Ang. Trim @ kinesmoped..

Copper
P25
Medlem

30 augusti 2009 21:07 | #1 Copper

Hallå!

Jag har en Yamati xt 50, japansk tror jag den är.. Men iaf, skulle behöva hjälp med att trimma den, ingen aning om hur man gör.. Någon? :)
Tacksam för svar

Borttagen medlem

30 augusti 2009 21:16 | #2 Avslutat konto

http://www.youtube.com/watch?v=HTjSHSHCgos

Zery425
P26
Medlem

6 november 2009 18:39 | #3 Zery425

den kommer bara gå sönder xD

powerman
P27
Medlem

6 november 2009 19:34 | #4 powerman

Det är en kinamoppe, vilket betyder att den inte håller för trimm.

ebr94
P25
Medlem

6 november 2009 19:41 | #5 ebr94

Powerman, ta ditt ass härifrån. Klart den håller för trim. Men livslängden på en moped med trim är oftast kortare en original. Om det inte är skit bra trim och välvårdad moped.

Själv har jag inget bra tips men det e bättre att kolla forums för mopeder.Typ Webcar2000.se tex.

och förresten din retard, han sa japansk, inte kina.

Zery425
P26
Medlem

17 november 2009 22:04 | #6 Zery425

MEN DE ÄR EN FUCKING KINAPUFF DE SER DU VÄL PÅ DEN? :O

arebokert
P25
Medlem

17 november 2009 22:16 | #7 arebokert

Yamati kommer från kina jo

Skrivet av ebr94 View Post
Powerman, ta ditt ass härifrån. Klart den håller för trim. Men livslängden på en moped med trim är oftast kortare en original. Om det inte är skit bra trim och välvårdad moped. Själv har jag inget bra tips men det e bättre att kolla forums för mopeder.Typ Webcar2000.se tex. och förresten din retard, han sa japansk, inte kina.

Det är du som är ett retard, han sa att han tror att de kommer från japan -.-

ebr94
P25
Medlem

17 november 2009 22:43 | #8 ebr94

Skrivet av arebokert View Post
Powerman, ta ditt ass härifrån. Klart den håller för trim. Men livslängden på en moped med trim är oftast kortare en original. Om det inte är skit bra trim och välvårdad moped. Själv har jag inget bra tips men det e bättre att kolla forums för mopeder.Typ Webcar2000.se tex. och förresten din retard, han sa japansk, inte kina.

Jag uppfattade det lite fel, men det är fortfarande inget fel på kina moppar, mjo, vissa kanske men inte den jag har och de jag sett -.-

arebokert
P25
Medlem

18 november 2009 14:31 | #9 arebokert

Jag uppfattade det lite fel, men det är fortfarande inget fel på kina moppar, mjo, vissa kanske men inte den jag har och de jag sett -.-

För det första så har dom flesta kina moppar dålig kvalitet, inte alla men många. Och jag syftade inte på att kina moppar är dåliga med mina förra post, utan ville bara konstatera att mopeden kommer ifrån kina.

ebr94
P25
Medlem

22 november 2009 17:51 | #10 ebr94

För det första så har dom flesta kina moppar dålig kvalitet, inte alla men många. Och jag syftade inte på att kina moppar är dåliga med mina förra post, utan ville bara konstatera att mopeden kommer ifrån kina.

Okej.

shabbre
P25
Medlem

25 november 2009 07:02 | #11 shabbre

Skrivet av Zery425 View Post
den kommer bara gå sönder xD

japanerna har grym kvalite så eat shit

Johnossim
P29
Medlem

18 januari 2010 20:27 | #12 Johnossim

Yamati, baotian och alla dessa skitmärken är och förblir dålig kvalité därav det billiga priset. Köp något roligt för pengarna istället för att trimma en kinamoppa är inget att rekomendera.

_Danne
P26
Medlem

18 januari 2010 20:39 | #13 _Danne

dra ur pluggen ur kröken?

Heddde
P29
Medlem

18 januari 2010 20:43 | #14 Heddde

kan säga motorn mår bättre av ett riktigt avgasrör än skiten som sitter orginal...
Eller Ta av hela avgasröret och svetsa fast en ljuddämpare rakt på cylindern!!

Johnossim
P29
Medlem

18 januari 2010 20:43 | #15 Johnossim

asså dra pluggen och byt munstycke kommer gå 100+ jag svär!!11

j1mp4n
P27
Medlem

22 januari 2010 22:51 | #16 j1mp4n

Heddde: Ett trimrör eller likanade gör ytterst lite på en 4-taktare i så små CC att det blir meningslöst.

Till trådskaparen kan jag bara rekomendera /http://baotianforum.se/forum/. Där handlar det bara om kina mopeder. Finns även guider och likanade som visar hur man pluggar ur/ trimmar

Borttagen medlem

23 januari 2010 10:32 | #17 Avslutat konto

http://www.twostrokerider.se/guider/visa/114
Ja själv har använt en baotian som sprintermoppe ;)
Fast den höll bara i två månader på lite drag fast den va inte i bästa skick innan ;)
Lycka till med guiden!

bossebildoktor
P27
Medlem

23 januari 2010 10:44 | #18 bossebildoktor

att trimma en kinamoped, antar de är 4takt. är som att mjölka en död ko.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.