Batch hjälp

erikbanan
P16
Medlem

19 juli 2012 20:26 | #1 erikbanan

Tjo jag behöver hjälp med en .bat file som ska göra en ny mapp med namnet "mappnamn-datuom" sen kopiera mappar och filer, flytta in dom i den mappen sen flytta den mappen till en annan mapp" Och om mappen redan finns i den så ska den radera den innan och flytta ditt den nya men problemet är att rmdir inte hittar mapp namnet.

rmdir = "koden" som ska radera den gammla mappen.
Det är för min minecraft server som ni kanske fattar av koden XD

Koden om du behöver veta:

@Echo off

Md "C:\Users\kire1997an\Desktop\Minecraft Bukkit Server\Minecraft Server-%date%"
Md "C:\Users\kire1997an\Desktop\Minecraft Bukkit Server\Minecraft Server-%date%\Nether"
Md "C:\Users\kire1997an\Desktop\Minecraft Bukkit Server\Minecraft Server-%date%\Nether_nether"
Md "C:\Users\kire1997an\Desktop\Minecraft Bukkit Server\Minecraft Server-%date%\Nether_the_end"

Echo.
Echo -------------------------------------
Echo.
XCopy /E /Y "C:\Users\kire1997an\Desktop\Minecraft Bukkit Server\Nether" "C:\Users\kire1997an\Desktop\Minecraft Bukkit Server\Minecraft Server-%date%\Nether"
XCopy /E /Y "C:\Users\kire1997an\Desktop\Minecraft Bukkit Server\Nether_nether" "C:\Users\kire1997an\Desktop\Minecraft Bukkit Server\Minecraft Server-%date%\Nether_nether"
XCopy /E /Y "C:\Users\kire1997an\Desktop\Minecraft Bukkit Server\Nether_the_end" "C:\Users\kire1997an\Desktop\Minecraft Bukkit Server\Minecraft Server-%date%\Nether_the_end"

rmdir /s /q "C:\Users\kire1997an\Desktop\Minecraft Server Backup\Mincraft Server-%date%"
Echo.
Echo.

Move "C:\Users\kire1997an\Desktop\Minecraft Bukkit Server\Minecraft Server-%date%" "C:\Users\kire1997an\Desktop\Minecraft Server Backup\"

EchO I-------------------------------------I
Echo I I
Echo I Done I
Echo I I
Echo I I
Echo I-------------------------------------I

arebokert
P18
Medlem

20 juli 2012 01:54 | #2 arebokert

rmdir /s /q "C:\Users\kire1997an\Desktop\Minecraft Server Backup\Mincraft Server-%date%"

Kan det vara att du har glömt ett "E" där?
Förutsatt att koden är oförändrad sedan du postade den här.

erikbanan
P16
Medlem

20 juli 2012 03:49 | #3 erikbanan

Det Kan det va, ska testa det :)

erikbanan
P16
Medlem

20 juli 2012 22:37 | #4 erikbanan

Det verkar funka nu, tack för hjälpen, hur dum är jag egentligen som inte titta på stavningen lite mer XD

erikbanan
P16
Medlem

26 juli 2012 06:22 | #5 erikbanan

Behöver hjälp igen med samma sak men den här gången är det att om Minecraft Server-%date%" mappen är mer än X dagar gammal ska den raderas, om den inte är det så ska den inte raderas.

Nån som vet hur jag kan göra detta möjligt?

Anledning!

Jag vill göra detta för att jag inte ska fylla min dator med detta.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.