Rädd att börja stjäla

1 2
arzenazi
P22
Medlem

1 oktober 2011 21:07 | #1 arzenazi

börjar med att börja lite med min bakgrund så ni inte hakar upp er på en dålig bakgrund o sånt
är en vanlig kille på 14(snart)år. lever normalt med bra föräldrar har vänner o sånt(dock är jag lite tyst)
I ungefär 1 år har jag velat hacka folks facebooks för att av nån anledning är det kul(tycker dock att det är drygt) har gjort det med några kompisar typ 3-5 gånger sen sluta vi men lusten har alltid varit kvar där för mig....
Nu på lektionerna (vissa) så tar jag folks pennor o så när någonting annat är i fokus och har kvar den i fickan tills lektionen slutar
jag gört för att jag behöver pennor o sånt men jag är lite rädd att det kan bli så att jag börjar ta större saker o sånt sen. tycker av någon anledning att detta är lite spännande/kul av en konstig anledning också.

har ni några förslag på vad som kan få mig att tappa lusten?

tack i förhand

coola_Killen_99
P20
Medlem

1 oktober 2011 21:12 | #2 coola_Killen_99

min bror brukar stjäla saker på kiosken på vår gata men det är bara för att han är 15 och bra på det du ska nog inte göra det förns du är större

Internethemorrojden
P23
Medlem

1 oktober 2011 21:19 | #3 Internethemorrojden

Åk till ett land som utövar sharialagarna. Då blir du garanterat avskräckt, eller åtminstone får du en hjälpande hand på vägen.

Okta123
P23
Medlem

1 oktober 2011 21:21 | #4 Okta123

Haha förlåt men skrattar lite :) Asså det låter mer som du bussar lite med dina kompisar :)

Borttagen medlem

1 oktober 2011 21:24 | #5 Avslutat konto

asså nej mannen, det är fett kul. svär jag börja sno när jag var tio år yao

arzenazi
P22
Medlem

1 oktober 2011 21:26 | #6 arzenazi

facebook grejen va nog så men lite men stjälandet av pennor(låter lite mobbat) är lite på vem som helst oavsett om jag gillar den personen elr inte
fast vill också hacka nån randoms men så bra är ja inte och har slutat

detta var svar på oktas inlägg

arzenazi
P22
Medlem

1 oktober 2011 21:28 | #7 arzenazi

vet att jag inte borde göra de
whaaat om du är seriös så håller jag faktiskt me där

arzenazi
P22
Medlem

1 oktober 2011 21:29 | #8 arzenazi

Skrivet av Axiom View Post
Åk till ett land som utövar sharialagarna. Då blir du garanterat avskräckt, eller åtminstone får du en hjälpande hand på vägen.
räcker med att läsa om de så blir man lite avskräckt

Okta123
P23
Medlem

1 oktober 2011 21:31 | #9 Okta123

Skrivet av arzenazi View Post
facebook grejen va nog så men lite men stjälandet av pennor(låter lite mobbat) är lite på vem som helst oavsett om jag gillar den personen elr inte
fast vill också hacka nån randoms men så bra är ja inte och har slutat

Att hacka andras acc var nog värst. Men sluta tänka på att sno andras pennor, du kan ju tänka mer på skolarbetet istället

arzenazi
P22
Medlem

1 oktober 2011 21:35 | #10 arzenazi

Skrivet av Okta123 View Post
facebook grejen va nog så men lite men stjälandet av pennor(låter lite mobbat) är lite på vem som helst oavsett om jag gillar den personen elr inte fast vill också hacka nån randoms men så bra är ja inte och har slutat

Att hacka andras acc var nog värst. Men sluta tänka på att sno andras pennor, du kan ju tänka mer på skolarbetet istället

snor pennor för att jag behöver dom till skolan även fast jag skulle kunna köpa dom för 1 krona så jag tänker lite på skolan också

Okta123
P23
Medlem

1 oktober 2011 21:39 | #11 Okta123

Skrivet av Okta123 View Post
facebook grejen va nog så men lite men stjälandet av pennor(låter lite mobbat) är lite på vem som helst oavsett om jag gillar den personen elr inte fast vill också hacka nån randoms men så bra är ja inte och har slutat

snor pennor för att jag behöver dom till skolan även fast jag skulle kunna köpa dom för 1 krona så jag tänker lite på skolan också

bara 1kr?!?! i vår skola köper vi dom för 5 eller 10 tror jag :) Asså köp , KÖP KÖP xd

arzenazi
P22
Medlem

1 oktober 2011 21:41 | #12 arzenazi

Citat:
bara 1kr?!?! i vår skola köper vi dom för 5 eller 10 tror jag :) Asså köp , KÖP KÖP xd

vad för pennor isåfall? för vi har också pennor som kostar 5 spänn
dom för 1 är blyerts iaf

Okta123
P23
Medlem

1 oktober 2011 21:47 | #13 Okta123

Citat:
vad för pennor isåfall? för vi har också pennor som kostar 5 spänn
dom för 1 är blyerts iaf

Stift pennor :)

arzenazi
P22
Medlem

1 oktober 2011 21:58 | #14 arzenazi

aha men våra stift kostar också så You're not alone

kom precis på en sak om mitt ''problem'' Har också som en vana att om min kompis typ går på toan elr nåt brukar jag kolla på deras sparade lösenord och se vad dom har :S Gillar att ha möjligheter att göra det hela tiden...

arzenazi
P22
Medlem

1 oktober 2011 22:02 | #15 arzenazi

Skrivet av coola_Killen_99 View Post
min bror brukar stjäla saker på kiosken på vår gata men det är bara för att han är 15 och bra på det du ska nog inte göra det förns du är större
eh man borde inte göra det alls vafan?<

edit:vart lite tokigt där:eh man borde inte göra det alls vafan?z< ska vara ett svar till hans kommentar

Misshanna
F25
Medlem

2 oktober 2011 17:41 | #16 Misshanna

vill bara säga att du är väldigt omogen som gör på det där viset. facerapat vänner har vi nog alla gjort någon gång så det är väll ingen fara om det inte är något väldigt allvarligt som sårar den andre. Men att sno andras pennor är jävligt onödigt, okej om det är på skojj men om du gör det för att du behöver pennor kan du väll bara be om att få låna en eller be dina föräldrar köpa en åt dig! det är dags för dig att växa upp och inte slarva bort dina pennor. Tänk hur jävla dryg dem du snor pennorna ifrån tycker att du är? vill du att folk ska tycka att du är dryg? sen måste du ju förstå att pennor kostar pengar! dem du tar pennorna ifrån har lagt sina pengar på pennorna! du snor deras pengar kan man se det som och det är allvarligt. Lägg ner skiten.

Väldigt seriös nu men du får skylla dig själv om du skriver här och ber om att bli avskräckt. Jag hoppas jag hjälpte dig för sådär kan du inte hålla på. Jag hade tyckt du hade varit sjukt dryg och irriterande om du hade snott mina pennor varje lektion.

Swem
P22
Medlem

2 oktober 2011 19:27 | #17 Swem

Va? Om han väntar tills han blir större är han ju straffmyndig?

Dessutom ger det otroligt (enligt mig) låg status att stjäla något.

snaccer
P21
Medlem

3 oktober 2011 07:54 | #18 snaccer

Om man ska stjäla ska man göra det före man är 15, SmartingeN^ -.-

brainfuck
P22
Medlem

3 oktober 2011 14:39 | #19 brainfuck

Ni vet väl att det fortfarande kan komma konsekvenser om man begår brott?

*FJANTERIER*

Du är bara omogen. Lär dig att skilja på ditt och mitt. Tillslut så kommer ingen vilja ha med dig att göra. Motiverar det dig nog?

skatezz98
P22
Medlem

3 oktober 2011 15:17 | #20 skatezz98

Skrivet av snaccer View Post
Om man ska stjäla ska man göra det före man är 15, SmartingeN^ -.-

men n00b man springer snabbare när man är 15

1 2

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.