Första Fyllan: Ett rent helvete...

DrAnOeL
P17
Medlem

1 april 2012 22:08 | #1 DrAnOeL

Vill bara börja med att säga att jag nyss fyllt 16, är 1.85 lång och väger c.a. 62kg.

Upplevde min första, riktiga fylla igår och är fanimej besviken. Morsan var i USA, så det var house- party hos mig. Dyrt som faan, men drack endå bara för hälften av pengarna. Hade inte ätit så mycket den dagen innan, och kände mig jävligt snurrig redan efter 1 cider och 1-2 7,2%;or. Drack någon/några fler öl sen + lite vodka med cola. Spydde som ett svin den kvällen; På båda toaletterna, Ute i snön där jag skakade av kyla, förmför datorn ner på golvet, i mitt glas samt i köket. Jag har stora minnesluckor, och kompisarna lyckades ha sönder en hel del, som t.ex en jävla pilatusboll plus ett eller två glas. Ska man säga att alla måste dela på kostnaderna för detta, eller bara de två/tre som var inblandade? Vi hade nämligen en deal innan festen att allt som gick sönder skulle betalas. Rullat mig i kiss gjorde jag också. Jag mådde faan dan efter och försökte köka och ta alvedon, men spydde bara mer då. Fy helvete, är det fel på mig, eller har jag bara gjort ett stort jävla misstag?

Youngbloods
P18
Medlem

1 april 2012 22:42 | #2 Youngbloods

Ät alltid innan!
Sen om det nu e första gången så har man ju inte så stor koll på hur mycket man tål så det brukar ju gå åt helvette.

Borttagen medlem

2 april 2012 10:23 | #3 Avslutat konto

Du trollar. Spyr du så förbannat på första fyllan lämnar du inte toaletten.

Ishaachi
P19
Medlem

4 april 2012 23:23 | #4 Ishaachi

Antar att du inte är så erfaren mannen? Eftersom alkohol är en drog som ska respekteras så skulle jag föreslå att du tänkte till lite innan du drar din första fylla. För det första så ska du inte dricka starksprit, håll dig borta från spriten helt och hållet när du är osäker på hur mycket du tål, för det kan smälla på helt plötsligt. Du nämnde också att du inte hade ätit något innan? Hur fan tänkte du där? Tänk på att ALLTID äta någonting innan. Kanske en cirka 1-2 timmar innan. Gärna något rejält med relativt hög fetthalt. Då står du dig mycket mer eftersom fett filtrerar bort det mesta av alkoholen. Nästa gång så ät något rejält innan, tryck i dig! Sen dricker du öl istället, kör på en 5-6 stycken starka typ 5,0 så ska du se att det ordnar sig!

Ps, vad fan gjorde dina vänner när du mådde skit? Tog dem inte hand om dig?

Peace <3

1337SeBBe
P23
Medlem

5 april 2012 02:38 | #5 1337SeBBe

första riktiga fyllan blir lätt så, om man inte är så dum som mig och super mig dyngrak i skolan... men som ishaachi sa man måste äta innan annars blir man asfull skitsnabbt!

Hjalmz
P20
Medlem

9 april 2012 00:49 | #6 Hjalmz

Som redan sagts, käka ordentligt innan du börjar dricka. Gärna mycket fett och protein. Sen kan du alltid köra på den gamla klassikern en öl en vatten. Visst, visst, när man är yngre låter det "Fjolligt" men jag lovar att när man sitter på toan dagen efter med öldiarre och en tryckluftsborr mot insidan skallbenet så önskar man skarpt att man tagit det där vattnet.

Filip_edsvalla
P19
Medlem

12 april 2012 21:00 | #7 Filip_edsvalla

jag gjorde snöänglar och spydde på min soffa :S alkohol är inte att leka med! TA DET LUGNT! och kom ihåg varannan vatten! om dina kompisar tycker du är tönt etc när du dricker vatten häll i en ölburk så ser det inte ut som du dricker vatten! hej !

Mrcormac
P20
Medlem

12 april 2012 22:33 | #8 Mrcormac

Eftersom du väger ca 62kg vilket är ganska lite så måste du vara försiktig när du dricker, kanske låter lite töntigt men så är det. Och som de flesta sa: Käka så du blir mätt INNAN du går på fest eller dricker. Drick typ lättöl/cider. P.S. Dina kompisar BORDE tagit hand om dig, annars är de inte riktiga kompisar.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.