hur f?arar "gud" dinosaurierna

1 2 3 4 5
felox
P24
Medlem

4 augusti 2009 20:46 | #1 felox

Tja, skulle vara snällt om ngn kunde förklara hur de olika religonerna förklarar dinosaurierna och hur de dog ut. =)

-Felox

Borttagen medlem

4 augusti 2009 21:15 | #2 Avslutat konto

det vill jag också veta

Mystery
P25
Medlem

4 augusti 2009 21:20 | #3 Mystery

http://ungdomar.se/...read_id=115745&page=4

Där hittar ni information om hur Islam och Kristendomen förklarar det.

- Google is your friend.

person
P24
Medlem

4 december 2009 00:05 | #4 person

kreationismen säger att människor och alla djur ink. dinosar levde tillsammans och åt vegetariskt i lustgården.

och många säger att dinosar bara är propaganda.

theclansman
P23
Medlem

4 december 2009 19:50 | #5 theclansman

Jag är inte så insatt i det där tyvärr, men jag har hört att det är som Person här ovanför säger: en del påstår att det bara är propaganda... Jag kan tycka att det är lite naivt eller vad man ska säga? ;) Finns även dom som säger att ''Gud vill testa våran tro och lägger dit dinosaurie skelett''.

Jaa... Säga vad man vill ;) haha...

Fuser
P25
Moderator

8 december 2009 16:14 | #6 Fuser

Dem skyller väl antagligen på att dem var för feta för att komma med i Noaks ark, så dem drunknade antagligen i syndafloden...Eller så skyller dem på propaganda som nämnt.

Borttagen medlem

8 december 2009 16:35 | #7 Avslutat konto

Kristna tror att Jorden är ca 8000 år (Genesis 1:1 är då början.) Dinosaurier och människan levde tillsammans i harmoni, innan flodvågen, då jorden var "annorlunda". Jorden var då inte förorenad med sjukdomar vilket gjorde så att människan och djuren kunde leva extremt länge (t.ex Adam som blev 930) och eftersom reptiler inte slutar växa under dess livsspann så blev en Iguana en gigantisk varelse (Dinosaur) vid 900 års ålder. Efter Flodvågen så gick allt åt h-vete. Sjukdomar ökade och atmosfären ändrade sig så att de monstruösa varelserna dog snabbt. Det är också så vår nu korta livslängd är förklarad.

Cefio
P23
Admin junior

10 december 2009 08:32 | #8 Cefio

Älskar hur folk kan vara totalt imuna mot kunskap. För dom troende kristna tror har ju lagt ihop alla människor i den vetenskapliga publikationen bibeln och kommit fram till att jorden är 6.000-10.000 år gammal. Bäst av allt är ju att typ 1000 av dom där åren är en gubbe som hette Noa. men visst dom kanske trodde Noa hade ett starkt hjärta.

LuckyMe
P23
Medlem

10 december 2009 13:48 | #9 LuckyMe

Ja vi har fattat... Ni har kollat på Magnus betnér, as tufft. Nu kan ni säkert allt om religion.

Men jag håller med, jävligt patetiskt allt detta troende och alla dessa religiösa påståenden. Men religion är patetiskt, kristna människor är patetiska och även så alla andra troende människor/idioter.

Religiösa människor har inget svar på dinosaurier, då de gör som de alltid gör när en motgång kommer och en ny fråga ställs som de inte kan svara på. De sticker ner huvudet i sanden, blundar för sanningen och bortförklarar det.

SemperIdem
P26
Medlem

10 december 2009 15:40 | #10 SemperIdem

Skrivet av LuckyMe View Post
Ja vi har fattat... Ni har kollat på Magnus betnér, as tufft. Nu kan ni säkert allt om religion.

Men jag håller med, jävligt patetiskt allt detta troende och alla dessa religiösa påståenden. Men religion är patetiskt, kristna människor är patetiska och även så alla andra troende människor/idioter.

Religiösa människor har inget svar på dinosaurier, då de gör som de alltid gör när en motgång kommer och en ny fråga ställs som de inte kan svara på. De sticker ner huvudet i sanden, blundar för sanningen och bortförklarar det.

Bra att du är förstående för andra människors sätt att leva. Jag tror inte heller på någon religion men du kan ju åtminstone låta folk tro vad dom vill utan att du kommer och kallar alla patetiska, om nån här är patetisk så är det du.

Dinosaurier utvecklades för ungefär 230 miljoner år sedan och dog ut för ungefär 65 miljoner år sedan. Jorden skapades för ungefär 5 miljarder år sedan.
De Kristna tror att jorden skapedes av gud för ca 8000 år sedan, och att dinosaurie forsiller finns för att testa deras tro. Enligt vetenskap så är det skitsnack och jag håller med men vi lever i en frivärld folk får tycka vad dom vill även om det är sjukt hur man kan tro på nåt sånt.

Cefio
P23
Admin junior

10 december 2009 18:15 | #11 Cefio

Religion är gamla sätt att förklara det dom inte hade kunskap om förut.

Borttagen medlem

11 januari 2010 19:54 | #12 Avslutat konto

Ja vi har fattat... Ni har kollat på Magnus betnér, as tufft. Nu kan ni säkert allt om religion. Men jag håller med, jävligt patetiskt allt detta troende och alla dessa religiösa påståenden. Men religion är patetiskt, kristna människor är patetiska och även så alla andra troende människor/idioter. Religiösa människor har inget svar på dinosaurier, då de gör som de alltid gör när en motgång kommer och en ny fråga ställs som de inte kan svara på. De sticker ner huvudet i sanden, blundar för sanningen och bortförklarar det.

Håller med i varje ord! Undrar hur en kristen skulle reagera om man stack fram ett dinosaurieben under hans näsa?

mindfreak
P25
Medlem

11 januari 2010 20:29 | #13 mindfreak

Skrivet av hatastrippor View Post
Ja vi har fattat... Ni har kollat på Magnus betnér, as tufft. Nu kan ni säkert allt om religion. Men jag håller med, jävligt patetiskt allt detta troende och alla dessa religiösa påståenden. Men religion är patetiskt, kristna människor är patetiska och även så alla andra troende människor/idioter. Religiösa människor har inget svar på dinosaurier, då de gör som de alltid gör när en motgång kommer och en ny fråga ställs som de inte kan svara på. De sticker ner huvudet i sanden, blundar för sanningen och bortförklarar det.
Håller med i varje ord! Undrar hur en kristen skulle reagera om man stack fram ett dinosaurieben under hans näsa?

ja skulle säga, "coolt".

IceMountain
F23
Medlem

11 januari 2010 20:31 | #14 IceMountain

Det är djävulens verk! :O

johnnybingman1
P19
Medlem

11 januari 2010 21:38 | #15 johnnybingman1

nej grannens-.-

Sommarsol90
F27
Medlem

22 januari 2010 07:58 | #16 Sommarsol90

Det är ju väldigt intressangt dethär med bibeln i förhållande till tiden och hur allt går ihop, jag har inte fattat det än men jag hoppas att jag reder ut det någon dag så man kan svara nåt smart :D

Tråkigt är ju bara att personer som LuckyMe redan dömt mig som en patetisk idiot bara för att jag tror på Gud, Har du dömt grannen för att han har en grön bil också tro? ... :/

Grumbledock
P29
Medlem

22 januari 2010 14:19 | #17 Grumbledock

Guds vägar äro outgrundliga, därför skapade han flera religioner, dinosaurier och annat bara för att det blir roligare när folk diskuterar och bråkar, än när alla är glada och nöjda ;)

sirigor
P
Medlem

22 januari 2010 16:01 | #18 sirigor

Skrivet av felox View Post
Tja, skulle vara snällt om ngn kunde förklara hur de olika religonerna förklarar dinosaurierna och hur de dog ut. =)

-Felox

Enligt kristendomen så är världen 6 000 år gammal och svaret med dinosaurierna är syndafloden.

Haha, kristna människor är så roliga! De har världens sjukaste fantasi!

Hangman
P23
Medlem

27 februari 2010 23:50 | #19 Hangman

Skrivet av SemperIdem View Post

Bra att du är förstående för andra människors sätt att leva. Jag tror inte heller på någon religion men du kan ju åtminstone låta folk tro vad dom vill utan att du kommer och kallar alla patetiska, om nån här är patetisk så är det du.

Dinosaurier utvecklades för ungefär 230 miljoner år sedan och dog ut för ungefär 65 miljoner år sedan. Jorden skapades för ungefär 5 miljarder år sedan.
De Kristna tror att jorden skapedes av gud för ca 8000 år sedan, och att dinosaurie forsiller finns för att testa deras tro. Enligt vetenskap så är det skitsnack och jag håller med men vi lever i en frivärld folk får tycka vad dom vill även om det är sjukt hur man kan tro på nåt sånt.

Visst, hans inlägg är hårt och rått. Men egentligen stämmer det han säger.
Varför inte kunna acceptera att man själv har gjort något bra eller dåligt, ist för att lägga
ansvaret på nån annan?
Varför trycka på andra total idioti och blindhet?
Mår alla bra är allt bra, även om vissa blundar. Lev livet som ni vill!

Emirbih
P23
Medlem

28 februari 2010 11:21 | #20 Emirbih

Skrivet av Hangman View Post
Skrivet av SemperIdem View Post
Ja vi har fattat... Ni har kollat på Magnus betnér, as tufft. Nu kan ni säkert allt om religion. Men jag håller med, jävligt patetiskt allt detta troende och alla dessa religiösa påståenden. Men religion är patetiskt, kristna människor är patetiska och även så alla andra troende människor/idioter.

Visst, hans inlägg är hårt och rått. Men egentligen stämmer det han säger.
Varför inte kunna acceptera att man själv har gjort något bra eller dåligt, ist för att lägga
ansvaret på nån annan?
Varför trycka på andra total idioti och blindhet?
Mår alla bra är allt bra, även om vissa blundar. Lev livet som ni vill!

Vi kan ju inte leva det liv vi vill pga av er ateister. Vissa vill leva ett religiöst liv, är det så svårt att förstå?
på tal om att leva i blindhet. Du vet nog väldigt lite om evolutions teorin men ändå accepterar du det. Det gör de flesta.
om du nu på andra sidan vet mycket om evolutionsteorin. så kan du förklara till mig vad som gör just det mer logiskt än att Gud skapade universum?

När du ändå är inne på att förklara om evolutionsteorin så kan du också förklara till mig hur det första proteinet dök upp?

Om du inte kan förklara det så lever du i blindhet eftersom du tror på det du inte vet någonting om.

1 2 3 4 5

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.