Styla håret

1 2
Buckett
P18
Medlem

13 juli 2009 21:48 | #1 Buckett

Hur får man sitt hår så det ser typ "ny-duschat" ut ? Med hjälp av vax då

Seriösa svar tack

Harley93
P19
Medlem

13 juli 2009 21:52 | #2 Harley93

Jag brukar bara ta vax i händerna, smeta ut det lite sen bara röra om som fan i håret o hoppas det blir bra ^^

dfhkjdhfjkd
F21
Medlem

13 juli 2009 22:02 | #3 dfhkjdhfjkd

Jag får wet look med hjälp av mousse, bara att kladda i en massa. Ser fräschade ut än vax i mitt tycke, men sen kanske det är så att bara homosexuella pojkar använder mousse och i så fall ber jag om ursäkt för mitt mycket smarta tips.

Buckett
P18
Medlem

13 juli 2009 22:06 | #4 Buckett

Skrivet av dfhkjdhfjkd View Post
Jag får wet look med hjälp av mousse, bara att kladda i en massa. Ser fräschade ut än vax i mitt tycke, men sen kanske det är så att bara homosexuella pojkar använder mousse och i så fall ber jag om ursäkt för mitt mycket smarta tips.

man kan typ inte styla me mousse väl? asså att få det stå upp

Zarroc
P28
Medlem

13 juli 2009 22:13 | #5 Zarroc

Nej, med mousse går det knappt att få det att stå upp.

Testa att blanda gröna difi vaxet med vanligt urban vax och ha i det när håret är fuktigt! Inte blött, utan försök att torka det så mycket det går med handduk, men ha i direkt efter det! ;)
Du får dock vara beredd på att håret stelnar när du har i vax när det är fuktigt, och att effekten sabbas ganska lätt genom att rufsa till håret! :)

Hoppas att det hjälper dig! ;)

Buckett
P18
Medlem

13 juli 2009 22:15 | #6 Buckett

Skrivet av Zarroc View Post
Testa att blanda gröna difi vaxet med vanligt urban vax och ha i det när håret är fuktigt! Inte blött, utan försök att torka det så mycket det går med handduk, men ha i direkt efter det! ;)
Du får dock vara beredd på att håret stelnar när du har i vax när det är fuktigt, och att effekten sabbas ganska lätt genom att rufsa till håret! :)

Hoppas att det hjälper dig! ;)

Men ska man blanda i håret eller ha båda i handen o blanda?

Zarroc
P28
Medlem

13 juli 2009 22:17 | #7 Zarroc

Blanda i handen! :)

dfhkjdhfjkd
F21
Medlem

13 juli 2009 22:19 | #8 dfhkjdhfjkd

Om man lär sig finessen så går allt. Sen ville han inte ha det stående utan nyduschat!

Borttagen medlem

13 juli 2009 22:23 | #9 Avslutat konto

Skrivet av dfhkjdhfjkd View Post
Om man lär sig finessen så går allt. Sen ville han inte ha det stående utan nyduschat!

Men med mousse blir håret väldigt hårt, så har iaf jag uppleft det.. Om jag vill få det att se nyduschat ut (och inte fettigt å äckligt som man får av daxwax) så tar man ett rätt löst vax i fuktigt hår

goodc
P18
Medlem

13 juli 2009 22:46 | #10 goodc

socker vatten:D:D hårt men det ser lite gött ut

underwood
P20
Medlem

22 juli 2009 02:00 | #11 underwood

men det ser ju inte ny duschat ut hela dan

flashbang
P42
Medlem

22 juli 2009 02:45 | #12 flashbang

annars kan du ju faktiskt duscha : )

WookieCookie
P19
Medlem

22 juli 2009 03:00 | #13 WookieCookie

Ett tips till alla som vill fixa frillan fort på morgonen. Morogonrunk = Gratis, naturlig hårgele.

zyphaxx
P20
Medlem

22 juli 2009 07:42 | #14 zyphaxx

Skrivet av WookieCookie View Post
Ett tips till alla som vill fixa frillan fort på morgonen. Morogonrunk = Gratis, naturlig hårgele.

HAHhahah ^^ vafan?
Ontopic: som Harley93 säger ta vax i händerna och rör om utav bara helvete ^^ bigsmile

AuroraSpyder
P19
Medlem

28 juli 2009 16:59 | #15 AuroraSpyder

Du drar vax genom håret och tuperar sedan det med en kam. Du drar det uppåt alltså.

Trkish
P18
Medlem

28 juli 2009 17:25 | #16 Trkish

annars har man i jäkla massa vax elr ngt sånt i håret på kvällen, sen låter man det va under natten , sen på morgonen har du en fin frisyr, ;P elr naej kankse men det är värt att testa :PPPP

970904
P18
Medlem

28 juli 2009 17:29 | #17 970904

Skrivet av Trkish View Post
annars har man i jäkla massa vax elr ngt sånt i håret på kvällen, sen låter man det va under natten , sen på morgonen har du en fin frisyr, ;P elr naej kankse men det är värt att testa :PPPP

haha det funkade på mig förut :D

men ärligt jag måste veta hur lång/kort hår du har för att kunna ge dig ett bra tips ..

dampi
P19
Medlem

28 juli 2009 17:58 | #18 dampi

Skrivet av Benji_GS View Post

men ärligt jag måste veta hur lång/kort hår du har för att kunna ge dig ett bra tips ..

brush, om han hade haft kort hår och det var jävligt enkelt, misstänker starkt att han har mellanlångt? :)

Buckett
P18
Medlem

2 augusti 2009 19:12 | #19 Buckett

Skrivet av dampi View Post

brush, om han hade haft kort hår och det var jävligt enkelt, misstänker starkt att han har mellanlångt? :)

Word

970904
P18
Medlem

2 augusti 2009 20:06 | #20 970904

Skrivet av Buckett View Post
Skrivet av dampi View Post

Word

mellanlångt ? x'D
det kan vara skit stor skillnad, mellanlångt kan vara på gränsen till kort och på gränsen till långt, så det e stor skillnad

1 2

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.