Nature Scroll? :O

MiniPie
F21
Medlem

4 juli 2012 21:52 | #1 MiniPie

Har Yogbox installerat och spelade, så hittade jag en ''Nature Scroll''. Och testade, dom första 2 gångerna jag klickade spawnade det grisar. Men den tredje gången spawnade det istället en sorts gris man, (i det deafult texturepack) så jag freakade ut och loggade ut, men så när jag loggade in igen var den borta. :O

Vad har dom för nytta? Vad kan jag göra med dom? xD

Darkbladen
P27
Medlem

4 juli 2012 23:28 | #2 Darkbladen

Den så kallade "gris man" brukar förekomma ifall en gris blir träffad av blixten eller att du ser ett ex antal i nether. Vad "grisarna" gör för nytta är att de mest lämnar pork chop ifall du dödar dem fast bör undvikas ifall de är i större grupper då alla attackera dig på samma gång. Vad du kan göra med dem har jag dock inget svar på.

MiniPie
F21
Medlem

5 juli 2012 12:46 | #3 MiniPie

Nej, det var ingen zombiepigman från The Neather. Det är det konstiga, jag vet nu att jag råkade slå till grisen med scrollen igen så blev det en gris man. :O

Dom var snälla också för jag hade en mini-map och dom var gröna prickar. (Fiender är röda.)

didde3
P23
Medlem

5 juli 2012 14:55 | #4 didde3

Jag tror dom är gröna tills dom är attackerade, för dom är ju passiva mobs menmen :p

flobyboii
P20
Medlem

5 juli 2012 16:34 | #5 flobyboii

Man kan spawna dom och sen trycka igen så blir dom till pigmans och jag tror dom kmr skydda dig jag är inte säker:D

MiniPie
F21
Medlem

7 juli 2012 01:42 | #6 MiniPie

Citat:
Citat av: didde3
Jag tror dom är gröna tills dom är attackerade, för dom är ju passiva mobs menmen :p

Men det var inga pigmans från The Neather, och dessutom råkade jag slå den i ren chock, och den gjorde inget. :o

Citat:
Citat av: flobyboii
Man kan spawna dom och sen trycka igen så blir dom till pigmans och jag tror dom kmr skydda dig jag är inte säker:D

Okay :D

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.