Vem ska vinna valet 2010 ?

1 2 3 4 5 6 7 8 .. 23
richardsont
P25
Medlem

28 april 2010 22:22 | #1 richardsont

Vilket parti tycker ni ska vinna valet och varför?

Borttagen medlem

28 april 2010 22:27 | #2 Avslutat konto

Inte Sossarna iaf. Då ser jag hellre Reinfelt o Co eller SvD i riksdagen.

Den simpla anledningen är att Miljöpartiet samarbetar med Sossarna.

jello
P27
Medlem

28 april 2010 22:55 | #3 jello

Jag skulle själv vilja att KLP(Klassiskt liberala partiet) fick egen majoritet, dock svårt eftersom de endast fick ca 300 röster förra valet.

Ett mer realistiskt alternativ skulle vara FP och M i regering utan C och KD

Fuser
P27
Moderator

28 april 2010 23:15 | #4 Fuser

Hade inte haft något emot om RS hamnade en bit över 50 %. Nu lär jag väl emellertid få nöja mig med ifall sossarna, vänstern och mp tillsammans får majoritet. Hatar dock de rödgrönas syn på värnplikten men på det stora taget ser jag hellre dem i regering än borgarna och deras skattesänkningar som nästan uteslutande tycks gynna en viss grupp i samhället mest, vilket förvisso knappast är någon nyhet.

Värnspliktsfrågan är förmodligen den ända frågan där jag hållit med de borgerliga under deras tid vid makten.

Skulle bli rätt förbannad också ifall SD eller något annat nationalistiskt skitparti fick en vågmästarroll (helst skall dem inte alls in i riksdagen) då jag även vill se så mycket internationalisering som möjligt.

zerkhan
P27
Medlem

29 april 2010 08:35 | #5 zerkhan

Rödgröna med hjälp av Piratpartiet vill jag ska vinna. Detta är min önskan när det gäller något som skulle kunna hända. Annars som Jello, KLP!
RS är representerade här i Umeå, fast dom har brutit med de "officiella" RS nyligen och startat sitt eget :P

sportkillen1988
P31
Medlem

29 april 2010 09:19 | #6 sportkillen1988

M, FP och C bildar en regering tillsammans. C för att det behövs ett parti som skall arbeta med miljön och för markägare i detta land. KD borde byta namn. Sverige är sekulariserat idag. M och FP för att jag tycker att dem har en bättre politik än S och VP. Höja skatter när vi har världens näst högsta skatt??? Danmark har gått förbi under dessa 4 år men vi kanske får högst igen om S och VP kommer in... Inga avdrag vi skall bara betala betala betala för att staten skall ha pengar. Är det meningen att folk skall ta pengar som inte är deras för att dem inte kan spara och placera rätt???Banken eller Krogen?? Dressman eller Döbenhamns. Jag väljer Banken och Dressmann. Banken,fonder och aktier funkar bättre med M och FP än med S och V vinstskatten är lägre. Jag letar efter vinst och avkastning inte förlust och slöseri. Men det är självklart upp till var och en att leva som man vill.

Moses3
F25
Medlem

29 april 2010 10:08 | #7 Moses3

och ultimata skulle va FP, VP, MP och C men det kommer aldrig hända :/
hoppas iaf på att rödgröna vinner. När jag gick i lågstadiet lärde vår moderat till lärrare att när borgarna hade makten hade folket makten. Vilket var fel det är kapitalet som har makten. Adeln och kyrkan om man går tillbaka. Folk verkar glömma att om de rika bli rikare blir det fattiga fattiagare. varje korna du vinner av moderaterna har du snott av nån som behöver den bättre. Eller så skulle det va om inte alla röd gröna politiker va hycklare. Suck...

richardsont
P25
Medlem

29 april 2010 16:38 | #8 richardsont

Jag vet inte riktigt var jag står. Känns som att Högern gynnar de rika och Vänstern gynnar alla som inte jobbar..

Borttagen medlem

29 april 2010 16:43 | #9 Avslutat konto

Bryr mig inte, alla parti är lika dana i mina ögon. Slipsnissar som tjänar grymt och inte gör något vettigt.

Thefailguy
P23
Medlem

29 april 2010 21:31 | #10 Thefailguy

Miljöpartiet med hjälp av Socialdemokraterna! Ett självklart val för mig, men tycker ändå att höjning av bensin skatten är ganska onödigt.

Om Socialdemokraterna , Miljöpartiet och Vänsterpartiet tillsammans bildar nästa regering skulle jag vilja se Maria Wetterstrand som Statsminister då hon både är kunnig och rak. Att ha Mona Sahlin som statsminister ser jag inte som ett altenativ.

Partier jag absolut inte vill se:
Piratpartiet
Sverigedemokraterna

zerkhan
P27
Medlem

29 april 2010 22:54 | #11 zerkhan

Varför inte PP? :(

exit
P35
Moderator

29 april 2010 23:10 | #12 exit

Jag ser helst V, MP och S i regering.

Alla vinner på t.ex fler vuxna i skolan, men bara dom rika vinner på sänkta skatter. Det har ju till och med borgarnas egna siffror visat.

jello
P27
Medlem

29 april 2010 23:25 | #13 jello

Skrivet av zerkhan View Post
Rödgröna med hjälp av Piratpartiet vill jag ska vinna. Detta är min önskan när det gäller något som skulle kunna hända. Annars som Jello, KLP!
RS är representerade här i Umeå, fast dom har brutit med de "officiella" RS nyligen och startat sitt eget :P

Ganska sjukt att du vill att de rödgröna ska vinna när KLP's politik är mer förenlig med borgarnas.

zerkhan
P27
Medlem

29 april 2010 23:34 | #14 zerkhan

Wops, fel ^^ Inte styra landet men en del av deras åsikter håller jag med om!

Borttagen medlem

29 april 2010 23:46 | #15 Avslutat konto

Skrivet av sportkillen1988 View Post
M, FP och C bildar en regering tillsammans. C för att det behövs ett parti som skall arbeta med miljön och för markägare i detta land. KD borde byta namn. Sverige är sekulariserat idag. M och FP för att jag tycker att dem har en bättre politik än S och VP. Höja skatter när vi har världens näst högsta skatt??? Danmark har gått förbi under dessa 4 år men vi kanske får högst igen om S och VP kommer in... Inga avdrag vi skall bara betala betala betala för att staten skall ha pengar. Är det meningen att folk skall ta pengar som inte är deras för att dem inte kan spara och placera rätt???Banken eller Krogen?? Dressman eller Döbenhamns. Jag väljer Banken och Dressmann. Banken,fonder och aktier funkar bättre med M och FP än med S och V vinstskatten är lägre. Jag letar efter vinst och avkastning inte förlust och slöseri. Men det är självklart upp till var och en att leva som man vill.

Sekulariserat säger du, när vi röstar på politiker i kyrkovalet?

Borttagen medlem

29 april 2010 23:47 | #16 Avslutat konto

Skrivet av richardsont View Post
Jag vet inte riktigt var jag står. Känns som att Högern gynnar de rika och Vänstern gynnar alla som inte jobbar..

Vänstern gynnar arbetarna. Högern gynnar dock de rika ja.

richardsont
P25
Medlem

30 april 2010 01:55 | #17 richardsont

Skrivet av chollaren View Post
Skrivet av richardsont View Post
Vänstern gynnar arbetarna. Högern gynnar dock de rika ja.

Fast det är inte sant. Sänkta skatter ger mer pengar åt alla som jobbar dvs arbetarna

DavyJones
P27
Medlem

30 april 2010 08:41 | #18 DavyJones

enligt val2010 ska jag rösta på vänstern

Borttagen medlem

30 april 2010 12:38 | #19 Avslutat konto

Sant, men de sänkta skatterna ger de rika mer chans att suga ut arbetskraften och tjäna pengar på det.

Nuttepad
P24
Medlem

30 april 2010 12:42 | #20 Nuttepad

Vänsterpartiet har sin grupp av ungdomar, men kommer aldrig vinna.
Ifall jag nu skulle rösta skulle den rösten ligga på Moderaternas mage.

Perfekt, vettni.

1 2 3 4 5 6 7 8 .. 23

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.