Vad skiljer människan från djuren?

1 2
Coone
P26
Medlem

24 juli 2010 23:51 | #21 Coone

Intelligensen skulle jag säga.

Precis som folk redan sagt så har fler djur än människan moral.

DickenD
P26
Medlem

25 juli 2010 00:01 | #22 DickenD

Djuren är antagligen smartare eftersom dom inte utvecklar massas skit som tar död på oss alla

People = Shit

LoveThePain
P23
Medlem

29 juli 2010 15:16 | #23 LoveThePain

högre intelligens och medlidande! Thats the diference but people and animals :D

engodsalva
P24
Medlem

29 juli 2010 15:50 | #24 engodsalva

liksom skulle en björn kunna ha varit i människans nuvarande situation om dom hade kommit på att man kan använda pinnar som vapen för många år sedan? (inte för att en björn skulle behöva pinnar för att döda, och bortsett från att dom kanske inte kan hålla i pinnar)

Jappar
P26
Medlem

29 juli 2010 17:46 | #25 Jappar

Att vi människor har en överdimensionerad hjärna.

richardsont
P25
Medlem

30 juli 2010 03:16 | #26 richardsont

Jag tycker att vi också är djur. Det är vi människor som har utnämnt oss själva till ickedjur.

Man kan fråga sig om vi skulle bli djur om det kom en intelligentare ras som ansåg att vi var djur

politiker
P26
Medlem

4 augusti 2010 02:32 | #27 politiker

vi ska alltid vara värre en den andrescared

Deadandlivin
P27
Medlem

5 augusti 2010 04:56 | #28 Deadandlivin

Människan är ett djur. Om din fråga är; Vad är skillnaden mellan människan och andra djur, bortsett från de morphiologiska så är den stora skillnaden volymen av hjärnan samt skillnaden i hur mycket man kan utnyttja av den.

Annat än det, inget; Vi är djur som är smartare än de andra djuren. Leoparden utvecklade snabbhet, gorillan utvecklades styrka, vi utvecklades hjärnan på evolutionär nivå.

Newfag
P23
Medlem

5 augusti 2010 09:58 | #29 Newfag

Det som skiljer människan från djuren är JAG.
Obey me.
>:C

Mysterion
P31
Medlem

5 augusti 2010 12:30 | #30 Mysterion

Jag finner det inte särskilt komplicerat angående vad som skiljer oss från djuren.

Vi har en välutvecklad hjärna som hjälper oss att tänka kreativt och vi har utvecklat konsten att använda verktyg, något som få andra djur klarar av, t ex kråkor och apor.
Många flockdjur använder sig av en hierarki, därav det alltid finns ett djur på toppen i en flock.
Jag skulle vilja säga att vi använder oss av samma hierarki. Vi bara lurar de lägre individerna att tro att de lever i ett rättvist liv och att alla har lika rättigheter. Tycker det är lustigt också hur vi utan vidare kan göra närmare vad som helst om det innebär en ökning i våran status och ökad makt. Vi kan såra andra, skada och till och med döda varandra.

Vi försöker inbilla oss att vi är en rättvis och ädel ras, men vad tror du skulle hända om det kom en främmande utomjordisk ras till jorden i teori? Om vi säger att de ser väldigt annorlunda ut till skillnad från oss och ser skrämmande ut, nog tror jag det skulle sluta i våld och bråk. Vi människor har alltid fruktat det vi inte känner till och hatat det som inte passar in i mängden. Någon som har mer makt än oss? Vi skulle göra nästan vad som helst för att få den makten, vi skiter i vad andra tycker.

Jämfört med vårat samhälle där vi måste ljuga konstant för att ens kunna flytta ut på egen hand och bo själv, när vi pratar om att sanningen är bättre än att ljuga. Så tycker jag att djurens simpla hierarki ser mycket mer välkomnande ut.

1 2

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.