vad är gud om gud finns
25 juni 2010 10:02 | #2 Avslutat konto
En sagofigur.
25 juni 2010 12:28 | #3 IronyFist
Jag har inte en aning egentligen men denna är lite kul :P
"Who will win a match of wrestling? Lemmy or God?"
"Lemmy!"
"Nah!"
"God!"
"Dah nah! Trick question; Lemmy IS God."
"Oh..."
Citerat från en okänd film men detta är med i slutet på Motörheads Born To Rise Hell video om jag inte minns fel :P
25 juni 2010 13:39 | #5 niten
"Jesus" Fins man har ju en teori vart han korsfästes så varför skulle inte "Gud" finnas? Den man kallar gud är en gammal människa som har varit död väldigt länge och på den tiden han levde var han en stor person och fick antagligen namnet "Gud". Så tror jag.
Med stor menar jag inte fet utan han var nog som en högre person.
25 juni 2010 13:53 | #6 Avslutat konto
Med stor menar jag inte fet utan han var nog som en högre person.
Troll much?
26 juni 2010 22:06 | #8 Avslutat konto
Gud finns inom oss alla. Han är den goda sidan av våran mänskliga tillvaro, medans djävulen är vår onda sida. Med de här två gudar kan vårt sätt att bete oss balanseras i samhället.
En del av samhället består mer av den goda än onda, medans vissa tvärtom. Hur man kan ändra på det går inte, Att hitta på en gud som är god är bara en ursäkt till varför folk vänder sig till något gudomligt som de tror kan lösa deras hopplösa problem i samhället, gäller detsamma för djävulens anhängare.
Den goda guden kan ge folk hopp, lycka, och även sorg samt tro. Däremot den onda vill få folk att må dåligt, skadas och även makten tillfredsställs.
Dessa två delar finns inom oss alla. Mer eller mindre.
lol
27 juni 2010 17:47 | #9 IronyFist
Jag tror att gud ser ut lite som en person (eller vad som hälst faktiskt) som blivit doppat i Kungsvatten, alltså ickeexisterande.
28 juni 2010 14:27 | #10 Avslutat konto
Gud kanske egentligen var en kille som stenade sina barn när de käftade emot. Sedan blev han avrättad i Rom - Men dyrkad av massa kristna.
28 juni 2010 14:43 | #11 Ekorre93
Jag tror att Gud och Djävulen (godhet och ondska) finns inom alla människor, och det är bara vi själva som kan påverka vad som händer i världen. Vi måste själva välja om vi vill göra vad som är rätt, eller vad som kan framstå som enklare men egentligen är fel.
28 juni 2010 14:48 | #12 Avslutat konto
Jag tror bara det är dåliga begrepp om människan, människan är egoistisk hellre än god och ond.
28 juni 2010 14:49 | #13 Avslutat konto
Jag tror bara det är dåliga begrepp om hur människan fungerar, människan är egoistisk hellre än god och ond.
10 juli 2010 01:51 | #15 AllaNamnEUpptagna2
jag har själv träffat gud, i alla filmer visas gud som vit bland alla svarta/bruna men egentligen är det han som är brun och alla andra var vita. gud är en geggig choklad klump och alla andra är vita geggiga choklad klumpar.

P25
Medlem
25 juni 2010 09:23 | #1 oo7
de mest intressanta frågan är nog, vad är gud för att ens veta vad vi söker? om vi söker efter gud så måste man veta vad den är för något? det är nog svårt att veta eller söka efter något man inte vet.