Vem ska vinna valet 2010 ?

1 .. 6 7 8 9 10 11 12 .. 23
IronyFist
P28
Medlem

19 juni 2010 10:52 | #161 IronyFist

Skrivet av chollaren View Post
Skrivet av mallemallemalle View Post
Piratpartiet, ABSOLUT INTE SVERIGEDEMOKRATENRA sneaky
Ni piratpartister bör erkänna att ni är ett lika mycket enfrågesparti som SD.

Fast SD är ju faktiskt om man kollar upp dom snarare ett trefrågeparti :P Invandring, kristendom som stadsreligion och lite nya regler till skolan. Men det är typ allt. Och det gjorde det hela lite värre än då dom bara var ett enfrågeparti.

Borttagen medlem

19 juni 2010 12:55 | #162 Avslutat konto

Skrivet av IronyFist View Post
Fast SD är ju faktiskt om man kollar upp dom snarare ett trefrågeparti :P Invandring, kristendom som stadsreligion och lite nya regler till skolan. Men det är typ allt. Och det gjorde det hela lite värre än då dom bara var ett enfrågeparti.

Invandring, religion och skolan då. Deras ekonomi räknas dit, då också PP bör ha någon slags ekonomi.

zerkhan
P27
Medlem

19 juni 2010 16:29 | #163 zerkhan

Skrivet av mallemallemalle View Post
Piratpartiet, ABSOLUT INTE SVERIGEDEMOKRATENRA sneaky

Ni piratpartister bör erkänna att ni är ett lika mycket enfrågesparti som SD.

Jag håller på Piratpartiet och ja, PP är ett slags enfrågeparti. Dock har man ett antal fler åsikter än nedladdningen men dem har inte många, saken är den att PP inte vill styra landet! De är ute efter en vågmästarroll och det är det enda partiet som tar upp dom viktiga frågorna som dem gör (Enligt mig). Är det någon som sagt att PP har lika många frågor som andra partier Chollaren?

Borttagen medlem

19 juni 2010 18:44 | #164 Avslutat konto

Skrivet av zerkhan View Post
Jag håller på Piratpartiet och ja, PP är ett slags enfrågeparti. Dock har man ett antal fler åsikter än nedladdningen men dem har inte många, saken är den att PP inte vill styra landet! De är ute efter en vågmästarroll och det är det enda partiet som tar upp dom viktiga frågorna som dem gör (Enligt mig). Är det någon som sagt att PP har lika många frågor som andra partier Chollaren?

Vem ska då styra landet om PP får 100% av alla röster?

Nej, ingen har sagt det vad jag vet! smile

zerkhan
P27
Medlem

19 juni 2010 18:52 | #165 zerkhan

Vem ska då styra landet om PP får 100% av alla röster?

Nej, ingen har sagt det vad jag vet! smile

Det vet väl vem fan som helst att dom inte gör -_- Därför är det ett meningsfullt parti!

Borttagen medlem

19 juni 2010 19:08 | #166 Avslutat konto

Det vet väl vem fan som helst att dom inte gör -_- Därför är det ett meningsfullt parti!

Kan man bli mer tydligare än att använda alla slags tekniker för att understryka ordet OM???

OM de får alla röster, vad händer? Känns inte speciellt tryggt att de inte har någon slags utarbetad plan för sådana tillfällen.

richardsont
P25
Medlem

19 juni 2010 23:24 | #167 richardsont

Hur går det för Piratpartiet? Har för mig att de fick en plats i EU.

IronyFist
P28
Medlem

19 juni 2010 23:51 | #168 IronyFist

Skrivet av richardsont View Post

Jo typ en mandatplats (heter det så även i EU?) eller nåt om jag minns rätt :P

zerkhan
P27
Medlem

20 juni 2010 01:17 | #169 zerkhan

Kan man bli mer tydligare än att använda alla slags tekniker för att understryka ordet OM???

OM de får alla röster, vad händer? Känns inte speciellt tryggt att de inte har någon slags utarbetad plan för sådana tillfällen.

Varför har inte Röd-gröna en plan för att stoppa NSF (Eller whatever) om dom får 45% i riksdagsvalet i år???
Varför har inte hela världen en plan för att rädda oss om Maya kalendern faktiskt förutspått Jordens undergång (Nej jag tror inte på det)??
För att det INTE kommer att hända. Seriöst Chollaren, chansen att PP får majoritet är, skulle jag tippa runt 1 på triljarden -_-
Var finns värdet i att vara rädd för såna skitsaker?

Skrivet av IronyFist View Post
Skrivet av richardsont View Post
Jo typ en mandatplats (heter det så även i EU?) eller nåt om jag minns rätt :P

Två faktiskt ^^

IronyFist
P28
Medlem

20 juni 2010 10:08 | #170 IronyFist

Oj, hade för mig att det bara var han partiledaren om lyckades ta sig in :P

jontta
P24
Medlem

20 juni 2010 11:33 | #171 jontta

Asså ni som tycker piratpartiet vad tänker ni med?! Om dom vinner blir det fri nedladdnig och då kommer det inte bli nå mer filmer och musik efter som att alla kan ladda ner. För om man kan välja mellan att köpa en film för 179kr eller ladda ner den gratis då tror jag nog vad ni skulle ta...

Borttagen medlem

20 juni 2010 13:09 | #172 Avslutat konto

Skrivet av jontta View Post
Asså ni som tycker piratpartiet vad tänker ni med?! Om dom vinner blir det fri nedladdnig och då kommer det inte bli nå mer filmer och musik efter som att alla kan ladda ner. För om man kan välja mellan att köpa en film för 179kr eller ladda ner den gratis då tror jag nog vad ni skulle ta...

Kan du hiva upp fler icke-argument?

Man upphäver patent också, dvs att du inte kan tjäna pengar på något bara för att du skapade det.

zerkhan
P27
Medlem

20 juni 2010 21:23 | #173 zerkhan

Skrivet av jontta View Post

Kan du hiva upp fler icke-argument?

Man upphäver patent också, dvs att du inte kan tjäna pengar på något bara för att du skapade det.

Ändra på patentsystemet tack :) Dessutom är patentsystemet helt vrickat och förstör bara för allas våran hälsa, miljön osv...

Jontta, tycker du det ser ut som att ingen nånsin köper böcker numera? Jag menar, man kan ju låna boken gratis på biblioteket :S Samma sak med spel, du kan låna dom på biblioteket!
För övrigt är det inte många som åker fast även nu, fortfarande görs det en jävla massa filmer och musik.

imEMO
F29
Medlem

7 juli 2010 17:28 | #174 imEMO

Sverigedemokraterna skall komma in i riksdagen i alla fall.
Alliansen ska vinna

Borttagen medlem

7 juli 2010 19:40 | #175 Avslutat konto

Skrivet av imEMO View Post
Sverigedemokraterna skall komma in i riksdagen i alla fall.
Alliansen ska vinna

Varför SD?

Bumblebee
P29
Admin

7 juli 2010 20:26 | #176 Bumblebee

Sossarna

imEMO
F29
Medlem

7 juli 2010 21:52 | #177 imEMO

Sverigedemokraterna skall komma in i riksdagen i alla fall. Alliansen ska vinna

Varför SD?

För att SD har ett utomordentligt bra partiprogram

Borttagen medlem

7 juli 2010 22:02 | #178 Avslutat konto

Det enda jag vill är att piratpartiet ska komma in sen skiter jag i resten.

PIRATPARTIET I RIKSDAGEN 2010!

Helvete vad alla är inkompetenta om Piratpartiet. Pirat partiet vill följande

skyddat privat liv (Vi vill skydda människor från godtycklig och kränkande övervakning)
Fri kultur (Vi vill balansera upphovsrätten så att både skapare och nyttjare gynnas)
Fri kunskap (Vi vill ersätta patent med något som bättre främjar innovation)

Fiskpuffar
P22
Medlem

7 juli 2010 22:34 | #179 Fiskpuffar

Sverigedemokraterna skall komma in i riksdagen i alla fall. Alliansen ska vinna
Varför SD?
För att SD har ett utomordentligt bra partiprogram

Men kan du snälla berätta VARFÖR?

Borttagen medlem