Vågar inte riktigt ta steget

problembarn_
P22
Medlem

26 november 2012 21:32 | #1 problembarn_

Hejsan! För att göra en lång historia "kort" så ligger det till ungefär såhär.

Jag har alltid varit en lite halft tillbakadragen kille. Har haft vänner och så, men det har varit lite svårt att snacka med nytt folk som många ungdomar ändå verkar ha. På senare tid har jag dock tagit ett ganska stort steg i rätt riktning tycker jag, jag har kunnat hålla igång samtal mycket enklare än förut etc.

Nu går jag iaf i 2:an på gymnasiet, och sedan jag började den här terminen har jag varit intresserad av en tjej i 1:an. Jag är alltså 17 och hon 16. Det är andra gången i livet jag är sådär riktigt kär. Tror att hon märkte rätt snabbt att jag var lite intresserad då jag inte är så bra på att dölja sånt, haha. Iofs så försökte jag ju inte dölja det jättemycket, jag ville ju att hon skulle märka. Jag försökte kolla på henne lite då och då och kanske le lite, inget överdrivet dock. Alldeles snart började hon besvara mina leenden, känslan då var ju helt underbar även om jag inte visste då om hon faktiskt var intresserad.

Vi började skriva lite på facebook, fick hennes nummer (via facebook då) och lite sånt. Detta har pågått kanske någon månad nu då, att vi skriver med varandra alltså. För uppskattningsvis 1 vecka sedan skrev hon till mig på facebook "jag tycker du är ganska söt faktiskt". Blev såklart glad, men samtidigt rätt less på mig själv då jag inte tagit tummen ur röven och berättat för henne först. Svarade iaf att jag tyckte hon var söt också eller något sånt.

Där har det dock stått still, känns ju som att hon väntar på mig nu. Visst, vi har skrivit mycket sedan dess, men det känns inte riktigt som att det har gått frammåt eller så. Egentligen vill jag bara skriva och fråga om hon vill hitta på något eller vad som helst, men samtidigt är jag rädd för att stressa då vi aldrig ens snackat på riktigt. Är jag för snabb om jag frågar om hon vill hitta på något nån gång fastän vi aldrig snackat på riktigt?

På skolan eller annars så har jag aldrig vågat snacka med henne som sagt. Hon är alltid med sina vänner och jag med mina. Det känns aldrig som ett bra tillfälle, jag vågar inte gå fram bland massa andra som jag eller hon känner. Drömmen skulle ju vara att se henne själv på bussen eller nåt, haha...

Varför jag skriver detta är mest för att jag behöver skriva av mig lite. Har någon nåt bra att kommentera så får ni gärna göra det, kan behöva lite tips/åsikter.

pappersgosse
P23
Medlem

26 november 2012 22:16 | #2 pappersgosse

Tycker att du ska ta kontakt med henne på riktigt om du verkligen tycker om henne. Väntar du för länge finns ju alltid risken att du hamnar i "friend zonen".
Om ni skriver så mycket som du får det att framstå som och hon skriver på sättet hon gör verkar, enligt mig, som att hon gillar dig också. Jag tycker att du ska försöka ordna så att du kan träffa henne face to face, det värsta som kan hända är att du får ett nej. Och visst, det kan säkert svida rätt hårt om det är från tjejen man gillar! :)

problembarn_
P22
Medlem

26 november 2012 22:47 | #3 problembarn_

Citat:
Citat av: pappersgosse
Tycker att du ska ta kontakt med henne på riktigt om du verkligen tycker om henne. Väntar du för länge finns ju alltid risken att du hamnar i "friend zonen".
Om ni skriver så mycket som du får det att framstå som och hon skriver på sättet hon gör verkar, enligt mig, som att hon gillar dig också. Jag tycker att du ska försöka ordna så att du kan träffa henne face to face, det värsta som kan hända är att du får ett nej. Och visst, det kan säkert svida rätt hårt om det är från tjejen man gillar! :)

Jo, det är väl i princip det enda jag kan göra. Lättare sagt än gjort bara, haha.

Menmen, vi har börjat snacka lite "djupare" och har längre samtal nu än tidigare iaf, så det känns som att det kanske kommer naturligt snart. Skulle vilja träffa henne ensam bara av slumpen, typ på en buss eller nåt. Tycker av någon anledning att det skulle vara enklare då att fråga om hon vill hitta på nåt än vad det är genom FB/telefon/sms.

pappersgosse
P23
Medlem

27 november 2012 08:35 | #4 pappersgosse

Om ni är typerna som festar ibland och du skulle råka stöta på henne på en fest kan du ju be henne där. Allt är lättare med lite alkohol i kroppen!

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.