Övertala förälder till att skaffa A-traktor

im2fast
P23
Medlem

26 november 2012 16:29 | #1 im2fast

Tja! Jag vill skaffa en A-traktor men min farsa håller inte riktigt med, någon som har några bra argument till varför jag kan få en?

IronyFist
P28
Medlem

26 november 2012 16:42 | #2 IronyFist

Eller så sparar du de pengarna och använder dom till att köpa en bil när du blir 18 och har körkort, grymt mycket mer värt. A-traktor är bara slöseri med pengar och dessutom bajssvåra att få sålda då mopeder är billigare på alla sätt.

MrLemmy
P57
Medlem

26 november 2012 17:58 | #3 MrLemmy

Jag är själv farsa å de känns som självklart att man ska skaffa en A-traktor till sina barn. För mig känns det jävligt tryggt att veta att mina barn alltid kan ta sig hem själva, torra och varma mitt i vintern. Inte vara beroende av någon annan. Fast du borde ju ha börjat tjöta för ett par år sedan så hade ni kunnat köpa ett objekt å fixat till den själva tillsammans. Väldans bra terapiarbete mellan föräldrar å barn om du frågar mig...

izuzu96
P23
Medlem

27 november 2012 07:48 | #4 izuzu96

nej, för att skaffa A-traktorn e riktigt idiotiskt.

1: drar mycket soppa
2: går inte snabbare än en moppe
3: ful som stryk
4: spara till bil istället
5: du har den i max 2 år

haki167
P19
Medlem

28 november 2012 16:14 | #5 haki167

Citat:
Citat av: izuzu96

1:Den är inte ful

2: den kan visst gå lika snabbt / snabbare än en moppe

3: ist så kan han ha a traktorn och köra upp samma dag han fyller 18

4: ful ? http://www.google.com/...:108&tx=114&ty=39

5: det är inte alls idiotiskt mer värt att köpa det än moppe för då kan man vara varm och inte vara blöt när man åker och man kan lyssna på musik t.ex

W16
P21
Medlem

29 november 2012 12:29 | #6 W16

Citat:
Citat av: haki167
[quote]Citat av: izuzu96

5: det är inte alls idiotiskt mer värt att köpa det än moppe för då kan man vara varm och inte vara blöt när man åker och man kan lyssna på musik t.ex
[/quote]

4. ja väldigt..

IronyFist
P28
Medlem

29 november 2012 14:34 | #7 IronyFist

Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
4: ful ?
Citat:

1. Jo

2. Då är den olaglig.

3. Kan man med moppe med, a-traktorn får inte gå snabbare bara för att han kör upp.

4. Uppenbarligen fulare än de brukar vara.

5. Mer värt att spara ett par tusen genom att köpa en moppe

izuzu96
P23
Medlem

29 november 2012 15:22 | #8 izuzu96

<div class="quote-content">Citat av: haki167

Citat:
Citat av: izuzu96

5: du har den i max 2 år</div>

Du svarade ju inte ens på punkterna rätt....

Min första punkt var att den drog mkt soppa, du svarade med att den inte är ful som första punkt...
Och jo, den där epan är ful som stryk. En laglig epa går inte snabbare än en moped.

Den här dodgen får du för 30 lax. http://213.132.112.105/...es_full/48/4871781322.jpg
den är ju som porr jämfört med din fula epa!

haki167
P19
Medlem

29 november 2012 15:53 | #9 haki167

Jag menade att det blir enklare att köra bil smarty pants ironyfist

btw hittade bara någon random a traktor på google kan erkänna att den inte var den snyggaste

izuzu96
P23
Medlem

29 november 2012 18:04 | #10 izuzu96

Citat:
Citat av: haki167
Jag menade att det blir enklare att köra bil smarty pants ironyfist

btw hittade bara någon random a traktor på google kan erkänna att den inte var den snyggaste

Första gången jag körde bil var på mantorp park när jag var där på ett läger. Skulle ta formelbilslicens men först behövde vi köra vanlig bil och känna på banan. Jag hade aldrig ens kört växlat men kunde ändå köra hyfsat bra med bilen. Själva formelbilen hade sekvensiel växling och man behövde inte koppla så den var mycket enklare och jag fick beröm för att jag körde bra(har kört racing i några år så jag vet ju hur man kör).

Så jag lärde mig alltså köra bil på ett ovanligt sätt, körde på en racingbana med riktiga proffsförare, tog mig 10min innan jag lärde mig att köra en växlad bil ordentligt, så himla svårt är det la inte?

Tacoknug
P27
Medlem

29 november 2012 20:36 | #11 Tacoknug

Det är ju rätt så stor skillnad att köra på en bana med ett racingproffs jämte sig som inte vill få sin bil kvaddad och att vara ute i trafiken och ta hänsyn till andra trafikanter och nervös som fan för man vill inte misslyckas med körkortet. Så rätt svårt är det.

izuzu96
P23
Medlem

29 november 2012 21:16 | #12 izuzu96

att jag körde med proffs gör la inte mig bättre? De gav inga tips direkt.

Nickieponken
P27
Medlem

30 november 2012 20:58 | #13 Nickieponken

Tycker att din farsa verkar vara en mycket vis man, hade min framtida son velat ha en A-Traktor hade de blivit mord direkt.

yzterge
P22
Medlem

12 februari 2013 18:31 | #14 yzterge

<div class="quote-content">Citat av: IronyFist

Eller så sparar du de pengarna och använder dom till att köpa en bil när du blir 18 och har körkort, grymt mycket mer värt. A-traktor är bara slöseri med pengar och dessutom bajssvåra att få sålda då mopeder är billigare på alla sätt.</div>

FAN heller att dom är svårsålda!
Du kan få iaf 25000 kr för en olackad,kapad,besiktad tralla!
och då är det volvo 80 talare!
Vad får du för en sån? 4-5 tusen kanske..
så det där är ren BULLSHIT!

tillbaka till tråden.
Jo det e fan så mycket bättre med A-traktor, Den drar inte alls mycket mer än en vanlig volvo, Den ger värme,är rolig och riktigt tryggt för föräldrar!
Sen vad det är för nån tattarspärr dom andra kör med som tycker det drar mycket är ju konstiga...
Min drar lika mycket som en Volvo! LAGLIG!

mvh

Nickieponken
P27
Medlem

13 februari 2013 18:38 | #15 Nickieponken

men Yzterge det var nog inte att den drog mer än en volvo som var dealen utan att den drar mer än en vanlig moped, dessutom är dom dyrare att försäkra, dessutom ser man ju ut som en riktig tönt när man kör EPA också och jag som bilförare hatar EPA traktorer över allt annat på jorden

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.