4 års ålderskillnad

ztiina
F20
Medlem

13 augusti 2012 18:06 | #1 ztiina

Har börjat skriva med en kille i tre veckor nu. Träffade han i helgen, vi stod och prata i en timme typ. De var lite trögt och nervöst i början. Tror att jag börja gilla honom. Grejen är att jag fyller 16 i år, och han är 20.

Vet inte vad mina föräldrar skulle tycka om vi blev tillsammans, känns som att de skulle kunna säga att jag inte får träffa honom, men dom kan överraska en. Vågar inte fråga dom. Så min fråga är, vad tycker ni att jag ska göra? Prata med mina föräldrar eller vänta och se om de blir nåt mellan oss?

LAXOR93
P23
Medlem

13 augusti 2012 18:38 | #2 LAXOR93

jag tycker att du ska vänta och se hur det blir... det är teoretiskt sett inget fel på en åldersskildnad på 4 år... jag käänner en som har en man som är 17 år äldre och det märks knappt... jag tror på det att om man gillar varandra väldigt mycket så spelar det ingen roll hur gammla man är se hur det går och sen prata med dina föräldrar sen... även om de igentligen inte har något att säga om det så snacka med dom ändå! :)

ztiina
F20
Medlem

13 augusti 2012 18:52 | #3 ztiina

okej, har tänkt den tanken också. Men de låter som en bra idé! Tack :D

Swarley
P23
Medlem

14 augusti 2012 06:35 | #4 Swarley

Kör hårt fan! Min flickvän just nu är 16 och jag är 18! Hennes föräldrar var väl lite skeptiska i början varför jag inte gick ut med någon i min egen ålder men jag älskar henne och hon älskar mig förklarade det för hennes föräldrar och hennes morsa tyckte om mig på en gång dock inte hennes farsa..Men han släppte garden efter några månader hehe..Nu brukar jag träna med honom varje söndag så man vet ju aldrig vad som händer om man inte testar först eller hur?!

mango45
P25
Medlem

15 augusti 2012 14:10 | #5 mango45

Kanske kan funka, vem vet.

W16
P19
Medlem

15 augusti 2012 15:11 | #6 W16

om du verkligen älskar honom så är det ingen fara med åldern;)

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.