Vågar inte visa magen

1 2
Facebook1
P24
Medlem

9 maj 2011 19:47 | #1 Facebook1

Hej jespers, jag har ett problem.

Jag har aldrig vågat visa min mage för min tjej, och vi har vart ihop i 1 och ett halvt år nu :/

Jag skäms otroligt mycket för jag har lite mage o så, för känner mig lite sliskig typ.. :/

Jag är inte tjock förövrigt, bara lite mage somsagt, så hur kan jag få bort den? Måste jag det?

Känns som jag måste, för många tjejer gillar ju helst smala och vältränade killar.

Jag vill verkligen kunna visa mig, men mår skit om jag gör det :(

Några tips på hur jag kan göra?

exit
P35
Moderator

9 maj 2011 19:54 | #2 exit

Dom flesta tjejer bryr sig inte om man har lite mage. Hur många killar finns det inte där ute som har lite bukfett? Det är ju där vi lagrar vår reserv.

Än mindre roll spelar det ju om man är kära. Då är man ju kär i varandras personligheter.

Facebook1
P24
Medlem

9 maj 2011 19:56 | #3 Facebook1

Hon säger att hon inte bryr sig, och det är jag glad över..

Men jag mår ändå dåligt och skäms om jag visar mig,

IronyFist
P28
Medlem

9 maj 2011 23:14 | #4 IronyFist

Jag har lite samma grej med mina ben. Inte att dom är feta, men jag avskyr att andra ser dom :S Vilket resulterar i att jag använder aldeles för mycket långbyxor även på sommaren (bortsätt från när jag badar eller bara går hemma och dräller) att mina badbyxor är de enda shortsen jag har hjälper inte precis heller.

Och nu har jag glömt vart jag skulle med det här...

Men hur som helst, tycker du ska lyssna på Exit, om man tycker om varandra så brukar man inte bry sig så noga om sånt.

Anonym666
F26
Medlem

10 maj 2011 00:24 | #5 Anonym666

Jag vet många tjejer som gillar lite "Mjukare" killar! :] Jag är en av dem! De flesta tjejerna ser en vältränad mage och säger "oooohhhh!" och i nästa sekund så håller de om sin mulliga kille! Jag är så jag med! Visst en vältränad eller platt mage kan vara snyggt och sexigt men när det väl gäller så vill vi nog hellre ha en lite mjukare och de i sin tur gör att vi tycker att mjuka magar också är förbannat trevliga att se på! :]

Våga visa magen! :]

didde3
P23
Medlem

10 maj 2011 16:28 | #6 didde3

Det blir ju också skönare att vila på en mjuk mage än en stenhård! ;)

Borttagen medlem

10 maj 2011 17:55 | #7 Avslutat konto

Skrivet av IronyFist View Post
Jag har lite samma grej med mina ben. Inte att dom är feta, men jag avskyr att andra ser dom :S Vilket resulterar i att jag använder aldeles för mycket långbyxor även på sommaren (bortsätt från när jag badar eller bara går hemma och dräller) att mina badbyxor är de enda shortsen jag har hjälper inte precis heller. Och nu har jag glömt vart jag skulle med det här... Men hur som helst, tycker du ska lyssna på Exit, om man tycker om varandra så brukar man inte bry sig så noga om sånt.

off topic : Ursäkta om jag frågar men är det för tor hud eller bara i något som sitter i huvudet?

Jag har att mina ben och armar är skit torra.... har inte använt shorts sen 4-7 år tillbaka...
Jo visst finns body losion men funkar inte.. fast har inte testat att ta det på en lång tid.. bara snabbt så..

Borde jag testa ta det en lång tid?

On topic: Tänk så här att om du börjar träna så kan det vara att tjejen sticker för att du är för ''självisk'' eller blir annorlunda, ändras... så kanske hon lämnar dig.. så försök att tänka att allt e bra eller något..

IronyFist
P28
Medlem

10 maj 2011 18:05 | #8 IronyFist

Skrivet av Tidashi View Post
Jag har lite samma grej med mina ben. Inte att dom är feta, men jag avskyr att andra ser dom :S Vilket resulterar i att jag använder aldeles för mycket långbyxor även på sommaren (bortsätt från när jag badar eller bara går hemma och dräller) att mina badbyxor är de enda shortsen jag har hjälper inte precis heller. Och nu har jag glömt vart jag skulle med det här... Men hur som helst, tycker du ska lyssna på Exit, om man tycker om varandra så brukar man inte bry sig så noga om sånt.
off topic : Ursäkta om jag frågar men är det för tor hud eller bara i något som sitter i huvudet?

Nej det bara sitter i huvudet, har inga problem med torr hud utom *ehum* på vissa *err* mer intima ställen... *host*

PerkyPug
P25
Medlem

10 maj 2011 18:12 | #9 PerkyPug

magmuskler eller snarare "sixpack" är överskattade tycker jag det är bara jävla fjortisar pöjkar som bryr sig riktiga män har oftast lite hull runt magen.

Kafilo
F24
Moderator

16 maj 2011 14:42 | #10 Kafilo

Din tjej älskar dig ju antagligen för din personlighet och den du är. För henne är du fin precis så som du är.
Eftersom ni vart tillsammans såpass länge och eftersom hon säger att hon inte bryr sig så borde du verkligen försöka lyssna till det.

Men du sa att det inte hjälpte utan att du fortfarande kände så som du gör. Jag vet inte hur du ska ändra på det, men på ett eller annat sätt så får du ju försöka att trivas med den du är, du kanske kan tänka "Om min tjej gillar mig för den jag är och för hur jag ser ut nu, varför kan inte jag också göra det?"

Om det absolut inte funkar så gör saker som höjer ditt självförtroende på annat sätt. Detta är såklart olika för alla individer, men du kanske kan jogga en runda lite då och då, äta bra, nyttig och allsidig kost.
Jag menar inte att du ska träna och gå ner i vikt, absolut inte, jag menar bara att du ska göra hälsosamma saker som får dig själv att känna dig bra och som får dig själv att trivas med dig själv.

_Krezy_
F20
Medlem

16 maj 2011 16:07 | #11 _Krezy_

Hon gillar säkert dig för den du är huh

person
P27
Medlem

20 maj 2011 23:17 | #12 person

Skrivet av Tidashi View Post
*text*

Jag har att mina ben och armar är skit torra.... har inte använt shorts sen 4-7 år tillbaka...
Jo visst finns body losion men funkar inte.. fast har inte testat att ta det på en lång tid.. bara snabbt så..

Borde jag testa ta det en lång tid?

Vänta, vänta, vänta, du säger alltså att det är möjligt att du inte har använt kortbyxor sen du var sex år gammal?

Förövrigt finns det massa salvor som hjälper mot torrhud, "helosan" är nog min favorit. Funkar inte det borde du nog söka upp en läkare...

Jag tror att din flickvän uppskattar dig för den du är, men annars är det bara att träna. INGA dieter! kom ihåg att det är skillnad på muskler och muskler, Magnus Samuelsson har inga magrutor.

Theboy007
P23
Medlem

20 maj 2011 23:37 | #13 Theboy007

att träna magen är bland det svåraste som finns man måste ha under 2% kropps fett för att ha en tydlig 6 pack men det enda du kan göra för att få din kropp att se bättre ut är att träna. mitt tipps vaggafram när du gå som en bocksare hjälper mycket i allafal för mig men det behövs inte mycket vaggnig och det känns inte som om du tränar effter ett tag :)

gran89
F39
Medlem

20 maj 2011 23:44 | #14 gran89

Skrivet av Facebook1 View Post
Känns som jag måste, för många tjejer gillar ju helst smala och vältränade killar.

Du har helt fel...
Vissa tjejer (som jag) bryr sig inte så mkt om hur killen ser ut utan det är hur han är!
För mig är det viktigt att man kan ha roligt tillsammans fast man inte gör så komplicerade saker ^^
Om du säger att du har lite "mage" så gör det dig bara mänsklig och alltså liksom bätttre!
Det är klart att det kan vara snyggt med vältränade killar, men de får bara en själv att känna sig riktigt ful och dålig!
Lycka till c:

MentalWhacko
P27
Medlem

25 maj 2011 10:52 | #15 MentalWhacko

Orkar inte läsa igenom hela tråden så läste första och sista inlägget typ.

Froltox har rätt i att det faktiskt inte är så många som bryr sig så mycket om hur killen ser ut. Utan att det mer är hur han är.
Om jag ska vara ärlig.. Så har jag fått flera tjejer att bli kära i mig över nätet, genom att de först lär känna mig, och sen ser mig.
Däremot har jag mycket svårare för tvärtom, om de ser mig och sen börjar snacka.

Vad jag menar med det är att.. Om en tjej har fallit för din personlighet, så bryr hon sig inte så jävla mycket ifall du har dubbelhaka, lite extra fett, är pinnsmal eller har en gigantisk näsa.
Tjejen bryr sig förmodligen inte om att du har lite fett på magen. Förmodligen så skulle hon bara bli jävligt glad att du, efter ett och ett halvt år vågade visa din mage.

Jag blev då jävligt glad när mitt ex vågade visa sig naken för mig redan efter ett par veckor, när hon inte vågade visa sig för sitt ex på över ett år..

Men att du skäms för din egen mage är ju en annan sak. Om du verkligen vill ändra din mage till mer vältränad. Banta INTE. Ändra din kost till lite mer hälsosam. Skippa den där colan och drick lite juice istället. Ta lite extra grönsaker osv. Utöver det så behövs Cardio. Dvs jogging, cykling etc.
När du tränar, så tänk på att distans är mycket mer effektiv än explosiv ;)

thecat
F26
Medlem

28 maj 2011 10:30 | #16 thecat

Detta är förlåt löjligt grabben :(
Ryck upp dej om ni har varit tsm i över ett år så tror jag hon menar det hon säger när hon säger att hon inte bryr sig :)
Så kör på. Du behöver inte träna de e bara lite gulligt om killen har lite mage :) Övertränat är äckligt >.<

S0FIA
F25
Medlem

29 maj 2011 19:02 | #17 S0FIA

Jag säger bara, muskler på killar är väl snyggt att kolla på, men jag vill inte ha det på min kille.
Vill hellre ha något lite lagom mjukt att gosa med, inte bara muskler elr ben.
MER FLUFF ÅT FOLKET !

AnArchoz
P25
Medlem

29 maj 2011 21:03 | #18 AnArchoz

Skrivet av Master_Chief_150 View Post
Det är väl ditt eget fel om du har lite hängmage kek ;D

VAD BETYDER KEK?!

och det behöver det inte vara.

Master_Chief_150
P27
Medlem