Crew sökes

zarex360
P30
Medlem

27 juli 2012 01:09 | #1 zarex360

Hallå!

Nu är det så att jag har dragit igång ett litet projekt (och nej det handlar inte om att programmera ett spel)

Mitt projekt handlar om en hemsida, som går mer eller mindre ut på att dels vara ett support forum till dom flesta programmerings språken. Samt att lägga upp guider på lite allt möjligt som behövs här i livet. Denna sida är tänkt att vara till för både nybörjade och efarna programmerare. Men det handlar självklart inte bara om programmering. Men jag har tänkt att börja där för att sedan utöka i framtiden.

Så det jag söker just nu är presoner som kan hjälpa till en del i forumet, samt att svara på frågor som dyker upp där.

Samt att jag söker några som är villiga att trycka ihop lite guider. Om det är så att du känner dig bra inom ett område som kan vara allt ifrån hur man bygger en dator till photoshop osv så är du varmt välkommen.

Hela sidan byggs i wordpress så det är ett litet + om du har någon gång suttit i det innan så att du vet lite hur det ser ut osv. Men är inget krav, allt går att lära sig :)

Här kommer en lista om vad som behövs:

*Mods till forumet. Får gärna kunna något eller flera programmerings språk som te.x HTML, css, php, asp.net osv

*Författare till guider som ska ligga på hemsidan. (jag vill inte ha några guider som någon har kopierat och klistrat) Men man får självklart använda sig av andra källar men då ska det framgå tydligt i artiklarna.

*Redaktör/författare en som kollar igenom alla guider så att det är rättstavat osv (detta kommer jag att göra hela tiden oxå)

Anledningen till att jag söker lite mer folk är att dels så är det alltid bra att vara några fler för att komma på bra ideer samt att jag känner att jag har inte riktigt koll på alla språk, eller ja långt ifrån. Dom jag har hunnit lära mig än så länge är då HTML, css, php (inte ett proffs men har ganska bra koll på det)

Jag kommer självklart även själv att lägga upp guider inom dom områden jag kan samt svara på så mycket jag hinner och kan i forumet när det väl drar igång.

När det gäller betalning så kan jag inte erbjuda någon. Men ifall det skulle vara så att sidan någon gång i framtiden skulle dra in lite pengar så delas det självklart upp.

Jag står för alla utgifter på hemsidan så som domän och webbhotel osv.

Om du tycker det här låter intressant eller att något passar in på dig så får du gärna skriva ett litet mail till mig på samuel.89.b@gmail.com och berätta lite kortfattat om dig själv samt vad du är intresserad av. Du kan även skriva ett privat meddalande till mig i min gästbok.

zarex360
P30
Medlem

27 juli 2012 01:53 | #2 zarex360

Glömde att skriva att ni kan gå in och kolla på den på http://thesiteweb.com.

Men den är som sagt inte klar än men alla funktioner fungerar

LadyGanja
F25
Medlem

30 juli 2012 13:09 | #3 LadyGanja

Jag skulle nog kunna tänka mig att joina, dock har jag mest bara intresse av virus m.m

aquila
P14
Medlem

30 juli 2012 22:01 | #4 aquila

Kan tänka mig att gå med, kan korrekturläsa artiklar. Kan HTML5, php med mer. Är inte något superproffs, men kan kanske vara till lite hjälp och skriva guider.
Jag har inget liv, så är för det mesta tillgänglig...

EDIT: Vill inte vara negativ, men har varit med om det här förut. En ung kille, som har kommit på en "superunik" idé. Som rekryterar ett team större än Kungliga flottan innan någonting är planerat, och sen slänger allt i soptunnan som att det var rester från gårdagens fläskytterfilé.

Det här är något du behöver veta:

1. Tänk utanför lådan, och lyssna på förslag från andra.

2. När sommarlovet är slut, kommer alla antagligen skita i det.

LadyGanja
F25
Medlem

31 juli 2012 13:13 | #5 LadyGanja

Citat:
Citat av: aquila
Kan tänka mig att gå med, kan korrekturläsa artiklar. Kan HTML5, php med mer. Är inte något superproffs, men kan kanske vara till lite hjälp och skriva guider.
Jag har inget liv, så är för det mesta tillgänglig...

EDIT: Vill inte vara negativ, men har varit med om det här förut. En ung kille, som har kommit på en "superunik" idé. Som rekryterar ett team större än Kungliga flottan innan någonting är planerat, och sen slänger allt i soptunnan som att det var rester från gårdagens fläskytterfilé.

Det här är något du behöver veta:

[b]1. [/b]Tänk utanför lådan, och lyssna på förslag från andra.

[b]2.[/b] När sommarlovet är slut, kommer alla antagligen skita i det.

Beror på, med lite reklam kan han tjänna pengar om han delar rätt visst ^^ Då blir det mer intressant...

zarex360
P30
Medlem

31 juli 2012 13:44 | #6 zarex360

Självklart så kommer jag att lyssna på andras förslag oxå, det är itne så att jag komemr att styra med det här med järnhand.

När det gäller det där med att jag lägger ner efter sommarlovet slut kommer inte att hända, då jag inte har sommarlov längre. Och jag driver det här så ofta jag har tid.

Och jag letar endå efter folk som vill vara seriösa, då jag inte vill att det här ska bli en sak som ett gäng kör igång för att sedan inte driva det. Det är därför det är ett hobbyprojekt just nu. Men får se vad framtiden har att ge.

Men dom som vill vara med så kommer jag att lägga upp en admin sektion i slutet av veckan. Och där så kommer alla som är med att kunna diskutera om sidan.

Och som sagt än så länge är det bara en beta version som är igång, det är en del saker som ska fixas osv.

LadyGanja
F25
Medlem

31 juli 2012 14:23 | #7 LadyGanja

Citat:
Citat av: zarex360
Självklart så kommer jag att lyssna på andras förslag oxå, det är itne så att jag komemr att styra med det här med järnhand.

När det gäller det där med att jag lägger ner efter sommarlovet slut kommer inte att hända, då jag inte har sommarlov längre. Och jag driver det här så ofta jag har tid.

Och jag letar endå efter folk som vill vara seriösa, då jag inte vill att det här ska bli en sak som ett gäng kör igång för att sedan inte driva det. Det är därför det är ett hobbyprojekt just nu. Men får se vad framtiden har att ge.

Men dom som vill vara med så kommer jag att lägga upp en admin sektion i slutet av veckan. Och där så kommer alla som är med att kunna diskutera om sidan.

Och som sagt än så länge är det bara en beta version som är igång, det är en del saker som ska fixas osv.

Låter bra sen kanske lite reklam ? typ adsense...

zarex360
P30
Medlem

31 juli 2012 14:39 | #8 zarex360

[qoute)
Låter bra sen kanske lite reklam ? typ adsense...
[/quote]

Jo det kommer det att dyka upp, men kommer att försöka hålla ned reklamen ganska så mycket. Vill inte att det ska bli en sajt som har reklma precis överallt bara för att tjäna pengar.

Sen så kommer det att läggas till lite betal tjänster osv, men det kan man diskutera vidare om sen på admin delen när den kommer upp

aquila
P14
Medlem

31 juli 2012 18:26 | #9 aquila

Citat:
Citat av: zarex360

Bra att du har planerat. Har tittat lite på sidan, och den ser helt okej ut. Skriv till mig på PM, om du skulle vilja ha hjälp med att skriva guider eller liknande.

zarex360
P30
Medlem

31 juli 2012 18:47 | #10 zarex360

[qoute]
Bra att du har planerat. Har tittat lite på sidan, och den ser helt okej ut. Skriv till mig på PM, om du skulle vilja ha hjälp med att skriva guider eller liknande.
[/quote]

Absolut, men förtillfället ligger sidan nere nu i ca 3 dagar för ändringar i designen och en del andra saker. Så den kommer att ligga nere nu till jag är klar.

Men jag skriver här när den ligger uppe igen.

Borttagen medlem

11 augusti 2012 03:06 | #11 Avslutat konto

Zarex, skicka ett mail till min e-mail ' ju-jutsu_matte@live.se ', har ganska stor erfarenhet inom dessa områden, HTML SQl(i), CSS(XSS), etc. Kan gärna hjälpa till ;)

zarex360
P30
Medlem

14 augusti 2012 20:15 | #12 zarex360

Hejsan.

Dom som är sugna på att haka på nu, kan registrera sig och skicka ett pm till mig på sidan.

Jag heter samuel där så det är att söka efter mig eller klicka på mitt namn. Dom som var reggade innan får tyvärr regga om sig då jag råkade tabba mig med databasen så användarnamnen försvann.

Länken till sidan http://thesiteweb.com

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.