Va ska man göra ?

problemz
P23
Medlem

21 augusti 2012 17:19 | #1 problemz

Jag har en flickvänn som jag vart tillsammans med i 1.5 år nu ungefär. Älskar henne skitmycket.
Och jag är hennes enda glädje i livet , så tolkar det som om hon älskar mig !

Men kom o tänka på en grej. Vi är extremt mycket på fritiden. efter skolan och på helgen och sover hemma hos varandra. Nästan varje dag och vecka ut !
Ibland kan hon dock bli ledsen om jag säger att jag vill vara med polare eller likande under en helg tex eller spela tennis någon kväll i veckan eller vad som helst, (vanliga saker som man borde ha respekt för osv).

Båda har inte hunnit fylla 18 ännu. Enligt mig är våran relation ganska ovanlig i och med att vi umgås som ofta i vår ålder ?? man ska väl ändå kunna ha ett litet privatliv utanför flickvännen när man är i den här åldern.

Det är så attans många tankar som kommer upp i huvudet om våran relation och likande saker. Man hör om fester och tjejer och annat "kul" från andra. Man lockas av "collegelivet" typ. Så man är lite mindfuckad för tillfället och det ör ju inte saken lättare när man funderar på :

Vad ska man plugga vidare till sen eller ska man ta uppehåll ett år från plugg, är det värt att vara singel eller ska man ha kvar samma tjej som man ändå tycker om även fast man vill göra något annat .....
så j*vla rörig i livet just nu !

Levnadslusten är borta totalt ! Va attans ska man göra ?? Någon som känner liknande , hör av er eller kom med tips.

//Ursäkta mitt långa röriga inlägg...

denny740
P20
Medlem

23 augusti 2012 14:32 | #2 denny740

Inte för att jag kan nånting om relationer men om du trivs med henne så gör det bästa utav det (: det finns ju massor av saker ni kan göra tillsammans istället för att börja träffa andra bara för att ha kul.

Säg åt henne att du vill ha tid åt dina polare annars vet jag inte..

Mrcormac
P24
Medlem

24 augusti 2012 00:03 | #3 Mrcormac

Jag kan inte heller så mycket om relationer och sådant men om nu du är hennes enda glädje i livet så borde hon låta dig vara med kompisar, spela tennis eller nu vad du gillar att göra på din fritid. Man behöver inte vara med sin tjej/kille hela tiden för att man ska vara i ett "lyckat" förhållande (enligt mig). Och om hon nu älskar dig så låter hon dig göra det du vill, det behöver ju inte betyda att du inte vill vara med henne, man kan faktiskt få för mycket av det bra! Jag tycker att du ska prata ut med henne och förklara att du vill vara med dina kompisar och göra andra aktiviteter som inte inkluderar henne. Det gäller också att du säger det på rätt sätt! Jag säger inte att du SKA prata med henne om detta, detta är bara ett råd. Jag kan hålla med dig om att det inte var en enkel situation du är i just nu! Lycka till nu!

///Mrcormac :)

DAX725
P22
Medlem

29 augusti 2012 23:24 | #4 DAX725

låter som du måste ställa kärringen på plats.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.