Hur löser ni ensamheten?

1 2 3 4 5
Fixed4life
P21
Medlem

28 november 2010 01:13 | #1 Fixed4life

Godkväll.

Jag är 18 år, har aldrig haft en tjej. Inget fel med det men vissa dagar önskar man att det inte var så. Det är inte så att jag inte pratar med tjejer, jag har många tjejvänner, flera riktigt bra vänner som jag träffar bara hon och jag, och känner inte att jag är mer nervös inför en tjej än inför en kille. Självkänslan är det alltså inget större fel (även om man såklart alltid vill ha bättre).

För några år sedan var jag däremot lite ledsnare, tyckte det var ganska ensamt att vara jag och självkänslan var låg. Jag lärde mig att inte tänka så mycket på relationer och så fort jag började tycka synd om mig själv eller tänka att jag är en tönt så kvävde jag tanken eller tänkte på något annat. Det fungerade uppenbarligen men det börjar gå för långt nu.

För att slippa känna saknaden har jag försökt kväva alla tankar på kärlek och övertyga mig själv om att kärlek inte är värt det, att det inte är värt det goda man får. Ensam är stark. Saken är att det fungerar jävligt dåligt, jag blir bara bitter. Det blir jag visserligen när jag inte kväver tankarna också så hur gör ni andra singlar där ute för att inte bli helt depp av saknad?

Ursäkta om det är en konstig och lullig fråga men jag har feber och försöker plugga och därmed dåligt skrivet

LordDante
P18
Medlem

28 november 2010 01:17 | #2 LordDante

Har exakt samma "problem" löser det med "lite" Ps3 spelande och liknande, godis fungerar också bra, annars så försöke jag fokusera på skolan, läxor, framtiden (jobb, sommar jobb, semester) och undvika allt som heter flickvän. Hoppas du slutar känna dig ensam, lider med dig.

Borttagen medlem

28 november 2010 01:17 | #3 Avslutat konto

Jag vet exakt hur det känns, var så för mig också, innan jag träffade mitt idiotiska ex.

Nu har man liksom prickat av några saker på "göra innan döden-listan"

Försök hitta folk på nätet om den delen är det svåra, grubblar du över själva ensamheten så är mitt budskap:

Det löser sig alltid (förutsatt att du har de normala förutsättningarna).

darksun
P23
Medlem

28 november 2010 01:18 | #4 darksun

gå ut på dejt med någon av dina goda tjej kompisar? :)

crazyslacker1339
P19
Medlem

28 november 2010 01:18 | #5 crazyslacker1339

festa o gå på krogen eftersom du e 18.. Hitta en tjej som du gillar riktigt skarpt. Gå inte bara på utseendet. gå på personligheten. finns ett talesätt som går. Kysser du en tjej så står de tusen och gråter :P men fan hitta en tjej som du gillar bara.. Sen kmr de bara rulla på ^^ rolleyes

DrPepper
P16
Medlem

28 november 2010 01:35 | #6 DrPepper

jag är bara 13 år jaja men alla mina kompisar är typ poppis bland tjejena medans jag inte är de sitter mest hemma och lirar xbox:/

Azarlak
P17
Medlem

28 november 2010 01:40 | #7 Azarlak

Alla tjejer hatar mej så jag kan väl inte direkt säga vad du ska göra. Däremot skulle jag kunna säga vad du INTE ska göra.

Fixed4life
P21
Medlem

28 november 2010 14:24 | #8 Fixed4life

@ AZarlak: Been there done that! Försök förstå vad du gör fel och tvinga dig själv att aldrig göra det igen, se vad de populära gör och försök härma och var inte desperat... Väldigt svårt att förmedla via internett men det var något sådant jag gjorde när jag gick från tönt till toppen.

@Ni andra: Men jag vägrar erkänna att det enda sättet att bli lycklig är med en tjej eller kille! Jag är övertygad om att man kan leva lycklig utan kärlek, jag vet bara inte själv hur man gör de dagar då kärleken knackar på dörren... Jag såg en romantisk kommedi igår, jag älskade filmen till slutet, storyn var om ensamhet men när de blev i hop talade inte filmen till mig längre. Jag har gömt kärleken för djupt.

@ Darksun: Kanske, hade jag velat kunde jag blivit ihop med i alla fall en tjej, det vet jag att hon ville, kanske flera men vad tjänar det till? Vi är ihop några månader, ett år max, sedan bryter vi och kan inte med att vara med varandra längre. En potentiell livslång vänskap är spoilad.

nofearlegend
P21
Medlem

28 november 2010 14:48 | #9 nofearlegend

Jag super mig full varje lördag och gråter över xbox live till mina polare samtidigt som jag går in på date sidor och spammar!
Det är livet det....

Borttagen medlem

28 november 2010 14:59 | #10 Avslutat konto

man försöker ju göra allt man kan för att kunna lösa det.
snacka med folk (om just det eller annat).
Prata med folk man vill och gillar att prata med, alla har någon som får en att släppa tankarna för en stund.
Spela med folk som det är kul o spela med eller kör något man gillar bara.
Musik, film.

och harpan så klart... det är terapi på hög nivå ;)
nöta och försöka slå rekord och bli bättre :P

Borttagen medlem

28 november 2010 15:01 | #11 Avslutat konto

Jag laddar ner en film eller nåt men tillslut måste jag smsa tjejen jag är kär i eller prata på msn med henne, men ibland blir jag deprimerad och då hjälper varken film, xbox eller att prata med henne då brukar jag mest lyssna på Alan jackson- remember when, och kolla på bilder av henne på facebook.

Fixed4life
P21
Medlem

29 november 2010 16:16 | #12 Fixed4life

Det finns alltså ingen som lever lyckligt singel?
Fuck this, we will never surrende'!

HerrHurrDurr
P17
Medlem

29 november 2010 16:29 | #13 HerrHurrDurr

Skrivet av Fr3dMaN View Post
jag är bara 13 år jaja men alla mina kompisar är typ poppis bland tjejena medans jag inte är de sitter mest hemma och lirar xbox:/

dock brukar det fungera bra för en om ens kompisar är populära, för deras tjejer har alltid massa kompisar! ;D

Själv älskar jag att vara singel, dock är jag fast i ett förhållande nu, men jag gillar henne :) Men det goa med singel livet är att man kan göra vad man vill, strula runt och ha sig.. ingen som blir sur på en! :)

kliff
P21
Medlem

29 november 2010 16:30 | #14 kliff

Skrivet av nofearlegend View Post
Jag super mig full varje lördag och gråter över xbox live till mina polare samtidigt som jag går in på date sidor och spammar!
Det är livet det....

hahaha! sannerligen.

ForsakenArcher
P18
Medlem

29 november 2010 16:50 | #15 ForsakenArcher

Skrivet av Lord305
Har exakt samma "problem" löser det med "lite" Ps3 spelande och liknande, godis fungerar också bra, annars så försöke jag fokusera på skolan, läxor, framtiden (jobb, sommar jobb, semester) och undvika allt som heter flickvän. Hoppas du slutar känna dig ensam, lider med dig.

jag spelar också PS3 när jag e deprimeradwoot

Borttagen medlem

29 november 2010 17:24 | #16 Avslutat konto

Brukar sätt mej ner och köra lite ps3 eller sitta framför datorn och lyssna på musik och hoppas på att jag någon dag äntligen hittar en tjej som inte hatar mej.
Life ain't fair.

itwillburn
P19
Medlem

30 november 2010 15:15 | #17 itwillburn

Datorn, tv, film.
Men det allra viktigaste jag tycker är när man är med familjen!
Jag och mina syskon har hur kul som helst ibland, och då menar jag inte typ bygga lego eller kurragömma...

Dock blir även jag jävligt nedstämd ibland och då hjälper inte någontingmellowe Jag brukar lyssna på musik men nästan alla sångtexter handlar typ bara om död, tragik, våld, och olyckliga förälskelser, så acceptera jag bara att livet suger, men då blir man ju inte lika ledsen längre men vafanwink Livet är väl en jävla bergochdal-bana...

Borttagen medlem

30 november 2010 15:50 | #18 Avslutat konto

För mig suger livet enormt mycket...

Fixed4life
P21
Medlem

30 november 2010 16:09 | #19 Fixed4life

Så ingen har något tips på hur man gör när någon visar en romantisk komedi eller liknande? Bara lipar inombords?

ForsakenArcher
P18
Medlem

30 november 2010 16:09 | #20 ForsakenArcher

ja fan, livet suger HÅRTglare

1 2 3 4 5

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.