hamachi/minecraft server problem

erikbanan
P17
Medlem

16 juni 2012 20:33 | #1 erikbanan

Hej jag och en kompis försöker spela Minecraft över hamachi men jag får "can't reach server" hela tiden, och jag undrar om nån vet vad felet kan va?

Har kollat min brandväggs tillåtna program och hamachi fanns inte där , jag la till det genom "tillåt ett annat program" men funkar fortfarande inte(Ps hamachi syns fortfarander inte över tillåtna program om det kan va att jag gjorde fel?).

Försökte Pinga min kompis med blev bara "Begäran gjorde timeout " om det kan va till intresse för er.

snälla hjälp!

niten
P22
Moderator

16 juni 2012 21:26 | #2 niten

Öppna dina portar kan vara smart..

erikbanan
P17
Medlem

16 juni 2012 21:54 | #3 erikbanan

för Minecraft?

kan testa det men funkade förut utan jag ens hade rött dom (han har gjort en ny server sen dess med så)

Glaset
P16
Medlem

16 juni 2012 22:07 | #4 Glaset

Stäng av brandväggen helt och testa så ser du om det är brandväggen som gör problemet :)

erikbanan
P17
Medlem

16 juni 2012 22:20 | #5 erikbanan

glaset

tack ska testas :)

TheOneAndOnlyKrabbaN
P20
Medlem

16 juni 2012 23:26 | #6 TheOneAndOnlyKrabbaN

Tror du måste ha servern i offline-mode för att det ska fungera med hamachi, eller är jag helt ute o cyklar?

erikbanan
P17
Medlem

17 juni 2012 00:05 | #7 erikbanan

TheOneAndOnlyKrabbaN

Han kör cracked Minecraft, jag har kör med det ochså men bara med han.(har alltså köpt Minecraft men har det crackat för o lira med han)

erikbanan
P17
Medlem

17 juni 2012 10:59 | #8 erikbanan

Glaset

Hjälpte inte....

Verkar va nåt med hans uppkoppling, asså om man pingar nåns IP så bör man ju få tillbaka ett "svar" om han är online/mottaglig?

Bara en teori att jag inte kan koppla upp mig mot hans IP/Internet, fast ja vi snackar ju över skype just nu så inte så troligt.

Bara funderade varför jag inte får svar när jag pingar han?

johnne98
P16
Medlem

9 juli 2012 21:28 | #9 johnne98

jag hade problemet att jag hade inte 1.2.5 utan 1.1 . och när jag fick 1.2.5 så gick det att köra på servern igen.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.