Pick-up. Bättre med brudarna?

Flumride
P23
Medlem

29 september 2013 20:57 | #1 Flumride

Råkade hamna på forumet www.casanovalounge.se där jag läste någon simpel gammal tråd som fick min uppmärksamhet.

Såhär stod det.

<p class="quoteStyle">Att vara, eller att inte vara needy

Needyness är det jag anser som kan förstöra attraktion snabbast. Man vet oftast inte att folk är needy förrän en s.k day 2. Det är då det märks, och det är då attraktionen dör.
Vissa personer som är nya inom pick-up har nog ingen aning vad termen needy eller needyness menas med. Jag skulle förklara ordet needy som behövande och desperat. Det är ett svårt ord att förklara men efter att jag går igenom det så lär du förstå problemet. Needyness är inte heller ett problem endast bland killar, utan bland tjejer. Tjejer som är needy brukar de flesta här anse som "psykobrudar". Varför? För att de är needy.

Så jag ska berätta ett exempel, vi hittar på en karaktär som heter Pär och så går vi igenom hans steg när han träffar en tjej. Denna historian är påhittad och kommer visa på ett överdrivet sätt vad det innebär att vara needy.

Pär är en 23 årig IT supporter
Pär är en 23 årig IT supporter som pluggat IT på gymnasiet och sedan sökte jobb inom området. Han är just nu IT support på ett hosting företag där han hjälper personer genom en livechatt. Han jobbar hemifrån, på sin fritid spelar han WoW och tränar innebandy i ett korplag. Grabbarna säger till honom att han borde följa med ut på fredag, och efter lite om och men så bestämmer han sig för att gå. Fredagen kommer och de går ut till en klubb. Han sitter med grabbarna och tvärtemot sitten en tjej som han nu på något galet vis lyckas få personens nummer. Han smsar genast påvägen hem när de alla har splittrats åt där han skriver. "Hej. Jag tyckte det var jättekul att se dig! Vi borde träffas någon dag, kan du på fredag? Hör av dig imorgon. Kram, Pär."

Dagen efter så tänker Pär hela dagen på den här tjejen, och under middagstid så ringer han henne. Hon svarar inte, så han lägger på och smsar henne igen. Där skriver han "Hej, du svarade inte när jag ringde, hör av dig snart så vi kan träffas igen Mvh Pär."
Redan här förstår man att han chanser är förstörda. En person som är såhär needy har inga chanser på tjejer

Trots att Pär hör av sig flera gånger om dagen under en veckas tid så får han inget svar. Varför är det såhär? För att han är så jävla needy. Så needy så att man förstod det redan från hans första sms. Vi säger nu hypotetiskt att han lyckas få ett svar och de bestämmer en träff.

De träffas och går på middag. Under hela middagen så frågan han henne intervju frågor och ger henne kravet att hålla igång konversationen. Han ställer frågor som t.ex. "Vad jobbar du med?", "Vad har du för hobbies?" och liknande. Det är jobbig stämning under hela middagen och alla känner spänningen i luften. (Inte kärleks spänningen). Tillslut efter två timmars intervju frågor så är det helt dött, de vet inte vad de ska prata om. Så Pär bestämmer sig för att betala hela notan trots att tjejen insisterar på att i allafall betala häften. Pär följer tjejen hem trots att han bor åt andra hållet och på vägen så är det pinsam tystnad. Ungefär halvvägs så frågar han henne om hon tycker om honom. Hon svarar med en flake. De fortsätter sedan och utanför hennes dörr så försöker han gå in för kyssen som är den största klichén någonsin. Han får kinden och en kram. Pär bestämmer sig för att promenera hem och tänka på dagen. Så fort han kommer hem så smsar han henne och skriver "Hej, jag hade jättetrevligt idag, och jag känner att jag börjar gilla dig jättemycket. Jag hör av mig imorgon så kan vi ses igen?".

Sådär, där har ni konkreta exempel på hur man kan vara needy, och Pär kunde likaväl ha varit en tjej som var needy. Detta är som sagt ett problem många killar har, jag måste säga att jag också haft liknande problem, speciellt när jag varit "på G" med någon. Jag läste en liknande artikel om detta och detta fick mig att inse och det fick mig att förändra mig själv.

<p class="quoteStyle">

<p class="quoteStyle">Nedan är alla problem jag anser att Pär gör under historiens gång.

1. Det första smset. Tiden är inget problem alls, jag påstår faktiskt att det är bra att smsa samma kväll, dock är det innehållet som är dåligt. Att skriva sådär får en att se ganska konkret hur needy han är. Det bästa svaret skulle vara något relaterat till kvällen. Något som får henne att tänka på dig och henne tillsammans. Vi säger att ni spelade tumbrottning. Då kan ett sms vara "Du var ganska bra på tumbrottning, du hade bara otur som fick möte mig / Pär". Målet här är att dra igång en konversation.

2. Det finns så mycket bättre saker att göra än att äta på restaurang första träffen. Ta en promenad, spela biljard. Gå ut på krogen igen. Så tänk på vart du går ut. Ifall du vet att du kanske inte är den bästa talaren. Gå till ett ställe där man inte behöver prata så mycket. Gå inte till en restaurang, eller ett fik. Där syftet är att man ska prata med varann och äta.

3. Ifall hon inte svarar, så vänta längre. Han ringde upp henne dagen efter. Hon kanske inte hade sätt smset, eller tänkte låta honom vänta ett tag innan hon svara som ett litet test. Ifall Pär hade ringt istället för att smsat, så är det förståeligt att han kanske ringer igen, för ett missat samtal är mycket värre en ett missat sms. Därför föredrar jag att smsa istället för att ringa när man fått ett nummer.

4. Ifall du inte får ett svar, så fortsätt inte höra av dig. Det är väl klart att hon har läst ditt sms men inte hade någon lust att svara. Detta kan bero på vad som helst, hon kanske har en pojkvän. Hon kanske har tappat all attraktion. Ifall hon inte svarar första gången, ge det tre dagar, sedan försök igen. Svarar hon inte då, så låt bli. Ifall det nu är så att hon kanske inte såg smset, så kommer hon att se det tillslut. Smsa inte henne bara för att hon ska "märka av dig". Det är just det som är needy beteende.

5. Inte intervju frågor. ALDRIG intervju frågor. Det håller inte. Mitt tips till folk som har problem att prata om saker och ting, är att påstå saker, och försök prata om saker som du vet intresserar er båda.

6. Lägg inte bollen på hennes sida när det kommer till konversationen. DU ska leda den! Du är the man. Att lägga all press på att hon ska hålla igång konversationen och att hon ska komma på ämnen att prata om. Är ett needy beteende och visar att du har social inkompetens.

7. Det är okej med pinsam tystnad! Det är bara pinsamt ifall du tycker det är pinsamt. Jag älskar när det kan vara tyst mellan två personer utan att det tycks som pinsam tystnad. Ifall du verkligen har problem med pinsam tystnad. Så låt det vara tyst ett tag, sedan säger du det jag precis skrev. Säg hur skönt det är när två personer kan vara tysta utan att det känns pinsamt.

8. Detta är något som personer ser olika på, men jag anser att en gentleman style inte går så långt. All creds till er killar som köper saker till tjejer osv. Bara tjejerna investerar lika mycket pengar på er! Ifall du står för alla kostnader så känns det som du betalar henne. Det är mina två cents, jag skulle delat på notan, få henne att betala den eller säga att jag kan betala denna, men att hon står för nästa.

9. FRÅGA INTE OM HON TYCKER OM DIG. Det är så bekräftelse sökande som det kan bli. Hon hade inte varit med dig just den stunden ifall hon inte gillade dig. Simple as that.

10. Att följa tjejen hem när du bor på andra sidan stan. Detta är också en sådan doubt grej. Jag skulle inte gjort det. Detta får dig att bli needy för att du inte har något bättre för dig. Du följer henne hem trots att du bor på andra sidan stan. Du förväntar dig något för det också.

11. Kyssen, den klassiska kyssen efter killen har följt henne. Ah, detta är ett fel som händer ofta. Och visst, ifall du tycker detta är ditt move, så go all in för det. Det är inget problem, sålänge du inte är needy. Mitt tips är att försöka gå in för kyssen tidigare. För stämningen blir ganska tense. Gör det dock inte på ett public place. Det är stor risk att tjejen dissar bara för att det är mycket folk omkring som kollar. Det är ju trotsallt första kyssen.

12. Han hör av sig direkt efter att det skilts åt och skriver (självklart) ett till needy sms. Här kommer vi in till det jag skrev om första smset. Skriv om något roligt som hände under kvällen för att dra igång konversationen. Sedan skriv inte direkt efter. Hon minns vem du är, ni såg varandras ansikten för 30 minuter sedan. Ring några dagar senare. Detta betyder att du är upptagen och har bättre saker för dig, det får dig att inte vara needy, och det får henne att tänka. Vart håller han hus, vad gör han? håller han på med andra tjejer? och det är så ni vill att de ska tänka. Ni ska vara en kille som de inte vet vart de har.

Det bästa tipset för att inte vara needy är.
Bli upptagen av att göra andra saker. Personer som gör andra saker har helt enkelt inte tid att vara needy. De är alltid upptagna med andra saker, och detta resulterar i motsatt effekt. De blir mer attraktiva. Ifall du inte har något bättre att göra än att vänta på att någon ska svara på ditt sms, eller ringa tillbaka. Då är du uttråkad, och uttråkade personer ÄR tråkiga.

Vad tycker ni om detta? Är det sant tro? Måste fan börja läsa mer på det forumet, verkade galet intressant.

Och vad tycker ni om pick-up? Kan man lära sig själv att bli bra med tjejer? Har aldrig tänkt på det här tidigare, verkar dock väldigt vettigt, ska fan tänka på det här nästa gång. Hur ser ni på denna artikel? Rent bullshit eller kan detta funka? har även läst några fler artiklar där, verkar riktigt bra faktiskt.

Synpunkter från er alla tack!<span style="font-family: verdana; font-size: 12px; line-height: 14px; text-align: center; background-color: #efefef;"><br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 11px; line-height: normal; text-align: left; background-color: #eff0f1;" /></span>

Bartender
P22
Medlem

29 september 2013 22:39 | #2 Bartender

Åh jävlas, jag förstår nu! Jag har fan en halvful polare som löser mer brudar en fucking local gym killen. Den här tråden förklarar precis hur han är, och nu förstår jag fan varför han lyckas! Det MÅSTE jag testa.

Jag tror definitivt att man kan lära sig bli bra med tjejer. Min kompis var ju inte så lyckad förrän inte sålängesen, och WOW vad han har förändrats. Förvånar mig inte ifall han hänger på det forumet till och med.

Nu blir det fan att läsa igenom ALLA, artiklar på de forumet.

Flumride
P23
Medlem

29 september 2013 22:56 | #3 Flumride

Citat:
Citat av: Bartender
Åh jävlas, jag förstår nu! Jag har fan en halvful polare som löser mer brudar en fucking local gym killen. Den här tråden förklarar precis hur han är, och nu förstår jag fan varför han lyckas! Det MÅSTE jag testa.

Jag tror definitivt att man kan lära sig bli bra med tjejer. Min kompis var ju inte så lyckad förrän inte sålängesen, och WOW vad han har förändrats. Förvånar mig inte ifall han hänger på det forumet till och med.

Nu blir det fan att läsa igenom ALLA, artiklar på de forumet.

Håller dina polare på med detta? Funkar det? Vet inte riktigt om det är värt ett försök. Jag menar, lära sig hur man fixar brudar på ett internetforum? Dock har inte sucessraten varit allt för bra genom att vara " Mr. Nice Guy" då brudarna ofta tröttnat på mig och dragit? Någon annan som har någon synpunkt om detta? Någon som har testat eller är aktiv inom ett liknande forum?????

Bartender
P22
Medlem

29 september 2013 23:36 | #4 Bartender

Jag konfronterade min polare angående detta, eftersom jag var väldigt skeptiskt, så här gick frågan.

Jag: Jag måste fråga dig en sak, jag har märkt att det går väldigt bra för dig på tjejfronten, du berättade ju lite om pick-up och casanovalounge, men jag tog aldrig tag i det för det känns inte som det skulle göra någon skillnad i mitt liv liksom. Vad tycker du om pick-up nu?

Polaren: Jag tänkte precis som dig... men sen testade jag och WOW! Ge det två månader och du kommer verkligen märka skillnad! Jag hade det svårt på tjejfronten, de hade jag. Men nu forsar de in!

Låter som det är något värt att satsa på, vad tycker du flum?

Flumride
P23
Medlem

29 september 2013 23:42 | #5 Flumride

Citat:
Citat av: Bartender
Jag konfronterade min polare angående detta, eftersom jag var väldigt skeptiskt, så här gick frågan.

Jag: Jag måste fråga dig en sak, jag har märkt att det går väldigt bra för dig på tjejfronten, du berättade ju lite om pick-up och casanovalounge, men jag tog aldrig tag i det för det känns inte som det skulle göra någon skillnad i mitt liv liksom. Vad tycker du om pick-up nu?

Polaren: Jag tänkte precis som dig... men sen testade jag och WOW! Ge det två månader och du kommer verkligen märka skillnad! Jag hade det svårt på tjejfronten, de hade jag. Men nu forsar de in!

Låter som det är något värt att satsa på, vad tycker du flum?

Oj, låter dock lite "Too good to be true" Har läst ytterligare några artiklar på forumet, verkar vara mycket seriöst folk där. Ska dock läsa på mer om ämnet och sedan bli medlem på forumet. Man kan alltid ge det en chans eller? Suger så så, aja. Men för mig har det inte funkat att vara Mr Nice Guy, som tidigare nämnt. Kanske dags för att börja engagera sig i det? Verkar mycket roligt också!

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.