För kort för min ålder.. Svara någon!

1 2
Non-Filtrerad
P21
Medlem

9 juni 2011 15:40 | #1 Non-Filtrerad

Hejsan Forumtittare! Jag har en väldig viktigt fråga.. Jag är nämligen 12 år och fyller 13 i slutet av oktober. Och jag är bara 145 cm LÅNG! jag verkligen hatar det! Varje gång någon frågar mig om hur gammal jag är och jag säger 12 så ser jag deras uttryck! Jag får kolla upp med alla jag pratar med och jag är jätteorolig för att bli mobbad i högskolan som jag snart börjar i! Varför är jag såhär tror ni? är detta vanligt!!?confused

Capital
P69
Medlem

9 juni 2011 15:44 | #2 Capital

Ja. Du är kortväxt.

Non-Filtrerad
P21
Medlem

9 juni 2011 15:45 | #3 Non-Filtrerad

Och ja jag glömde en sak.. Jag vet att jag är kortväxt jag vill bara veta varför och hur jag kan bli längre!!?

TheOtherkind
P24
Medlem

9 juni 2011 15:47 | #4 TheOtherkind

Man kan inte styra sin längd, och du låter inte alls sådär jättekort. Har en kompis som är 16 och typ under 1.60. :)

Capital
P69
Medlem

9 juni 2011 15:50 | #5 Capital

Skrivet av Non-Filtrerad View Post
Och ja jag glömde en sak.. Jag vet att jag är kortväxt jag vill bara veta varför och hur jag kan bli längre!!?

Piller eller något annat konstigt?

Andreas0_o
P22
Medlem

9 juni 2011 15:54 | #6 Andreas0_o

Börja träna och käka mer, växte ungefär 20 cm på en sommar, käkade typ gröt varje dag och tränade 2 gånger i veckan(tror det mest var gröten :D)

LordDante
P25
Medlem

9 juni 2011 15:55 | #7 LordDante

Skrivet av Andreas0_o View Post
Börja träna och käka mer, växte ungefär 20 cm på en sommar, käkade typ gröt varje dag och tränade 2 gånger i veckan(tror det mest var gröten :D)

Eller tillväxthormoner i blodet... ;)

TheOtherkind
P24
Medlem

9 juni 2011 15:58 | #8 TheOtherkind

Tycker. Så.

Annars vill jag ha ditt grötrecept.

Kafilo
F24
Moderator

9 juni 2011 15:59 | #9 Kafilo

Du är endast 12 år, har alltså inte växt klart än, vänta några år så ska du se :>
och nej, du borde inte testa några piller om det nu finns sådana, det är bara att vänta, finns inget du kan göra åt saken, mer än att vara positiv inställd och försöka bli nöjd med dig själv, din personlighet sitter ju inte i längden? Man blir ju inte en sämre människa för att man är några centimeter kortare.

Non-Filtrerad
P21
Medlem

9 juni 2011 16:12 | #10 Non-Filtrerad

Skrivet av Kafilo View Post
Du är endast 12 år, har alltså inte växt klart än, vänta några år så ska du se :>
och nej, du borde inte testa några piller om det nu finns sådana, det är bara att vänta, finns inget du kan göra åt saken, mer än att vara positiv inställd och försöka bli nöjd med dig själv, din personlighet sitter ju inte i längden? Man blir ju inte en sämre människa för att man är några centimeter kortare.

Det har du rätt i men endel människor tycker inte detsamma. Piller ingen ide att ni säger ändå för man får bara växthormoner när man har en sjukdom...

Borttagen medlem

9 juni 2011 16:25 | #11 Avslutat konto

Först av allt, *högstadiet*

För det andra, det finns absolut inget du kan göra för att bli längre. Om du förstås inte stoppar servetter i skorna för att verka vara längre... hjälper inte så mycket(har provat). Så var positiv! Det finns ju saker du kan göra eftersom att du är kort som andra inte kan och jag var inte mycket längre själv när jag var tolv. I sjuan var jag 154cm och nu är jag 173cm så jag har vuxit 19cm på tre år, det är inte mycket enligt mig.

Newfag
P23
Medlem

9 juni 2011 16:51 | #12 Newfag

Skrivet av Capital View Post
Ja. Du är kortväxt.

Ovetande fåne.

Du är inte kortväxt, vissa personer växer helt enkelt inte i samma takt som andra väldigt kortfattat sagt.
Har själv samma problem.

Non-Filtrerad
P21
Medlem

9 juni 2011 16:52 | #13 Non-Filtrerad

Tack för alla svar men jag skulle vilja veta vad man kunde äta hur mycket man skulle träna och hur länge smile

Borttagen medlem

9 juni 2011 18:59 | #14 Avslutat konto

vad är det som är så bra med att vara lång då? och vad är det som är så dåligt med att vara kort?

BlackMan
P21
Medlem

9 juni 2011 19:08 | #15 BlackMan

asså jag är ca 1.50 så du är inte så kort

zerkhan
P26
Medlem

9 juni 2011 19:17 | #16 zerkhan

Var sjukt kort själv väldigt länge, typ 1,60 i 7an o en del av 8an... Sen i 9an gick de av o nu är ja normallängd =)

manda111
F25
Medlem

9 juni 2011 19:35 | #17 manda111

Alltså, man ska inte försöka påverka sin längd med hjälp av mat eller träning :P Waste of time.
Jag är bara 1.71 och jag var längst i klassen i mellanstadiet o.o gissa om jag känner mig kort nu :P
Har dessutom en kille på min skola som är ca 1.45 och han är inte mindre omtyckt för de?
Sluta oroa dig för så ytliga saker, din personlighet sitter inte i längden och även om du tror de så spelar längd ingen roll alls :P Du växer ska du se. Min bror sköt i höjden i 14års åldern; då var han bara lite längre än dig :O Nu är han 1.87 ^^ Så de fixar sig pöjk! :D <3

IronyFist
P28
Medlem

9 juni 2011 20:00 | #18 IronyFist

Växte som mest mellan 13 och 15. Tror inte du ska bekymra dig. Och i vilket fall så finns det inte mycket att göra åt sin längd. Annat en klackskor, men det antar jag att du inte tänker använda?

Ilovecats
F23
Medlem

9 juni 2011 20:46 | #19 Ilovecats

jag e bara 154cm

Ilovecats
F23
Medlem

9 juni 2011 20:47 | #20 Ilovecats

o inte formad

1 2

Skriva inlägg?