Lars Vilks

1 .. 4 5 6 7 8 9 10
stoltgnagare
P20
Medlem

10 augusti 2011 21:40 | #181 stoltgnagare

Skrivet av Raffeel View Post
Skrivet av Giggity View Post
jag tycker det var jävligt onödigt att rita av muhammed som rondellhund men samtidigt så tycker jag att det är förbannat överdrivet att dödshota någon för att han ritar en skämtbild av någon "helig" person... nu var väl det här till för att håna muslimer men det skulle ju kunna ha vart ett grovt skämt bara så jag tycker inte man ska mörda någon för det. och som sagt så har vi yttrandefrihet i sverige och eftersom det inte är direkt ärekränkande så har han all rätt till att göra det.

LoL

Får jag fråga? Vad har en snubbe som kränker olagligt en grupp människors religion och ändå inte hamnar i fängelse, har med yttrandefrihet att göra? Eller snarare kränkande frihet som du menar?

Det finns en skillnad som många människor som stödjer en gubbjävel har missat en poäng.

Yttrande frihet är att man får yttra sina åsikter. Men ni säger yttrandefrihet? Wrong, ni menar säkert hets mot folkgrupp och kränkning. Hur kan yttrandefrihet höra ihop med kränkning? Låter som det skulle komma från treåring enligt mig. Om du vill kan jag kasta fram bevis om du ber om det.

Eller så gjorde han det bara som ett skämt, vissa har väll bara inte humor

Seo
P20
Medlem

10 augusti 2011 22:27 | #182 Seo

Skrivet av politiker View Post
rondellhuden gjorde han bara för att provocera men han höll sig till lagen. men de provocerar oss också, ex jag har vid två till fällen blivit kallad nazist när jag burit slät m90 uniform en av de gångerna bar jag svenska flaggan i en marsch på nationaldagen. men det va även många utlänningar som kom för att se och tror de kände sig stolta över att vara svenskar. det jag vill säga med detta är att endel vill retas för att se reaktioner m.m och vissa tappar humöret och det är precis det den som retas vill. så sluta gå på det alla retas vi gör rondellhundar och de bränner flaggor och hur mycket de än gör det så ger det oss inte rätten att gå över gränsen.. så vida de inte går över gränsen.

Vad snackar du om?

Seo
P20
Medlem

10 augusti 2011 22:33 | #183 Seo

Eller så gjorde han det bara som ett skämt, vissa har väll bara inte humor

Grunden är inte humor. Han ville bara få uppmärksamhet genom: Kolla, jag ritar mohamed som hund - jag är en frihets kämpe!

ok. Vad har en bild som kränker miljontals människor med frihet att göra?

Det är som att rita Micheal Jackson naken som knullar grisar och säger sedan: Det är frihet. Det är snarare frihet att kränka grovt utan att man åtalas.

Seo
P20
Medlem

10 augusti 2011 22:34 | #184 Seo

ber om ursäkt med micheal jackson, det var bara ett ex.

stoltgnagare
P20
Medlem

10 augusti 2011 22:35 | #185 stoltgnagare

Det är väll för fan mer kränkning än om man målar mohammed som en hund?!?!

Seo
P20
Medlem

10 augusti 2011 22:55 | #186 Seo

"suck"

Om du var kunnig om hur Islam fungerar så skulle du hur lätt som helst veta varför muslimer blir upprörda.

stoltgnagare
P20
Medlem

10 augusti 2011 23:11 | #187 stoltgnagare

Jag vill inte vara kunnig om någon jävla religon, jag är 100% säker på att det inte finns någon gud

Seo
P20
Medlem

10 augusti 2011 23:32 | #188 Seo

Skrivet av stoltgnagare View Post
Jag vill inte vara kunnig om någon jävla religon, jag är 100% säker på att det inte finns någon gud

Just NU pratar vi Lars Vilks, inte om varför att du inte tror på Gud och att det är inte nödvändigt att kunna något som kan vara fördel mot religiösa argument... Om du vill debattera om det hänvisar jag dig till en annan tråd.

Och - Du försöker undfly mina menningar genom att börja på andra områden.
Jag sa vad kränkning och frihet är ihop om. Och du säger att det är inte kränkning mot en profet som du uttrycker dig.
Jag gillar inte att folk hoppar över min inlägg bara för att de har inte så ett passande svar utan börjar på nya områden.

stoltgnagare
P20
Medlem

10 augusti 2011 23:55 | #189 stoltgnagare

jag förstår bara inte varför dom blir så upprörda , om någon gjorde narr av typ jesus tror jag inte att den skulle bli dödshotade och att dom skulle försöka spränga honom

Seo
P20
Medlem

11 augusti 2011 00:39 | #190 Seo

Svaret är enkelt

Om någon i sverige ritade av Jesus till något fult, vem skulle ens bry sig när nästan hela befolkningen är atiester.

Däremot blir muslimer. Enligt i Islam så finns det en viktigt måste. Det måste är att älska mest Gud, därefter åt profeten sedan sina föräldrar osv...

Men oehört många muslimer är idag okunniga om deras religion och yttrar sig på ett negativt sätt, både i Islam och i samhället. De säger att de ska spränga och de ska ta hans h... De bablar på. Men i själva verket visar de bara upp sig som är i Islam något fult de ens inte vet om. Medan väldigt äkta troende bryr sig inte men blir ändå upprörda.

TheOtherkind
P21
Medlem

24 augusti 2011 17:27 | #191 TheOtherkind

Plus att det är specifikt FÖRBJUDET att avbilda profeten Muhammed, bara så att ni vet.

Lars Vilks är en provocerande drygjävel, men i Sverige måste man faktiskt inte konformera sig till någon religion vad jag vet. Så han hade helt rätt i att göra det han gjorde, och de som försöker skada honom är rabiata humorlösa avgudadyrkare utan tillräcklig kapacitet för att förstå hans poäng.

AnArchoz
P23
Medlem

24 augusti 2011 18:59 | #192 AnArchoz

Lars gjorde inget fel. Men han får skylla sig själv om han blir hotad eller om han får arga reaktioner. Varför? För det var det han ville ha. Det är därför man provocerar. Nu säger jag inte att man ska gå runt och hota folk till livet om man är lite irriterad, eller liknande - bara att han får det han ville. Han har rätt, men han är en dryg och provocerande skit.

1 .. 4 5 6 7 8 9 10

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.