Strypa motorcykel till mellanklass

CromRt
P21
Medlem

7 juni 2013 22:04 | #1 CromRt

Hej. Jag har ett antal frågor om att strypa en tung motorcykel till mellanklass. Jag har 2 olika planer om hur jag ska lägga upp min dröm om att skaffa körkort för tungmotorcykel, varav ett av dem är att skaffa mig en begagnad mellanklass motorcykel när jag fyller 18, och sedan byta till tung när jag sen kört med A2 klassen i 2 år.

Det andra alternativet är att skaffa en tung mororcykel, och sedan strypa den till mellanklass, så jag får köra den när jag är 18. Men först vill jag ha reda på lite information om att strypa den.

Nu är det så att jag är inne på att skaffa mig en Kawasaki ZZR1400 och strypa den till mellanklass. Vad är nackdelarna med att strypa en tung moptorcykel, mer än att den blir svagare.

När jag strypt en tung motorcykel till mellanklass och sedan kört den i 2 år, går det då att "ta bort strypningen" och få den tillbaks till en tung motorcykel så gått som ny (bortsett från att det blivit körd i 2 år) eller kommer den att vara segare eller gå sämre?

Vad kostar det att strypa en tung motorcykel?

Måste jag hålla på att mecka med den själv, eller kan jag lämna den till nåt företag som stryper den åt mig?

Vilket av dessa 2 alternativ skulle kosta mig mins pengar?

Hoppas att det är någon som har bra svar till mina frågor. Tack.

IronyFist
P27
Medlem

8 juni 2013 09:43 | #2 IronyFist

Jag har inget svar på din fråga, däremot föreslår jag att du går till Garaget.org, tror iofs att det bara är för bilar, men någon kan säkert peka dig vidare till nåt forum för MCs. Men i vilket fall så lär du inte se några vettiga svar här.

kim1994
P23
Medlem

10 juni 2013 08:00 | #3 kim1994

Vad ska du med en ZZR till? tror ej att du får stypa en sådan hoj till A2 klassen. En ZZR ska man väl inte riktigt ha som nybörjar hoj. Du hänger inte med en R1:a när det börja svänga, det är igentligen då man ser hur en bra en förare är på att köra hoj! http://www.transportstyrelsen.se/Global/Publikationer/Vag/Trafikant/Korkort/TRS15263_korkortsbestammelser_motorcykel_72dpi_uncoated.pdf

Edit: www.sporthoj.com där finner du personerna du söker!

CromRt
P21
Medlem

10 juni 2013 21:44 | #4 CromRt

Citat:
Citat av: kim1994
Vad ska du med en ZZR till? tror ej att du får stypa en sådan hoj till A2 klassen. En ZZR ska man väl inte riktigt ha som nybörjar hoj. Du hänger inte med en R1:a när det börja svänga, det är igentligen då man ser hur en bra en förare är på att köra hoj! [url=http://www.transportstyrelsen.se/Global/Publikationer/Vag/Trafikant/Korkort/TRS15263_korkortsbestammelser_motorcykel_72dpi_uncoated.pdf]http://www.transportstyrelsen.se/Global/Publikationer/Vag/Trafikant/Korkort/TRS15263_korkortsbestammelser_motorcykel_72dpi_uncoated.pdf[/url]

Edit: www.sporthoj.com där finner du personerna du söker!

Ja, du har märkt att jag inte har vart så insatt inom mc-världen förän nu. <span style="line-height: 1.4;">Därför vore det ju kanske bättre att jag börjar med en A2 ändå. Har du nåt bra tips på en bra nybörjarhoj som är värd att skaffa? Tack för länkarna!</span>

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.