Gud finns inte

1 .. 42 43 44 45 46 47 48 .. 71
idiotiskamaya
P25
Medlem

31 juli 2010 22:54 | #881 idiotiskamaya

Skrivet av Dixii View Post
Ni har fel allihop jag tro på det men inte som ni tror att jag tror ;)

och hur tror du då

politiker
P26
Medlem

4 augusti 2010 00:44 | #882 politiker

Sluta tro på en jävla gubbe som levde för två tusen år sen. det skapar bara problem EX hedersmord och krig. mm

nu syftar jag mest på Kristna och islam. men dom som säger att buddhism inte brukar våld har fel.SLUTA TRO PÅ NÅGON ANNAN, TRO PÅ DIG SJÄLV!

AnArchoz
P25
Medlem

4 augusti 2010 01:46 | #883 AnArchoz

Skrivet av politiker View Post
Sluta tro på en jävla gubbe som levde för två tusen år sen. det skapar bara problem EX hedersmord och krig. mm

nu syftar jag mest på Kristna och islam. men dom som säger att buddhism inte brukar våld har fel.SLUTA TRO PÅ NÅGON ANNAN, TRO PÅ DIG SJÄLV!

Buddhister brukar inte våld, endast i självförsvar. Var får du detta ifrån?

skatejeppe95
P24
Medlem

4 augusti 2010 02:11 | #884 skatejeppe95

orka bry sig om han / hon / det finns :)

kfhdlskafhlaskfjahsl
P24
Medlem

4 augusti 2010 02:15 | #885 kfhdlskafhlaskfjahsl

den finns inte

skatejeppe95
P24
Medlem

4 augusti 2010 02:18 | #886 skatejeppe95

jo den skrev ju ett inlägg över dig ^^

politiker
P26
Medlem

4 augusti 2010 02:29 | #887 politiker

Skrivet av AnArchoz View Post

Tebet eller hur det nu stavas var det ganska nyligen våldsamma upplopp mellan buddhister och kinesiska regerings styrkor.

och det jag mena var att vi inte ska ha någon religion. det har dött ca 280 miljoner i "heliga krig" och det är fakta och i nästan alla religioners lagar står det klart och tydligt att man inte ska döda. Bibeln säger EX att du ska visa respekt och vördnad mot dina föräldrar och om du inte gör det ska du stenas till döds så är det bara kag som tycker att det låter helt sinnes sjukt. så om nu gud finns tycker jag att han ska få första och bästa plats på ett psyket för att han är anledningen till denna idioti.

Grumbledock
P31
Medlem

4 augusti 2010 04:26 | #888 Grumbledock

@ Pplitiker
Politik har orsakat långt fler mord än religion, men hur som helst så är mördande förbjudet i de flesta religioner.
Som vanligt är det bara fanatiker som skylelr på något för att rättfärdiga sina idiotiska handlingar, och bara idioter som verkligen tror på dem.
Stalin dödade miljoner människor under sitt "kommuniststyre", är det kommunismens fel?
Kommunismen är snarast den politiska ideologi som är mest omtänksam och respekterar andra, medan kapitalism som ex. styr USA, är raka motsatsen och den hyllas? :O

Gud finns för dig om du vill tro på honom/henne/det, annars så kan du skita i det, tror inte Gud direkt bryr sig, då han har fler vänner på Facebook XD
När folk ska gifta sig, får barn, är lyckliga eller väldigt ledsna, då är Gud alltid tillgänglig för dem. Gud ställer inga krav, utan bara finns där som en låtsaskompis, som en vän, och som en naturkraft.
Det känns nog bättre att skylla på att "Gud lät XXX hända" än att "XXX hade inte hänt om jag bara gjort Y", Gud får ta skiten för allt från naturkatastrofer, till massmord, och han/det är inte orsaken till någon av dem. Tycker det är imponerande av Gud att stå ut med all den skiten, bara för att ditt liv inte ska vara helt meningslöst, bara för att du inte ska vara ensam, bara för att allt ska ha en mening.

Gud kan inte bevisas per definition, då religion handlar om tro. Bevisar du gud försvinner tron och då är religionen, då är det vetenskap. Man är tokig om man tror på allt som står i Bibeln/Koranen, och tolkar det bokstavligt (som många anti-religiösa tycks göra), är de avundsjuka på att de religiösa hittat en mening med livet, kan vara lyckliga trots grå vardag och trist verklighet?
Avundsjuka har många ansikten men inget av dem är vackert.
Se bibeln som en bok med goda bud och bra berättelser, sagor med en sensmoral. Gör du rätt, så ska det gå bra, och är du elak så får du tillbaka det (karma) är en stor del av bibeln.
Jag tror på en högre makt, låt oss kalla den Gud, och jag trivs med den spirituella stämningen i kyrkan. Jag tror inte att allt i bibelns berättelser är sanningen, utan att det är deras budskap som är det viktiga (samma budskap som finns inom alla religioner).
Religion, och Gud, fyller en funktion som vetenskap aldrig kan fylla, besvara frågor som inte kan ställas och ge ett liv efter döden som inte ens är möjlig, enligt modern vetenskap.
Så antingen lever vi av en slump, och allt vi gör spelar ingen roll då vi ändå förstört planeten, eller så finns en mening med allt, vad föredrar du?
Bibeln sa att vi skulle våda vår planet, och djuren, ett 2000 år gammalt budskap som är minst lika aktuellt idag trots alla vetenskapliga framsteg. Kanske det finns en poäng med "världens mest lästa bok" i alla fall ;)

eXcelon969
P26
Medlem

4 augusti 2010 04:55 | #889 eXcelon969

GUD FINNS.... JAG MÅSTE TRO PÅ ATT NÅT HÄNDER EFTER ATT JAG DÖR!!. TAR KNÄCKEN PÅ MIG OM JAG VISSTE ATT DET BLIR SVART NÄR MAN DÖR!!!

jag skiter i om ni säger ``höhöh. glömde du caps elr höh`` ^^ :)

AnArchoz
P25
Medlem

4 augusti 2010 14:42 | #890 AnArchoz

Skrivet av eXcelon969 View Post
GUD FINNS.... JAG MÅSTE TRO PÅ ATT NÅT HÄNDER EFTER ATT JAG DÖR!!. TAR KNÄCKEN PÅ MIG OM JAG VISSTE ATT DET BLIR SVART NÄR MAN DÖR!!!

jag skiter i om ni säger ``höhöh. glömde du caps elr höh`` ^^ :)

Att gud skulle finnas skulle inte göra någon speciell nytta efter döden. Enligt katolikerna och majoriteten av de kristna; "Himmel eller helvetet" Enligt sjundedagsadventisterna; "Himmel eller förgörelse". Välj det du gillar

twilighttjejen123
F21
Medlem

5 augusti 2010 22:03 | #891 twilighttjejen123

jaja jag tror inte på honom han är bara påhit glare för jag tror att han inte har gjort någonting på jorden för jag vet hur jorden blev tilltongue

mrx35
P24
Medlem

6 augusti 2010 12:49 | #892 mrx35

Sluta tro på en jävla gubbe som levde för två tusen år sen. det skapar bara problem EX hedersmord och krig. mm nu syftar jag mest på Kristna och islam. men dom som säger att buddhism inte brukar våld har fel.SLUTA TRO PÅ NÅGON ANNAN, TRO PÅ DIG SJÄLV!

Jesus brukade inte ens våld i själv försvar inte för att jag tror på gud men om buddismen är bra så e väll kristendommen bättre på den punkten

AnArchoz
P25
Medlem

6 augusti 2010 12:51 | #893 AnArchoz

Grumbledock, faktiskt så är religion (visserligen det enda) det som dödat fler människor än politik. Hitler t.ex. dödade judarna för att de var judar. Han dödade Jehovas vittnen, för att de var Jehovas vittnen. Detta är p.g.a religionen.
Hans politik handlade om diktatur och "rasbiologi" (som om nazisterna visste någonting om det).

Sedan finns luntan med Korståg osv osv.

Politiker, som sagt, Buddhister krigar i självförsvar. Om du inte har bevis för att de attackerade Kinas militär så kan jag inte hålla med dig.

gbgarn
P28
Medlem

6 augusti 2010 12:56 | #894 gbgarn

jag finns ;)

Lillavargen
P27
Medlem

6 augusti 2010 19:20 | #895 Lillavargen

The god delucion kan man läsa, skriven av richard dawkins.
En del bevis mot gud.

blixt
P21
Medlem

6 augusti 2010 20:10 | #896 blixt

Vad är rimligast? Att allting kom från ingenting eller någon skapade allting?

AnArchoz
P25
Medlem

6 augusti 2010 20:18 | #897 AnArchoz

Skrivet av blixt View Post

Att allting kom från ingenting - eftersom detta är möjligt. Att någon skapade allting är inte möjligt.

IronyFist
P28
Medlem

8 augusti 2010 02:50 | #898 IronyFist

Skrivet av blixt View Post
Att allting kom från ingenting - eftersom detta är möjligt. Att någon skapade allting är inte möjligt.

Jag tycker det är orealistiskt både och. Fast fisk är ju gott förstås.

AnArchoz
P25
Medlem

8 augusti 2010 13:42 | #899 AnArchoz

Skrivet av IronyFist View Post
Jag tycker det är orealistiskt både och. Fast fisk är ju gott förstås.

Visst, det låter inte möjligt, men det är det.

RATTT
P25
Medlem

8 augusti 2010 14:03 | #900 RATTT

om det inte var för tron skulle jag vara död min tro räddade mig
så jag e ganska troende

1 .. 42 43 44 45 46 47 48 .. 71

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.