Vem ska vinna valet 2010 ?

1 .. 7 8 9 10 11 12 13 .. 23
Borttagen medlem

7 juli 2010 22:53 | #181 Avslutat konto

Skrivet av MattiasD View Post
Han gjorde ju det.

Men vad är bra med det?

Borttagen medlem

7 juli 2010 22:56 | #182 Avslutat konto

Skrivet av imEMO View Post
För att SD har ett utomordentligt bra partiprogram

De har dem verkligen inte.

Flood
P27
Medlem

7 juli 2010 23:00 | #183 Flood

Skrivet av Appleseed View Post

Tycker du ja?

Borttagen medlem

7 juli 2010 23:23 | #184 Avslutat konto

Skrivet av Flood View Post

Tycker du ja?

Men, lol . Vad är bra med det? Förklara.

RandomNamn
P24
Medlem

7 juli 2010 23:36 | #185 RandomNamn

SD tycker jag..

xCobus
P26
Medlem

7 juli 2010 23:39 | #186 xCobus

Vänsterpartiet!
Inte SD iallafall, jävla rasistparti.

Borttagen medlem

8 juli 2010 02:09 | #187 Avslutat konto

Skrivet av xCobus View Post
Vänsterpartiet!
Inte SD iallafall, jävla rasistparti.

Jag skulle inte kalla SDs politik rasistisk, utan främlingsfientlig och fascistoid.

Varför vänsterpartiet?

exit
P35
Moderator

8 juli 2010 02:14 | #188 exit

Skrivet av chollaren View Post
Skrivet av xCobus View Post
Vänsterpartiet! Inte SD iallafall, jävla rasistparti.

Jag skulle inte kalla SDs politik rasistisk, utan främlingsfientlig och fascistoid.

Varför vänsterpartiet?

Sverigedemokraterna delar upp människor i ett "vi" och ett "dem" baserat på etniskt ursprung där "vi" har bättre traditioner, högre moral och finare värderingar än "dem" som man smutskastar, utmålar som kriminella och ett hot.

Vart enda parti i riksdagen har tagit avstånd från SD med motiveringen att dom är ett rasistiskt, främlingsfientligt parti som inte stället upp på våra demokratiska värderingar. Bl.a vill SD ha olika lagar beroende på etniskt ursprung, precis som apartheid i sydafrika.

Om inte SD är rasistiskt så är det inte mycket som är det.

Borttagen medlem

8 juli 2010 02:20 | #189 Avslutat konto

Skrivet av exit View Post
Sverigedemokraterna delar upp människor i ett "vi" och ett "dem" baserat på etniskt ursprung där "vi" har bättre traditioner, högre moral och finare värderingar än "dem" som man smutskastar, utmålar som kriminella och ett hot.

Vart enda parti i riksdagen har tagit avstånd från SD med motiveringen att dom är ett rasistiskt, främlingsfientligt parti som inte stället upp på våra demokratiska värderingar. Bl.a vill SD ha olika lagar beroende på etniskt ursprung, precis som apartheid i sydafrika.

Om inte SD är rasistiskt så är det inte mycket som är det.

Du har en poäng, men då är det snarare blöj-rasism.

arebokert
P25
Medlem

8 juli 2010 04:42 | #190 arebokert

Skrivet av jontta View Post
Asså ni som tycker piratpartiet vad tänker ni med?! Om dom vinner blir det fri nedladdnig och då kommer det inte bli nå mer filmer och musik efter som att alla kan ladda ner. För om man kan välja mellan att köpa en film för 179kr eller ladda ner den gratis då tror jag nog vad ni skulle ta...

Skulle PP komma in i riksdagen så skulle de införa fri fildelning, ja. Detta skulle dock inte betyda att ingen längre köpte några spel eller filmer. För som du vid detta lag borde veta, så har fildelning var i stort sätt fri i flera år, dock fortfarande inte laglig, men man har fortfarande inte ställts in för rätta för fildelning. Fildelning har funnits i mer eller mindre 20 år, och det har också varit olagligt i kanske 15 utav dessa år men inte fan har det stoppat fildelare eller fått folk att köpa mindre spel, eller hur? Mängden pengar förlorade på grund utav fildelning är inte betydande i jämför med vad tillverkarna tjänar på de folk som faktiskt köper spelen. Artister tjänar pengar på konserter och filmbolagen tjänar pengar på bio visningar. På en bio premiär kanske filmbolagen håvar in runt 20 miljarder, medan de förlorar kanske 10 miljoner på fildelning. Är detta en summa att gråta över?

PP står förövrigt inte bara för fildelning. De står för ett fritt samhälle och rätten att inte behöva bli övervakad efter varenda steg man tar. Skulle det inte finnas människor med en aning samma tankegång som PP, så skulle Sverige bli ett storebror samhälle där du inte skulle kunna säga ordet "bomb" eller "illegal fildelning" i telefon, utan att få dörren inslagen av 25 poliser som anklagar dig för att vara terrorist eller för att ha brutit mot upphovsrättslagen.

Sverige behöver fritänkare som PP. Det Sverige inte behöver är ett gäng rasister (ni vet mycket väl vilka jag menar) som skickar ut varenda invandrare ur landet.

toyroys
F25
Medlem

8 juli 2010 10:41 | #191 toyroys

Moderaterna!!! ^^

varför... Jag ska satsa (nästan) allt på min karriär... ^^
och då vill jag int tjäna mindre för att någon som ligger på soffan och slöar ska få massor me bidrag...

fast jag vill int ta bort A-kassan... bara göra den lite mindre... så att de som har den verkligen söker jobb...

Kafilo
F24
Moderator

8 juli 2010 11:49 | #192 Kafilo

Skrämmande att så många vill se SD i riksdagen!
Ni borde ta reda på mer om det partiet imo.

Själv är jag inte speciellt påläst så vill inte yttra mig om vad jag tycker då de flesta av er säkert kan mycket mer än vad jag kan, men så mycket vet jag i alla fall att det inte är bra ifall SD kommer in i riksdagen.

zerkhan
P27
Medlem

8 juli 2010 13:57 | #193 zerkhan

Skrivet av Flood View Post

Tycker du ja?

Ja det tycker han. Han har inte sagt att någon annan säger det?

exit
P35
Moderator

8 juli 2010 14:40 | #194 exit

Skrivet av toyroys View Post
Moderaterna!!! ^^

varför... Jag ska satsa (nästan) allt på min karriär... ^^
och då vill jag int tjäna mindre för att någon som ligger på soffan och slöar ska få massor me bidrag...

fast jag vill int ta bort A-kassan... bara göra den lite mindre... så att de som har den verkligen söker jobb...

Att sparka på dom som redan ligger kommer knappast göra så att de blir mer aktiva att söka jobb. Vilka jobb hade du tänkt dig att dom skulle söka när det inte finns några? Rösta ut moderaterna och rösta in partier som faktiskt kan skapa jobb istället. Moderaterna tror ju till och med att människor blir friskare om man piskar dom lite med indragen försäkring osv, det är ett sjukt parti med sjuka värderingar. Visste du att dom röstade igenom ett förslag som skulle innebära att cancersjuka fick gå på socialbidrag efter ett tag? Hade dom tänkt sig att cancern skulle försvinna fortare av att tvingas leva på sjukt lite pengar? Man ändrade sig dock i efterhand för att kritiken blev för stor men annars hade dom nya reglerna gällt idag.

Och är det inte rättvist att om man tjänar mer så ska man också bidra mer till samhället? Du får ju ändå mycket mer att leva på i plånboken så det lönar sig att plugga vidare och kämpa. Om du varit på lidingö så ser du att det inte går någon nöd på dom rika, när du kör förbi en 6 miljoners-villa med två fina bilar parkerade på gården.

exit
P35
Moderator

8 juli 2010 14:41 | #195 exit

Skrivet av Kafilo View Post
Skrämmande att så många vill se SD i riksdagen!
Ni borde ta reda på mer om det partiet imo.

Själv är jag inte speciellt påläst så vill inte yttra mig om vad jag tycker då de flesta av er säkert kan mycket mer än vad jag kan, men så mycket vet jag i alla fall att det inte är bra ifall SD kommer in i riksdagen.

Du kan nog mer och skulle uttrycka dig bättre än många andra som skrivit i den här tråden.

Kafilo
F24
Moderator

8 juli 2010 18:18 | #196 Kafilo

Skrämmande att så många vill se SD i riksdagen! Ni borde ta reda på mer om det partiet imo.

Du kan nog mer och skulle uttrycka dig bättre än många andra som skrivit i den här tråden.

Haha, tack Erwin :)
Men vet inte om jag kan förklara mina åsikter så bra, så det bäst jag förblir tyst :)

IronyFist
P28
Medlem

8 juli 2010 18:55 | #197 IronyFist

Äh, det är bara att du säger att du tycker lika mycket om SD som det du spolade ner i toan i morse. Det tycker iaf jag är en bra och passande liknelse :-D

exit
P35
Moderator

8 juli 2010 19:10 | #198 exit

Skrämmande att så många vill se SD i riksdagen! Ni borde ta reda på mer om det partiet imo.

Haha, tack Erwin :)
Men vet inte om jag kan förklara mina åsikter så bra, så det bäst jag förblir tyst :)

Äsch, ge det ett försök :) Jag tror att andra kommer att förstå vad du försöker säga precis som vi förstår vad andra försöker säga trots att det ibland är dåligt skrivet. Jag tror dessutom inte en sekund på att du kommer uttrycka det dåligt!

Borttagen medlem

8 juli 2010 19:46 | #199 Avslutat konto

Jag är lite impad av SD. De lyckades jämföra facklig verksamhet med nazism. Hur fan lyckas man med det? ohmy

IronyFist
P28
Medlem

8 juli 2010 20:36 | #200 IronyFist

Vi vet inte, men det är fan imponerande. Särskilt för att komma från dom o.O

1 .. 7 8 9 10 11 12 13 .. 23

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.