Söker Crew

dannis
P25
Medlem

7 augusti 2011 20:30 | #1 dannis

Hej!!

Jag söker ett crew som har erfarenhet av textbasserade webbläsarspel. Och språk att kunna är

*HTML
*PHP
*CSS
*MySQL
*JavaScript

Det kommer göras upp om en betalning. Det kommer även behövas att en kan design och att en är projektledare.

Spelets handling är att göra karriär och tjäna pengar. Grejen med spelets idé är att man ska utbilda inom det man vill hålla på med sedan skaffa jobb inom det man utbilda sig inom köpa fina grejer som höjer rank/standard. Man ska försöka få det finaste av allt te.x båtar, flygplan, hus, bo på det finasste stället, tjäna mest med pengar O.S.V. För en mer utförlig beskrivnig kan ni be mig länka den via mail privat.

Mail: khea@live.se

brainfuck
P23
Medlem

7 augusti 2011 21:53 | #2 brainfuck

vad ska det handla om?

dannis
P25
Medlem

7 augusti 2011 23:42 | #3 dannis

Sorry, nu har jag ändrat där uppe så kan du kolla på en kort beskrivnig.

Borttagen medlem

8 augusti 2011 01:03 | #4 Avslutat konto

men seriöst, vem spelar såna här spel i mer än 20min?

lime_2005
P24
Medlem

8 augusti 2011 04:47 | #5 lime_2005

komplicerad version av The Sims?

anders_a
P33
Medlem

8 augusti 2011 09:03 | #6 anders_a

Skrivet av lime_2005 View Post
komplicerad version av The Sims?

Testbaserad webläsarversion av the sims.

brainfuck
P23
Medlem

8 augusti 2011 09:51 | #7 brainfuck

Skrivet av EpiskaArne View Post
men seriöst, vem spelar såna här spel i mer än 20min?

Japp, och om "ägaren" (TS) inte kan ett skit om kodning då kommer det sketa sig...

Till TS:
Om du verkligen vill göra det här, lär dig lite av alla språken du krävde.
Och sen borde du lägga till flash och de där språken.
För om vi ser på bigpoint, de har säkert 20 webbläsarspel.
Men 10 av dem är textbaserade och av någon anledning så är de de minst besökta spelen...
Men de animerade(?) är ganska stora jämfört med dem.

Och sen måste du lära dig om säkerhet, då kan du gå in på phpportalen och kolla i wikin.
Sen så föreslår jag att du går in på hackthissite.org och blir medlem och börjar med basic uppgifterna, sen förstår du hur du kan göra dina sidor lite mer säkra, samtidigt gör sidan reklam för ett program som har en scanner som scannar ens hemsida och om den ser att någon försöker att ta sig in i din databas så vet du det.

Blablablablabla...

Exorz
P26
Medlem

23 augusti 2011 15:47 | #8 Exorz

Dannis frågan är om du kan coda HTML,php,java och det?

dannis
P25
Medlem

24 augusti 2011 13:08 | #9 dannis

Varför är det frågan?? :)

brainfuck
P23
Medlem

24 augusti 2011 15:36 | #10 brainfuck

Skrivet av dannis View Post
Varför är det frågan?? :)

DU måste kunna koda för att veta vad du får.

En till p12a som drömmer om att få ett spel gjort "av en själv".

Låt mig gissa, man får pengarna efter att pengarna börjar strömma in från sidan?

Nu kanske jag låter agressiv men tusentals skriver såna här trådar varje vecka i forum och jag ser inte att internet är fullspäckat med proffesionella textbaserade kopior av sims 1.

SOMEDUDE
P22
Medlem

24 augusti 2011 20:15 | #11 SOMEDUDE

Spock har rätt Dannis.
För vad skulle du göra när du hittat ditt "crew"??? Sitta och bossa runt dom utan att ens veta om dom jobbar, och inte bara skriver en massa random text. Och om du nu kunde koda alla dessa språken så ska man kolla ifall någon redan har tagit iden. Det är nämligen inte lönt att göra ett spel som redan finns om man inte kan göra det MYCKET bättre. För annars, får du bara skit för det + att du måste betala ut pengar som inte kommer in...

tatou94
P27
Medlem

24 augusti 2011 22:37 | #12 tatou94

Jag kan PHP, jag vet hur man använder PHP och MYSQL databaser, HTML också och lite javascript och CSS. skicka mail om det är nåt

swechover
P29
Medlem

25 augusti 2011 22:33 | #13 swechover

som många säger hur vet du om man jobbar + man jobbar ej gratis sen skulle du fatta hur mycket jobb det tar att bygga en bra sida jag vet jag pysslar med en sj just nu och det tar TID samt att när sidan väl e klar och något går fel och någon har hoppat av då kan du ej lösa problemet som t.ex en databas börjar krångla så lär dig språken börja koda sj sen kanske du kan börja be om hjälp och ge betalt

Nikkster
P
Medlem

18 september 2011 20:25 | #14 Nikkster

@stlspock

Flash? Till ett textbaserat spel? Största skämtet jag har hört.

Till er andra som kritiserar TS; han frågar efter personer som kan koda åt honom, och utlovar en uppgörelse av betalning i gengäld för kod - han frågar inte om hur han lär sig koda.

On-topic: Är betalningen rimlig så kan jag ställa upp. Har PHP, C++ och C# med i bagaget. Är JavaScript, Ajax och jQuery ett plus för dig så kör jag på det med.

tohe
P26
Medlem

13 februari 2012 16:35 | #15 tohe

Jag e bra på design och kan även en del html.
Hjälper dig gärna!
Skriv i GB (Gästbok)

Godiset
P23
Moderator

29 maj 2012 18:06 | #16 Godiset

Kan ingenting av det!

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.