Nya och infödda svenskar

1 .. 4 5 6 7 8 9 10
VetEjVem
P17
Medlem

11 juni 2011 21:05 | #121 VetEjVem

Skrivet av HammerAndSickle View Post
Skrivet av VetEjVem View Post
Jaha, så nu har jag ingen kunskap inom detta område bara för att jag inte tycker likadant som du? Idiot.
Nja, jag skulle nog personligen säga att du inte tycks ha någon kunskap i ämnet på grund av att du gör logiska felslut i dina resonemang om varför vi ska "stoppa massinvandringen". Att arbetslösheten ökar har till exempel ingen direkt koppling till antalet invandrare vi tar emot, vilket du hade förstått om du hade en grundläggande förståelse för samhällsekonomi (och med grundläggande menar jag typ det man lär sig i 9:an). Får jag ge mig på en gissning så verkar det mest som om du försöker haka på den senaste trenden där det är coolt att vara rasist, men eftersom att du är ännu sämre insatt i politik än Levi Klausen och nazisterna på Flashback är tillsammans så gör du bara bort dig.

Det här med att gå i försvarsställning och säga "jag får tycka vad jag vill!" så fort någon ifrågasätter ens åsikter är knappast någonting sunt, för övrigt.

Får jag fråga vad f*n du vet om min kunskap inom politik? leker inte rasist för att det är coolt. Alla har en egen åsikt din dumme fan.

Borttagen medlem

11 juni 2011 21:15 | #122 Avslutat konto

Skrivet av HammerAndSickle View Post
Jaha, så nu har jag ingen kunskap inom detta område bara för att jag inte tycker likadant som du? Idiot.
Nja, jag skulle nog personligen säga att du inte tycks ha någon kunskap i ämnet på grund av att du gör logiska felslut i dina resonemang om varför vi ska "stoppa massinvandringen". Att arbetslösheten ökar har till exempel ingen direkt koppling till antalet invandrare vi tar emot, vilket du hade förstått om du hade en grundläggande förståelse för samhällsekonomi (och med grundläggande menar jag typ det man lär sig i 9:an). Får jag ge mig på en gissning så verkar det mest som om du försöker haka på den senaste trenden där det är coolt att vara rasist, men eftersom att du är ännu sämre insatt i politik än Levi Klausen och nazisterna på Flashback är tillsammans så gör du bara bort dig.
Det här med att gå i försvarsställning och säga "jag får tycka vad jag vill!" så fort någon ifrågasätter ens åsikter är knappast någonting sunt, för övrigt.
Får jag fråga vad f*n du vet om min kunskap inom politik? leker inte rasist för att det är coolt. Alla har en egen åsikt din dumme fan.

Din kunskap i politik speglas ganska så bra i hur du *host* formulerar dig och vilka åsikter du stödjer.smile

TheOtherkind
P17
Medlem

11 juni 2011 21:23 | #123 TheOtherkind

All främlingsfientlighet tyder på okunskap eftersom vi alla är lika skapade, och om folk i ett visst land/inom en viss kultur gör något dumt som t.ex...stening för otrohet så är det inte på grund av att de är sämre än oss, utan för att de är okunniga. Ofta har religioner lagt grund för detta beteende, men det är ju en annan diskussion. :)

HammerAndSickle
P18
Medlem

11 juni 2011 23:57 | #124 HammerAndSickle

Det jag vet om din kunskap inom politik är att du säger väldigt mycket men att det du säger har väldigt lite innebörd, och att det som har någon innebörd är direkt felaktigt.

Jo, alla har en egen åsikt. Du tycks ha fått din åsikt genom att hänga för mycket på flashback och tänka för lite kritiskt, det är allt jag säger.

Utöver det har Arebokert sammanfattat mina känslor för dig rätt så väl:

Skrivet av arebokert View Post
Dra här ifrån med din rasistiska skit, här på forumet välkomnar vi inte små okunniga drägg som du!

minmaxlol
P16
Medlem

12 juni 2011 19:43 | #125 minmaxlol

fick en kommentar idag när vi pratade om invandrare, Kille1: jävla invandrare som snattar hela tiden! jag: men du springer ju stup i kvarten och snattar öl, kille1: och jag är svensk, jag: och?? vrf är dom så mycket sämre än dig? kille1: ......., Kille2: faktist är det fler svenskar som snattar än invandrare, fast vi gör en sån stor grej av det för dom inte är vita, Kille1 kastar hans stol i marken och gick, vi garvade åt hans ägning

TheOtherkind
P17
Medlem

13 juni 2011 18:04 | #126 TheOtherkind

Haha, vilka idioter det finns i Sverige...xD

Men...den här tråden får mig att undra vilka skäl det finns för att hindra invandringen? Alltså riktiga skäl, inte bara korkade luftslott byggda på arbiträra siffror? Allvar, jag kommer inte på några!

nummer71
P16
Medlem

4 juli 2011 20:43 | #127 nummer71

Skrivet av BarcelonaFan View Post
(Jag är själv en invandrare) Innan jag börjar skriva nu vill jag fan inte ha en massa dumma kommentarer och tjafs, tack!
Invandrare som begår brott går mig verkligen på nerverna, de förstör för alla de andra som vill leva gott i detta vackra land och utbilda sig, skaffa familj ja helt enkelt leva ett tryggt och gott liv! Men pga några jävla nötter förstörs allting. Det leder till att fler och fler får fördomar mot invandrare och rasismen ökar! Massinvandring, stoppa det i några år ta inte in lika många och bearbeta de invandrare som begår brott, är fattiga, missbrukare osv, få ordning på de först innan ännu fler tas in. Men jag fattar inte detta tjafs mellan olika raser, svarta vita osv, vafan same "Shit" alltihop, har det gått så jävla långt att vi dömer folk utifrån deras utseende? Helt jävla fel, kan vi ynka ca 9 miljoner inte bara bo i detta vackra land tillsammans? Detta stör mig. Svenskar som har fördomar mot invandrare, jag lovar er dra inte alla över en och samma kant, det finns "bra" invandrare också jag lovar er, öppna bara ögonen, sluta se det ni vill se och öppna era ögon! Jag t.ex. är invandrare, har en massa svenska kompisar, en massa invandrar kompisar, jag pluggar första året på gymnasiet har VG i allting och ett MVG, jag idrottar begår inte brott och sånt skit, och jag har en svensk tjej, ska ni också dra mig över den kanten som de oskötsamma invandrare grundat? Helt jävla fel. Så snälla, sluta dra alla invandrare över en och samma kant, det kan vara jävligt lätt men gör det inte! Och för er invandrare som kommer hit och beter er som idioter, det kan ni fanimig göra i ert egna land, kom inte hit och förstör för oss andra, och förstör inte detta fina vackra underbara land!

Tack för mig, lämna gärna några kommentarer om ni håller med mig eller inte, men jag vill fan inte ha en massa omoget tjafs nu!

Lögn.

Resten av inlägget är enligt mig grymt bra skrivet och håller med dig fullständigt i det! smile

arebokert
P18
Medlem

6 juli 2011 07:25 | #128 arebokert

Skrivet av nummer71 View Post
Lögn.

Resten av inlägget är enligt mig grymt bra skrivet och håller med dig fullständigt i det! smile

Vad exakt är en lögn? Att det är några som förstör för alla, är det en lögn? Menar du då att det är väldigt många som förstör för några få, eller hur menar du?

Moand94a
P19
Medlem

6 juli 2011 09:35 | #129 Moand94a

Värsta som har hänt på gothia cup hittils

http://www.youtube.com/watch?v=Sbw2auygtGE&feature=related'
'
Alla är inte sånna men vissa är det

IronyFist
P21
Medlem

6 juli 2011 11:36 | #130 IronyFist

Skrivet av Moand94a View Post
Värsta som har hänt på gothia cup hittils

http://www.youtube.com/watch?v=Sbw2auygtGE&feature=related'
'
Alla är inte sånna men vissa är det

Det där skulle jag dock vilja påstå att domaren provocerade fram. iaf om det som står i klippets beskrivning stämmer. Å andra sidan så vet jag ju inte hur många andra utvisningar det varit...

TheOtherkind
P17
Medlem

12 juli 2011 17:53 | #131 TheOtherkind

*Refuels thread*

Själv tycker jag att dagens invandrarproblem beror på att ingen djävel har givit invandrarna tillräckligt, inte tvärt om. Ingen integration att tala om, många samhällen i Sverige är som att komma till ett annat land. Självklart ska man få fira sina högtider och laga sitt lands mat, men man ska fan inte komma hit och tro att man kan t.ex. förtrycka kvinnor som ofta är tillåtet under religiös lag utomlands. Här är vi alla värda lika mycket och så var det med den saken. Här måste man följa vissa normer för att passa in i samhället, och tills vi kan göra om samhället måste man följa dem. Att kalla det diskriminering för att man inte får ett jobb som bankkassörska när man insisterar på att ha ett ansiktstäckande plagg under arbetstid är otroligt trångsynt.

Sen Sverigedemokraterna, det spelar ingen roll vad de säger. Ett parti som för en vi->dom-politik är rasister hur mycket de är säger att de vill satsa på att hjälpa flyktingar i sina hemländer. Invandrare KAN inte förstöra svensk kultur, eftersom det inte finns någon Svensk kultur. Den blev utrotad av missionärer för cirka 1000 år sedan, och nu baserar vi vår kalender på någon snickarjävel från mellanöstern som bara var en halvskicklig politiker. Våra traditioner som Sverigedemokraterna vill bevara är för det mesta kristna, och de vill "bevara" dem främst från muslimer. Mig spelar det ingen roll, de flesta människorna i Sverige är nu sekulariserade, och vi behöver varken kristna, islamistiska eller pastafariska lagar.

Som avslutning, upp med Aslanismen! Om årsdagen för slaget vid Berunas Vadställe inte blir nationell helgdag så diskiriminerar Sverige min religion. :)

Seo
P15
Medlem

12 juli 2011 18:26 | #132 Seo

har hört att en del säger rasist i denna tråd. Men vet ni exakt vad det betyder?

HammerAndSickle
P18
Medlem

12 juli 2011 18:45 | #133 HammerAndSickle

Ja, det vet vi.

IronyFist
P21
Medlem

12 juli 2011 19:17 | #134 IronyFist

Skrivet av Raffeel View Post
har hört att en del säger rasist i denna tråd. Men vet ni exakt vad det betyder?

Upplys oss ifall du tror vi har fel?

Seo
P15
Medlem

12 juli 2011 20:44 | #135 Seo

jag pekade aldrig på ett fel utan att de som andvänder det ordet vet vad det handlar om.Sammanfattad: Jag letade aldrig efter några fel, nej utan att ordet rasist kanske, och jag säger då kanske, att ordet andvändes i fel sammanhang då jag har stött det i verkligheten. Att göra en stor grej av det är bara fånigt av mig vilket jag inte gjorde heller.

IronyFist
P21
Medlem

13 juli 2011 02:17 | #136 IronyFist

Jaha. Det förklarar väl gissar jag.

arebokert
P18
Medlem

13 juli 2011 02:20 | #137 arebokert

Skrivet av Raffeel View Post
jag pekade aldrig på ett fel utan att de som andvänder det ordet vet vad det handlar om.Sammanfattad: Jag letade aldrig efter några fel, nej utan att ordet rasist kanske, och jag säger då kanske, att ordet andvändes i fel sammanhang då jag har stött det i verkligheten. Att göra en stor grej av det är bara fånigt av mig vilket jag inte gjorde heller.

Så det var inte ett sätt att smyga in något i stil med att "SD inte är rasister"? Låter mer som om du försökte dig på något sådant, men kontrade snabbt med ett nytt inlägg för att slippa konflikt och eventuell debatt med någon annan användare.

Får be om ursäkt om jag har fel, men din förklaring låter lite mysko.

Seo
P15
Medlem

13 juli 2011 03:39 | #138 Seo

Det här faktiskt hemligt men jag säger en del för att få att dig att förstå varför jag stödjer inte något parti sverige. Jag sammanfattar. Vi kallar pappa för Yosef. yosefs bor i egypten men sen blir hans pappa hotad pga han är kristen politiker vilket många ogillar vid denna tid. Han blir hotad flera gånger tills hans släkt i sverige drar hit honom till här medan han är typ 10år.

Han växer upp som en vanlig människa och sedan gifter sig med svensk tjej(han kunde ha gift sig med någon i hans släkt om det inte vore för familjeproblem) och får mig som son efter min syrra som avslöjar en del för att andra ska förstå, JAG STÖDJER INTE POLITIK. Jag vore inte heller mänsklig om jag vore rasist eftersom jag har besökt egypten 3gg.

Resten är upp till er, har ni frågor ställ gärna till. Men frågor om exakt och så kan jag inte svara på därför chansen att min syrra skulle se denna tråd är dock stor

TheOtherkind
P17
Medlem

13 juli 2011 10:31 | #139 TheOtherkind

Rasism är all aktivitet som gör skillnad på människor p.g.a. etnicitet, hudfärg eller ursprung.

tyrnus22
P16
Medlem

13 juli 2011 16:13 | #140 tyrnus22

Skrivet av TheOtherkind View Post
Rasism är all aktivitet som gör skillnad på människor p.g.a. etnicitet, hudfärg eller ursprung.

"Rasism är en indelning av människor i ett hierarkiskt system av raser, där vissa raser ibland tillskrivs moralisk rätt att härska över andra."-Wikipedia

Kan bara säga en sak som alla måste hålla med om. Lära alla invandrare trafikvett. Jag menar, för någon månad sedan gick en kvinna med vagn och 3 barn ut på vägen, då kan man ju tro att hon skulle gå över vägen. Men det var ju ett staket där med 200-300 meter tills den tog slut när vi kom körandes, bromsade och farsan tutade som en galning, och då gick hon ju av vägen helt vettskrämd och förvånad. Och nu idag, så körde det en invandrarfamilj mitt på trottoaren (och nej dom flyttade inte) utan någon utfart i närheten. Då kom ju jag cyklandes i full fart och höll på o krocka. Cyklade om dom mitt på vägen då dom verkade helt förvirrade över vad dom egentligen gjorde, cyklade framför dom och gjorde världens tydligaste min på att dom var dumma i huvudet. Dessutom står det alltid en massa bilar felparkerade längs gatan.

Att inte lära nyinflyttade invandrare om Sveriges lagar och regler, historia, grundläggande geografi osv. Är som att inte låta barn gå i skolan.

Eller har jag fel?

1 .. 4 5 6 7 8 9 10

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.