vad tror du om döden?

1 2
itwillburn
P26
Medlem

10 januari 2011 09:51 | #21 itwillburn

Att man föds om skulle jag kunna köpa, för jag vill inte ligga och inte vara medveten om min egna existens i evighetscared

Borttagen medlem

10 januari 2011 10:53 | #22 Avslutat konto

det tar flera år att bygga upp ett liv. det tar en bråkdels sekund att avsluta det.

manoo
P27
Medlem

10 januari 2011 11:38 | #23 manoo

There is no such thing as death, life is only a dream and we are the imagination of ourselves.

RiversWeezer
P30
Medlem

10 januari 2011 13:28 | #24 RiversWeezer

Livet består av sekunder, minuter, timmar, dygn, årstider, år, deccenier och några blir upp till en sekel gammal.

Min personliga åsikt om döden är det att det är naturens gång för att det naturliga är ju att man föds, man lever och man dör.
Innan man födds så är det som att vara död för att man finns inte så jag tror att det är samma sak med döden.
Det enda som är skillnaden med att man dör är att man redan har levt sitt liv och skrivit sin historia. Alla vi som lever livet skriver sin egen historia innan man slutar existerar.
Jag har tänkt på detta rätt så mycket för att det är ju nästan samma sak i mina ögon.
Det där med himlen och helvetet är bara trams enlig mig. Alla får ju tro på det dem vill och jag accepterar att det finns människor som tror på det... men jag stör mig på när dem säger att det är så när dem inte har bevis på det. Den katolska kyrkan skrämde människor på det sättet.
Jag tror på att man slutar existera för att det är bevis... en död individ kan inte återuppväckas... alltså man slutar existera för att kroppen har slutat fungera och vi som lever livet har ju en kropp som fungerar och man lever på det sättet för att vi har energi i oss. Till exempel... ni kan ju kolla när ni gör aktiviteter för att kroppen lever.
När kroppen ger upp så lämnar vi oss vår gestalt efter oss.
Jag förväntar inte mig att ni ska förstå detta här vad jag skrev. Detta här är mina spekulationer och teorier.

ZZtupp
P24
Medlem

10 januari 2011 13:57 | #25 ZZtupp

jag hoppas man återföds som ett djur :D det vore najs. men om det bara tar slut, hur kommer det då kännas och hur kommer det vara.. det är frågan

itwillburn
P26
Medlem

10 januari 2011 14:16 | #26 itwillburn

Skrivet av Ogg3 View Post
jag hoppas man återföds som ett djur :D det vore najs. men om det bara tar slut, hur kommer det då kännas och hur kommer det vara.. det är frågan

Precis, det är det jag funderar på. Men det lär ju inte vara så skrämmande att inte veta om att man inte finns, för det är troligtvis samma sak som att sova, och det gillar ju alla :P

Dovahking
P20
Medlem

10 januari 2011 14:18 | #27 Dovahking

hoppas man inte återföds som människa hoppas man föds upp som djur :D

itwillburn
P26
Medlem

10 januari 2011 20:01 | #28 itwillburn

Hur förklarar man nära-döden-upplevelser?blink

Fiskpuffar
P23
Medlem

10 januari 2011 21:26 | #29 Fiskpuffar

Skrivet av 3810down View Post
Hur förklarar man nära-döden-upplevelser?blink

Folk trollar?

Tror själv att det är som att sova, allt bara slutar.

itwillburn
P26
Medlem

11 januari 2011 05:54 | #30 itwillburn

Skrivet av Fiskpuffar View Post

Blir du inte rädd när du tänker så?

Borttagen medlem

11 januari 2011 09:23 | #31 Avslutat konto

Den eviga vilan - en evig sömn. Hur vet du att du sover? Det vet du inte förens du vaknar. Du vaknar inte efter döden.

Döden är en slags befrielse. Om man dör av ålderdom är det ens tur att gå, man har gjort sitt här på jorden.

itwillburn
P26
Medlem

11 januari 2011 09:27 | #32 itwillburn

Föredrar hellre att få vakna igen. Men å andra sidan skulle det kanske vara jobbigt att leva för evigt :-/
Därför vore det bäst att födas om utan minne, för då finns det iaf inget slutwoot

ligge1337
P24
Medlem

11 januari 2011 15:33 | #33 ligge1337

Visste ni att man lever i cirka 29200 dagar... då är man 80 år gammal !

LjtnantLagg
P25
Medlem

11 januari 2011 15:57 | #34 LjtnantLagg

Jag ska iallafall tugga tuggummin :) som jag fått härifrån :)http://www.tuggummin.se/

arzenazi
P23
Medlem

12 januari 2011 19:18 | #35 arzenazi

Skrivet av sniffel View Post
Jag ska iallafall tugga tuggummin :) som jag fått härifrån :)http://www.tuggummin.se/

.....

Borttagen medlem

12 januari 2011 19:26 | #36 Avslutat konto

Man dör, inget som finns efter det. Jag längtar tills jag dör.

Borttagen medlem

12 januari 2011 19:28 | #37 Avslutat konto

jag hoppas att man inte återföds. jag vill inte återuppleva det människan har gjort med denna planet.

consketch
P30
Medlem

12 januari 2011 20:14 | #38 consketch

Många pratar om vad som är naturligt och onaturligt, men är det inte lite onaturligt att vi finns, att galaxen är oändlig och hela tiden växer sig ännu större, att vi kan se, prata, lyssna, känna och att "svarta hål" bryter mot fyskiens lagar etc. etc. ? Eller är det naturligt? Om det är naturligt borde väl att återfödas i en annan människa i ett liv efter detta ändå inte vara särskilt onaturligt? ^^

Fiskpuffar
P23
Medlem

13 januari 2011 19:54 | #39 Fiskpuffar

Skrivet av 3810down View Post
Skrivet av Fiskpuffar View Post

Blir du inte rädd när du tänker så?

Rädd? Neh, man ska inte vara rädd för det oundvikliga. Så länge jag gjort nåt bra av mitt liv är jag nöjd.

1 2

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.