Om gud skapade allt...

1 2 3 4
Borttagen medlem

3 januari 2011 09:28 | #61 Avslutat konto

Skrivet av IronyFist View Post
Skrivet av Joh316 View Post
Jag tycker att det är ganska onödigt att motbevisa någon religion över huvud taget. Jag har min tor (eller snarare icke-tro) och du har din tro. Varför ska jag ens bekymmra mig med att överbevisa dig? Om jag faktiskt lyckas, vad får jag ut av det då? (Var för övrigt inte menat som kritik mot Joh316, bara citerade för att inlägget fick mig att tänka på detta.)

Din icke tro eller din tro på Tor?

IronyFist
P26
Medlem

3 januari 2011 16:49 | #62 IronyFist

Skrivet av flight View Post
Jag tycker att det är ganska onödigt att motbevisa någon religion över huvud taget. Jag har min tor (eller snarare icke-tro) och du har din tro. Varför ska jag ens bekymmra mig med att överbevisa dig? Om jag faktiskt lyckas, vad får jag ut av det då? (Var för övrigt inte menat som kritik mot Joh316, bara citerade för att inlägget fick mig att tänka på detta.)

Oj, nej, tor skulle vara tro egentligen.

Borttagen medlem

3 januari 2011 16:53 | #63 Avslutat konto

Skrivet av flight View Post
Oj, nej, tor skulle vara tro egentligen.

Jaha, då fattar jag!tongue

Dubehverintevetamitt
P
Medlem

3 januari 2011 18:47 | #64 Dubehverintevetamitt

jag har länge funderat på detta. jag tror inte på någon religon.

om man inte får äta grisar, vad skapade gud grisar för?
om man måste ha slöjor, varför byggde inte gud in den från början?
om gud är allsmäktig, kan han skapa en så tung sten att han inte kan lyfta den själv?
varför skulle mohammed sagt att man inte får rita av honom?

därimot tror jag på en högre makt som har skapat allt. om man kollar på hur kroppen är uppbyggd tex. så skyddar ju revbenen skador mot inre organ. att hjärnan fungerar som den gör.

det är som att en sten skulle fungera som dagens datorer utan att man rör den bara för att det blivit så av slump? skulle inte tro det ;)

LordDante
P23
Medlem

3 januari 2011 18:50 | #65 LordDante

Skrivet av PuWeRKinG View Post
jag har länge funderat på detta. jag tror inte på någon religon.

om man inte får äta grisar, vad skapade gud grisar för?
om man måste ha slöjor, varför byggde inte gud in den från början?
om gud är allsmäktig, kan han skapa en så tung sten att han inte kan lyfta den själv?
varför skulle mohammed sagt att man inte får rita av honom?

därimot tror jag på en högre makt som har skapat allt. om man kollar på hur kroppen är uppbyggd tex. så skyddar ju revbenen skador mot inre organ. att hjärnan fungerar som den gör.

det är som att en sten skulle fungera som dagens datorer utan att man rör den bara för att det blivit så av slump? skulle inte tro det ;)

Darwinismen?

Borttagen medlem

3 januari 2011 18:51 | #66 Avslutat konto

Skrivet av PuWeRKinG View Post
jag har länge funderat på detta. jag tror inte på någon religon. om man inte får äta grisar, vad skapade gud grisar för? om man måste ha slöjor, varför byggde inte gud in den från början? om gud är allsmäktig, kan han skapa en så tung sten att han inte kan lyfta den själv? varför skulle mohammed sagt att man inte får rita av honom? därimot tror jag på en högre makt som har skapat allt. om man kollar på hur kroppen är uppbyggd tex. så skyddar ju revbenen skador mot inre organ. att hjärnan fungerar som den gör. det är som att en sten skulle fungera som dagens datorer utan att man rör den bara för att det blivit så av slump? skulle inte tro det ;)

Så du tror inte på en gud men på en övermakt?
"1. Generisk beteckning på mäktig övernaturlig varelse eller kraft. Föreställning inom de flesta religioner. Föremål för tillbedjan, dyrkan och lydnad."
-Wikipedia

Rutinerad
P25
Medlem

3 januari 2011 19:05 | #67 Rutinerad

dessa trådar blir bara desperatare och desperatare

Souaz
P26
Medlem

3 januari 2011 19:34 | #68 Souaz

Alltså Gud Skapade inte allt asså gud skapade människorna Djuren Allt Möjligt! men jag har också funderat på det men det är allt jag vetlol

Souaz
P26
Medlem

3 januari 2011 19:34 | #69 Souaz

Alltså Gud Skapade inte allt asså gud skapade människorna Djuren Allt Möjligt! men jag har också funderat på det men det är allt jag vetlol

Fridaadirf
F22
Medlem

1 september 2011 21:04 | #70 Fridaadirf

Tror inte på någon religion då alla på något sätt sätter krokben på vad de tycker och tänker. Tror jag formulerade mig rätt där..

1 2 3 4

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.