Svaret på varför vi lever

1 2 3 4
IronyFist
P21
Medlem

19 maj 2010 23:32 | #21 IronyFist

Jag tror inte det finns ett bestämt syfte bakom våran existens utan snarare att vi ger vår existens ett syfte själva. Om ni fattar vad jag menar, kanske låter lite flummit :/

lissa
F16
Medlem

19 maj 2010 23:48 | #22 lissa

DU lever nog för att annars skulle du inte kunna fundera på det =) nämen om man är lycklig älskar man ju livet :D jag är lycklig =) men det är kanske för att jag vet vad jag har för syfte. jag är en kristen och står för det. mitt syfte är att omvända människor.
om ngn nu vill kommentera detta om kristen genom att typ säga att jag typ e dum i huvet så kan ni låta bli. eller såra mig.

Fuser
P21
Moderator

20 maj 2010 00:06 | #23 Fuser

Mänskligheten har inget syfte. Den skapades av evolutionen vilken inte har något syfte alls. Den bara fortgår. Evolutionen skapade för att ta som exempel inte oss för att för att vi skulle kunna bygga bilar. Vi kan däremot bygga bilar för att evolutionen råkade skapa oss så men denna hade inte alls det som något syfte, det bara hände. Då mänskligheten är en del av evolutionen saknar givetvis den också ett syfte.

IronyFist
P21
Medlem

21 maj 2010 21:52 | #24 IronyFist

Jag tror jag hitta ett syfte med mitt liv. Jag tror det just nu är att ha tråkigt och göra skolarbete :S så jag ska återgå till det nu -.-

zip79
P21
Medlem

23 maj 2010 00:22 | #25 zip79

Skrivet av lissa View Post
DU lever nog för att annars skulle du inte kunna fundera på det =) nämen om man är lycklig älskar man ju livet :D jag är lycklig =) men det är kanske för att jag vet vad jag har för syfte. jag är en kristen och står för det. mitt syfte är att omvända människor.
om ngn nu vill kommentera detta om kristen genom att typ säga att jag typ e dum i huvet så kan ni låta bli. eller såra mig.

Varför skulle den kristna doktrinen vara "det sanna syftet"? Gud är en logisk osannolikhet, och att det skulle vara en kristen gud enligt Bibeln är helt enkelt omöjligt. Det finns helt enkelt inget som stödjer detta. Varför skulle inte det uttalade syftet hos en satanist, muslim, hindu, existentialist etc vara "det rätta" istället för det kristna?

Vi är biologiska livsformer, skapade genom mutationer under miljarder år. Liv har inget syfte, då det inte är skapat, endast skapade objekt har ett syfte. Alltså har vi inte ett sådant, dock ska vi skapa ett falsk/påhittat syfte åt oss själva.

Sarkasm
P17
Medlem

23 maj 2010 01:17 | #26 Sarkasm

Varför lösa sitt liv på att försöka förstå? Om man håller sig till det som finns och man förstår går det ju i alla fall komma någonstans. Man har ett liv, det finns ingen djup mening, men ska du försöka hitta meningen så slösar du bara bort din tid. Lev ist. Måste väll ändå vara den enda meningen, för vad skulle finnas om inte liv?

talexyy
P16
Medlem

24 maj 2010 12:11 | #27 talexyy

Människan vill veta precis allt och vi diskuterar därför denna fråga. Själv så gillar jag att diskutera om saker. Livet har ingen mening, ellar ja det finns inget som stödjer teorin att livet ska ha en mening. Allting som skapas av ett syfte har en mening. Och då måste ju livsformer finnas. Så ska vi anta att vi inte existerar eller att vi uppstod av en slump?

talexyy
P16
Medlem

24 maj 2010 12:18 | #28 talexyy

Kan inte citera dig lissa men man behöver inte vara dum i huvet om man är kristen eller tror på gud överhuvudtaget. Man räknas bara som en ovetenskaplig person som kan tro på det mesta utan nåt som helst bevis på det. Men du är antagligen mindre smart eftersom du tror på gud för att det är en så simpel förklaring. Tror man på saker som förklaras i detalj och som bevisas så får man större omfattning och förstår universum så mycket bättre. Att folk som tror på gud är mindre smarta stämmer nästan alltid!

Honka
P17
Medlem

24 maj 2010 21:24 | #29 Honka

Och hur vet du det här?

Borttagen medlem

24 maj 2010 21:45 | #30 Avslutat konto

Skrivet av denaton View Post
Vi är skapade åt jordens bruk. Jorden kan inte se eller höra vad som händer med den. Den skapar oss för att vara dess ögon och öron. När vi dör så ger vi den våran upplevelse på henne. På så sätt kan jorden försvara sig mot sina fiende.

Vi lever för att förbättra jordens intelligents.

Och vad säger att ditt påstående är mer korrekt än att min djupa tro om att inuti jorden bor en Pastasallad, utan gurka, som skapat människan för att vi ska odla en himla massa gurka så att Pastasalladen åter igen kan känna sig som en hel Pastasallad och kunna ägna sig åt sitt .

Problemet är att människan inte begrep att den faktiskt skapats ENDAST för att odla en himla massa gurka, och inte för att fjanta runt på facebook, odla tomater och titta på Ingvar Oldsberg på TV.

För att människan ska bli varse sin enormt viktiga uppgift så försöker Pastasalladen kommunicera genom att dunka morse på jordskorpan. Men på grund av den enorma tidsskillnaden som existerar mellan Pastasalladens medvetande och människans så misstolkas de kraftiga vibrationerna i marken som kollisioner mellan kontinental plattorna.

Och än idag försöker Pastasalladen förtvivlat få våran uppmärksamhet om det ytterst viktiga gurksamlandet .

IronyFist
P21
Medlem

25 maj 2010 00:31 | #31 IronyFist

Skrivet av Yallo2345 View Post
Och vad säger att ditt påstående är mer korrekt än att min djupa tro om att inuti jorden bor en Pastasallad, utan gurka, som skapat människan för att vi ska odla en himla massa gurka så att Pastasalladen åter igen kan känna sig som en hel Pastasallad och kunna ägna sig åt sitt . Problemet är att människan inte begrep att den faktiskt skapats ENDAST för att odla en himla massa gurka, och inte för att fjanta runt på facebook, odla tomater och titta på Ingvar Oldsberg på TV. För att människan ska bli varse sin enormt viktiga uppgift så försöker Pastasalladen kommunicera genom att dunka morse på jordskorpan. Men på grund av den enorma tidsskillnaden som existerar mellan Pastasalladens medvetande och människans så misstolkas de kraftiga vibrationerna i marken som kollisioner mellan kontinental plattorna. Och än idag försöker Pastasalladen förtvivlat få våran uppmärksamhet om det ytterst viktiga gurksamlandet .

Åh fan, det låter som en bra teori, ska den bli en riktig religion?? :D

Borttagen medlem

25 maj 2010 08:28 | #32 Avslutat konto

Skrivet av IronyFist View Post
Och vad säger att ditt påstående är mer korrekt än att min djupa tro om att inuti jorden bor en Pastasallad, utan gurka, som skapat människan för att vi ska odla en himla massa gurka så att Pastasalladen åter igen kan känna sig som en hel Pastasallad och kunna ägna sig åt sitt . Problemet är att människan inte begrep att den faktiskt skapats ENDAST för att odla en himla massa gurka, och inte för att fjanta runt på facebook, odla tomater och titta på Ingvar Oldsberg på TV. För att människan ska bli varse sin enormt viktiga uppgift så försöker Pastasalladen kommunicera genom att dunka morse på jordskorpan. Men på grund av den enorma tidsskillnaden som existerar mellan Pastasalladens medvetande och människans så misstolkas de kraftiga vibrationerna i marken som kollisioner mellan kontinental plattorna. Och än idag försöker Pastasalladen förtvivlat få våran uppmärksamhet om det ytterst viktiga gurksamlandet .

troligen :) åh ja ser verkligen fram emot att världen kanske äntligen ska bli i stor gurkodlande community :D

IronyFist
P21
Medlem

25 maj 2010 10:22 | #33 IronyFist

Skrivet av IronyFist View Post
troligen :) åh ja ser verkligen fram emot att världen kanske äntligen ska bli i stor gurkodlande community :D

Grymt, jag är på xD

zerkhan
P20
Medlem

25 maj 2010 19:21 | #34 zerkhan

Vi är skapade åt jordens bruk. Jorden kan inte se eller höra vad som händer med den. Den skapar oss för att vara dess ögon och öron. När vi dör så ger vi den våran upplevelse på henne. På så sätt kan jorden försvara sig mot sina fiende.

Och vad säger att ditt påstående är mer korrekt än att min djupa tro om att inuti jorden bor en Pastasallad, utan gurka, som skapat människan för att vi ska odla en himla massa gurka så att Pastasalladen åter igen kan känna sig som en hel Pastasallad och kunna ägna sig åt sitt .

Problemet är att människan inte begrep att den faktiskt skapats ENDAST för att odla en himla massa gurka, och inte för att fjanta runt på facebook, odla tomater och titta på Ingvar Oldsberg på TV.

För att människan ska bli varse sin enormt viktiga uppgift så försöker Pastasalladen kommunicera genom att dunka morse på jordskorpan. Men på grund av den enorma tidsskillnaden som existerar mellan Pastasalladens medvetande och människans så misstolkas de kraftiga vibrationerna i marken som kollisioner mellan kontinental plattorna.

Och än idag försöker Pastasalladen förtvivlat få våran uppmärksamhet om det ytterst viktiga gurksamlandet .

Fu :(
http://www.freewebs.com/wombatpower/

zerkhan
P20
Medlem

25 maj 2010 19:23 | #35 zerkhan

DEN HELIGA SKRIFTEN

Den allmäktige guden Wombataal var rasande på sin far Wombadictur. Hans far hade berövat honom hans betjänter från planeten Psorcsa som hade 9 händer och 6 ögon och därför var ultimata tjänare och den helige hade 4 stycken Psorcsaner. Han for ner till Planeten Jorden som folket på Wombataal hemplanet Kavor kallade ”Fnez”.

Hans far blev rasande på Den allsmäktiges rymning och drog ner vatten från Mars ner på Fnez yta. Wombataal använde all sin magi för att öppna marken och dra ner vattnet i det som nu är Hav, floder, älvar och sjöar. Han lyckades inte öppna allt och då skapades även land och jorden blev bördig med allt vatten omkring.

Hans far insåg att Wombataal var stark i själen och valde att dra sig tillbaka för att senare skulle återkomma och ödelägga Fnez.

Wombataal förstod att han skulle komma tillbaka och var tvungen att skaffa undersåtar. På den första dagen skapade han djuret Wombat och andra gnagare. Wombaten fick bli det heliga djuret.

På den andra dagen skapade han Däggdjur. Dom fick agera som beskyddare och Människan var den farligaste och Wombataal förstod att människan kunde bli för farlig och döda alla djur och hindrade deras utveckling så Wombataal skulle utrota människan, det hände för ca 2 miljoner år sedan ( Se ”Översteprästernas Visioner del 1”). Men han misslyckades och blev tvungen att ta till planen; Den Rödskäggiga Hakan.

Den planen gick ut på att varna människan om hotet dom utgjorde och sedan lita på människans omdöme ty de farliga människorna förbrukade Fnez resurser med en enorm fart. Så Wombataal skickade ner hundratals heliga profeter i form utav Wombats och be människorna sluta förorena hans vackra natur. Men detta misslyckades också ty människorna förstod inget av Wombatsernas snack. När hoppet tycktes vara borta blev han tvungen att ta till plan Q. han skickade nu två profeter i form utav människor som skulle forma jordens öde och ifall de misslyckades skulle de dela jordens och alla varelser på jordens öde.

En natt i Oktober eller nåt sånt så var Wombataal på genomresa i världen. En dag blev han hungrig som en bäver efter att en skata hade stulit all hans mat. Han blev förbannad och gjorde upp en fälla för skatan. Skatan gick såklart på den geniala fällan som den geniala Wombataal hade satt upp. Skatan sade: Jag är en magisk fågel, sänd av den mäktiga Mungo. Släpp mig fri och får tre önskningar!

Wombataal hade ingen aning om vem Mungo var och åt upp skatan hungrig som en bäver. Han grillade skatan över öppen eld och tyvärr råkade han glömma att släcka elden (Part of his plan). Skogen brann upp och blev till nuvarande Sahara (vi hade kommit på nåt bättre om vi hade skrivit inatt för vi var fulla som fan, Wombataal älskar alkohol så drick med pride)!

HELIGA SAMMANKOMSTER

Wombataal gav oss en vision om att han hade en tradition att äta upp alla smågudar som Allah, Jesus, Buddha, Shiva osv för att sedan återuppföda dom. Han sade även att vi måste ha en Wombadaan, som är tvärtemot Ramadaan då man fastar. På Wombadaan ska man äta så mycket man kan och chilla så mycket man kan, spela länge och ha skoj! Han skapade även Wombalaan då man ska lana supermycket! Gör dom när ni själv vill för han skiter fullständigt i när ni gör det bara ni gör det en gång om året. Ni skall även be i rikting mot de heliga överstetemplen, mitt (emils) och axels hus!

wombataals far har återvänt ngra gånger sedan deras senaste möte. wombadictur trodde att wombataal's egna skapade natur skulle bli hans fall så han snärjde in wombataal i en massa grenar och shit och kastade sen en spell på jordens vatten som fick det att frysa till is och täckte stora delar av jorden inklusive wombataal som vandrade där nere. wombataal har dock enastående krafter och sjönk igenom jorden ner till jordens kärna och drog värme från mitten av jorden som fick isen att smälta. ångan från isen blev då jordens ozonlager som inte bara var bra för klimatet utan stängde åxå ut wombadictur från jorden. men ungefär vart 10000:e år lyckas wombadictur göra ett hål i atmosfären och sneaka in och skapa samma vatten-spell som skördar så många av wombataals undersåtar (djur och stuff) de här spellsen blev senare kallad för istider och inlandsis av dom som inte förstod bättre.

Samtidigt som wombataal kom till fnez så skapade Mungo (en pappersvass ond glidare) månen (eller igentligen heter den; Secret-base-of-mungo-team,..-evil-plans-are-made-here-mohahaha). och ännu sitter mungo där inne och smider ondskefulla planer

AllaNamnEUpptagna2
P21
Medlem

10 juli 2010 02:01 | #36 AllaNamnEUpptagna2

klart jorden har kan försvara sig "fyskisk" allt den behöver göra är att spränga en vulkan där det tycks vara oroligt? ganska rolig tanke om ni fråga mig. :D

IronyFist
P21
Medlem

10 juli 2010 11:49 | #37 IronyFist

Mänsklighetens sanna syfte är att äta upp allt som är fint och doftar och smakar gott för att producera skit som vi sedan skiter ut där vi nyss åt.

Nonameswayne
P22
Medlem

10 juli 2010 21:30 | #38 Nonameswayne

Vi existerar tack vare evolutionen och får uppgift är att föröka oss!

kettu92
P20
Medlem

12 juli 2010 14:33 | #39 kettu92

Vad flummar du om? Om vi skulle leva rätt enligt naturen, så ska vi göra som djuren. Äta för att överleva, alltså naturens livscykel eller nått. Men människan är ett virus för planeten, vi tänker bara på oss själva och skiter i naturen. Tack vare människan har djur från olika delar av världen flyttat och skapat obalans i naturen, för de har inga naturliga fiender och kan bara föröka sig på så sätt skapa obalans där de flyttat.

Men livets mening enligt mig är att föröka sig, att hålla igång livscykeln i naturen. Dock gör människan inte detta.

Skrivet av AllaNamnEUpptagna2 View Post
klart jorden har kan försvara sig "fyskisk" allt den behöver göra är att spränga en vulkan där det tycks vara oroligt? ganska rolig tanke om ni fråga mig. :D

Du säger att stendöda stenar tänker? För vulkaner sprutar ut smält sten. Och jorden har ingen "hjärna" att tänka med. När det sker gör det naturligt. Det blir för stort tryck i vulkanen av allt magma som pressas, så den brister för eller senare. Tror folk att vi lever på medeltiden ännu, där magiska saker finns?

asskillson
P42
Medlem

12 juli 2010 14:53 | #40 asskillson

Troligtvis så är människan bara en till del av evolutionen som ni kan kalla vad ni vill, t.o.m Gud, och vi är här p.g.a detta fenomen.. Vi ska bara bete oss så som vi vill och förstöra, döda, våldta, älska, bränna vad fan vi vill. I slutet så kommer vi antingen vara det enda på jorden och då kan vi konstatera att vi var den starkaste organismen på jorden och därför toppen av den evolutionära skalan( inte 100% på att ordets existens men vem fan bryr sig) och det är det.. Eller så dödar vår otroliga ignorans vår existens och evolutionen får smutsa ner sig igen för att komma upp med något nytt..

Tyvärr är detta troligvis meningen med livet och om man kollar på dem stora religionerna så kan man tydligt se mönstren med deras råd och visa ord som sakta men säkert blir parallella med denna trosuppfattning(logik).. Själv väljer jag att inte tro fullt ut på detta... bara håller det i baktankarna... lulz..dessutom är det über-n00b roflmao... Och allt tid jag ägnat mig på att skriva detta är helt värdelöst för jag borde försökt fixa så vi hade kunnat plocka upp morsekoderna pastasalladen skickar :O :O.... för livet blir ju fruktansvärt mycket enklare att spendera på det viset :)

1 2 3 4

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.