EU- moped körkort!

oxsape
P23
Medlem

25 februari 2011 23:05 | #1 oxsape

(Vet ej om denna tråd ska vara här, men skit samma)

Hej, jag har nyss fyllt 15 år.
Jag ska ta EU-moppe och är nu skit less på alla dessa prov som man ska göra!!
Men det sjukaste är vissa frågor som är HELT onödiga att veta! Vissa frågor är bra och bra att kunna, men det är ju dem dumma/onödiga frågorna som man kuggar på.
Min syster fick nyss bil körkort och det var nästan exakt samma frågor för oss som för henne!

Någon som känner det samma, eller är det bara jag som tycker detta?

IronyFist
P28
Medlem

25 februari 2011 23:11 | #2 IronyFist

Jag undrar om du skulle kunna citera en av dessa orelevanta och onödiga frågor.

Kafilo
F24
Moderator

25 februari 2011 23:14 | #3 Kafilo

Jo eftersom det är Am-körkort som man tar så ha det blivit mycket svårare.
Många frågor är onödiga och lite kluriga.
Det finns oftast flera svar men man ska välja det som är enligt dem "mest rätt"
Så visst det är knepigt.
Många kuggar första, andra och även tredje gången som de gör det.
För det är svårare än vad man tror.
Något som kan hjälpa är att läsa boken för B-körkort om man kan komma över en sådan bok :)
Det hjälpte i alla fall mig väldigt mycket och gjorde så att jag fixade provet (y)

oxsape
P23
Medlem

25 februari 2011 23:16 | #4 oxsape

Skrivet av IronyFist View Post
Jag undrar om du skulle kunna citera en av dessa orelevanta och onödiga frågor.

Aa då men måste göra provet just då, orkar ej nu.

Skrivet av Kafilo View Post
Jo eftersom det är Am-körkort som man tar så ha det blivit mycket svårare.
Många frågor är onödiga och lite kluriga.
Det finns oftast flera svar men man ska välja det som är enligt dem "mest rätt"
Så visst det är knepigt.
Många kuggar första, andra och även tredje gången som de gör det.
För det är svårare än vad man tror.
Något som kan hjälpa är att läsa boken för B-körkort om man kan komma över en sådan bok :)
Det hjälpte i alla fall mig väldigt mycket och gjorde så att jag fixade provet (y)

Aaa exakt, typ alltid " vad är mest rätt" och sådant! grymt onödigt vetande enligt mig!

Kafilo
F24
Moderator

25 februari 2011 23:21 | #5 Kafilo

Det är visserligen inte onödigt vetande, men de gör det så mycket svårare än vad det borde vara.
Dock så antar jag att de har anledningar till det, det ställs högre krav på att få vistas ute i trafiken, det är la antagligen bara en säkerhetsåtgärd.

oxsape
P23
Medlem

25 februari 2011 23:25 | #6 oxsape

Skrivet av Kafilo View Post
Det är visserligen inte onödigt vetande, men de gör det så mycket svårare än vad det borde vara.
Dock så antar jag att de har anledningar till det, det ställs högre krav på att få vistas ute i trafiken, det är la antagligen bara en säkerhetsåtgärd.

Aa borde ju vara ngn mening med det. Men för mig som bor i utkanten av världens ände så känns det onödigt o veta några av frågorna:D

IronyFist
P28
Medlem

25 februari 2011 23:38 | #7 IronyFist

Och faktum är att "mest rätt" är ett jävligt korkat mått. Antingen är nåt rätt eller så är det fel. Särskillt då det gäller trafiksäkerhet. Och för övrigt så tycker jag inte att några frågor om trafiksäkerhet är orelevanta.

person
P27
Medlem

26 februari 2011 01:03 | #8 person

som sagt, så länge frågorna handlar om trafiksäkerhet är det relevant i ett prov som går ut på att du ska visa dina kunskaper inom trafiksäkerhet. Suntförnuft är vad som krävs (något som blir allt ovanligare) alla trafikregler är logiska så det är bara att använda huvudet.

Jag tycker att det är bra att de har gjort det svårare, på min tid (vad gammal jag lät där) var det alldeles för enkelt. Jag gjorde utan att plugga med endast ett slarvfel, "uppkörningen" gick ut på att kunna bromsa på bestämd plats, ofattbart enkelt.

Antar att du kommer ta B-körkort så då har du ändå inget att klaga på allt du lär dig nu kommer du slippa senare.

nummer71
P23
Medlem

4 juli 2011 00:11 | #9 nummer71

Skrivet av oxsape View Post
(Vet ej om denna tråd ska vara här, men skit samma)

Hej, jag har nyss fyllt 15 år.
Jag ska ta EU-moppe och är nu skit less på alla dessa prov som man ska göra!!
Men det sjukaste är vissa frågor som är HELT onödiga att veta! Vissa frågor är bra och bra att kunna, men det är ju dem dumma/onödiga frågorna som man kuggar på.
Min syster fick nyss bil körkort och det var nästan exakt samma frågor för oss som för henne!

Någon som känner det samma, eller är det bara jag som tycker detta?

Kan det kanske vara så att det är absolut nödvindiga frågor bara det att du är för korkad för att förstå att det är det, eller att du är för korkad för att klara provet, och därför behöver ta ut din ilska på något?

Borttagen medlem

4 juli 2011 01:25 | #10 Avslutat konto

Citat:
Kan det kanske vara så att det är absolut nödvindiga frågor bara det att du är för korkad för att förstå att det är det, eller att du är för korkad för att klara provet, och därför behöver ta ut din ilska på något?

Jag ska ge dig ett tips, innan du kastar massa onödiga kommentarer om något du inte vet något om kan du tänka efter först. Du kommer bara få massa skit för sådana svar.

Inga frågor är onödiga på AM-provet, inga frågor på NÅGOT prov är onödiga. För endel grejer kan vara bra att kunna, speciellt det som frågas efter på AM-provet. Stora krav ställs på dig som vill bli förare, speciellt mopedförare. Många äldre har fått för sig att alla som åker moped är okunniga skitungar som inte kan något om trafiken. Fan, jag har nästan blivit påkörd flera gånger av vårdslösa bilister för att jag suttit på en moped. Jag säger inte att det är så med alla vuxna, men de flesta jag träffat på på vägarna.

nummer71
P23
Medlem

4 juli 2011 20:38 | #11 nummer71

Skrivet av Sherlock View Post
Citat:
Jag ska ge dig ett tips, innan du kastar massa onödiga kommentarer om något du inte vet något om kan du tänka efter först. Du kommer bara få massa skit för sådana svar.
Inga frågor är onödiga på AM-provet, inga frågor på NÅGOT prov är onödiga. För endel grejer kan vara bra att kunna, speciellt det som frågas efter på AM-provet. Stora krav ställs på dig som vill bli förare, speciellt mopedförare. Många äldre har fått för sig att alla som åker moped är okunniga skitungar som inte kan något om trafiken. Fan, jag har nästan blivit påkörd flera gånger av vårdslösa bilister för att jag suttit på en moped. Jag säger inte att det är så med alla vuxna, men de flesta jag träffat på på vägarna.

Det var en fråga som var riktad mot trådstartaren, och ingen annan. Det bästa är att om han skulle svara seriöst på frågan utan att ljuga skulle svaret bli "ja".

Jag klarade provet på första försöket utan att varken plugga särskilt mycket eller vara någon mentalt överbegåvad person.

Jag blir bara så arg när dumma människor försöker söka stöd hos andra bara för att ingen mogen person vill hålla med.

GodSpanK
P25
Medlem

5 juli 2011 02:25 | #12 GodSpanK

ELLER så kör man cross o dra ifrån alla"tuffa" moppe killar som har "trimmat" så busigt! :D

IronyFist
P28
Medlem

5 juli 2011 03:18 | #13 IronyFist

Sen så åker man fast för snuten då de märker att man kör sin kross på gatan och då har man ingen kross mer :D

TheOtherkind
P24
Medlem

5 juli 2011 22:43 | #14 TheOtherkind

Och sen kommer man på att ett och ett halvt år senare finns det ingen jävel som fortfarande vill ha kvar sin moppe i alla fall! :D

Och sen kanske man inte ska skicka ut en människa som använder fler förkortningar än riktiga ord på vägarna framförandes ett livsfarligt fordon, amirite? (Is he serious, is he joking...?) xD

GodSpanK
P25
Medlem

5 juli 2011 22:51 | #15 GodSpanK

Skrivet av IronyFist View Post
Sen så åker man fast för snuten då de märker att man kör sin kross på gatan och då har man ingen kross mer :D

Just de glömde att crossen går som en skållad gris! Tror du inte jag dratt förbi snuten många gånger eller?, Möjligtvis med Enduro Mc:n men de är så fattiga så de har bara 2 st här i Karlskrona :D tongue

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.