Kär i en tjejkompis

henric_98
P14
Medlem

11 maj 2012 18:41 | #1 henric_98

Hej allihopa!

Jag är 13 år, fyller 14 senare i år och går i sjuan. Det finns en tjej i min klass som jag är galet kär i, jag blir oftast nervös och väldigt glad när jag träffar henne. Vi är ganska bra vänner (enligt mig själv i alla fall) men träffas aldrig utanför skolan. Hon är smart, snäll, snygg, allting man kan vara ungefär. Ett litet problem är att vi har helt olika intressen, hon gillar dans och jag fotboll, men jag känner ändå att jag har en bra chans att bli ihop med henne. När vi snackar känner jag att vi har en del gemensamt och hon verkar tycka att jag är rolig.

Många andra av mina klasskamrater märker att jag gillar tjejen och frågar ibland om jag gör det, då förnekar jag nästan alltid men de förstår säkert att jag är kär i henne ändå. Det stora problemet är dock att jag inte haft modet att säga det till tjejen, trots att jag känt henne i över ett och ett halvt år nu. Men det är bara på senare tid jag blivit kär i henne, så det har inte varit så hela tiden.

Någon som har seriösa tips på vad och hur jag ska göra för att bli ihop med henne? Skulle bli så mycket gladare om jag blev det. Uppskattar det mesta så länge det är seriöst :)

fireblast
P14
Medlem

11 maj 2012 19:20 | #2 fireblast

Säg hur du känner!

henric_98
P14
Medlem

11 maj 2012 22:52 | #3 henric_98

Edit: Var inget.

Hagge17
P20
Medlem

12 maj 2012 23:09 | #4 Hagge17

Gjorde misstaget att säga det rakt ut till en tjej i höstas, och det ångrar jag djupt. Mår fortfarande dåligt.

Så nej, säg inget rakt ut bara sådär (visst kan det funka, i vissa fall gör det väl det och i vissa andra inte, men chansa inte). Försök hitta på saker med henne, och andra kompisar om du inte vågar vara ensam med henne! Gå på bio, fika på stan, bowling, Gröna Lund/Liseberg (om du nu bor i närheten av dem, eller något annat liknande) etc.! Se till att sitta bredvid henne, se om det känns som att det finns någon "gnista" där liksom. Närma dig stegvis, du behöver ju inte börja strula med henne på en gång liksom. Först kan du bara sitta normalt bredvid henne, nästa gång kanske lite närmre, sen kanske du kan hålla henne i handen om det känns rätt, och så vidare. Ta det steg för steg, känn dig för! Om hon inte gillar dig nu så finns risken att hon börjar göra det :)

Men säg för guds skull inget rakt ut. Som sagt var gjorde jag det själv i höstas (oktober för att vara mer exakt). Visst har vi blivit vänner igen, men det är fortfarande lite stelt ibland. Och jag mår fortfarande dåligt då och då, men det är inget jämfört med hur det var i höst.

Lycka till!

DjRexos
P16
Medlem

15 maj 2012 16:42 | #5 DjRexos

Börja smsa med henne. Och skriva raggnings repliker. Fungerar alltid för mig ;)

Lycka till

DjRexos
P16
Medlem

15 maj 2012 16:42 | #6 DjRexos

Börja smsa med henne. Och skriva raggnings repliker. Fungerar alltid för mig ;)

Lycka till

mmd
P16
Medlem

15 maj 2012 17:22 | #7 mmd

hagge17 samma här känns aldrig likadant mellan oss två igen :(

smokepure
P19
Medlem

15 maj 2012 17:45 | #8 smokepure

Gör så här: Dra världens dåligaste skämt, skrattar hon och tycker du är rolig, så är hon intresserad i dej med, om inte, dra på charmen, fråga om hon vill träffas utanför skolan osv, prata på facebook mm, sen om ni är bra vänner så krama henne ibland (inge fel med att kompisar kramar) sitter du nära henne under lektioner osv? isf kan du slänga iväg en viskning ibland, ge nån komplimang kanske, jag själv ger aldrig komplimanger, men jag har tjej och de är ett riktigt bra förhållande, annars så gör du som jag, bli bra kompisar, vänta med henne om hon ska med nån buss, gå med henne hem om hon vill och så vidare, du måste visa henne att du gillar henne, och om du har tur, så kanske hon gillar dej tillbaks tillslut, Ge Aldrig Upp! tack :)

CrazyMan21
P14
Medlem

16 maj 2012 10:40 | #9 CrazyMan21

Fråga någon annan om hennes nummer, sen när du sen får nummeret så börjar du att smsa o skriva typ ; Hej ! :D // ditt namn !
Sen när hon har svarat kan du börja fråga vad hon gör lite då och då !

Till slut kommer ni att vara bättre vänner o då finns det en större risk att ni kan bli Tillsammans ! :D

henric_98
P14
Medlem

18 maj 2012 12:14 | #10 henric_98

Tack för alla tipsen ni gett mig, det betyder mycket! :)

filip_125
P14
Medlem

3 september 2012 22:21 | #11 filip_125

att ha helt olika intressen gör inget! forskningen har bevisat att kvinnor och män attraheras till väldigt annorlunda personer till sig själva, detta är en "instinkt" vi människor har för om vi får barn med en som har väldigt lika gener och saker som detta så är det större chans att barnet blir missbildat. (det är därför man inte få ha barn med syskon)

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.