att uppdatera dig... wink

LordDante
P18
Medlem

17 september 2011 23:32 | #89 LordDante

Skrivet av Gudasnd View Post
Går med glädje emot dessa människor som tydligen är Sveriges "mest aktade" historieprofessor (källa?) och följer hellre det som i verkligheten är ALLMÄNT KÄNT. Förstår inte hur du kan påstå att din teori är allmänt känd när 95% av alla du frågar kommer säga att man förr i tiden trodde att Jorden var platt. Herregud. Du tror seriöst på allting bara det finns en hel del sidor som ger dig argument för, men du kan inte tro på motsatsen som har tusentals fler argument?
Trångsynt är nog det minsta man kan säga om dig :(

http://sv.wikipedia.org/wiki/Platt_jord

OK?

Dags att uppdatera dig... wink

Bevisa att jorden är inte är platt först så...

1 2 3 4 5

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.