Muskelsträckning/träningsvärk!
2 maj 2009 23:13 | #3 matte47
har fått detta själv, men du ska inte vara allt för still utan försök att gå och stretcha mkt så blir det snart bättre
2 maj 2009 23:38 | #4 Tripple
Börja med att vila ort värken, sen se till att stretcha ORDENTLIGT efter träning, minst 45 sek på varje muskel, tro mig det hjälper.
29 juni 2009 01:03 | #6 1Esseboy1
Du måste vila mycket kanske en vecka och stretcha om det inte gör för ont så blir det bra (har sträkt mig själv en gång så lita på mig)
5 juli 2009 00:52 | #7 WorthDyingFor
Sträckning, nja vettefan. Träningsvärken tränar man bort, eller så jobbar man på att behålla den, det är skönt att känna att det tar :D

1 maj 2009 20:32 | #1 Avslutat konto
Hej!
Jag har nyligen börjat köra baseball, och asså, i måndags så sprang jag till bussen för att hinna till min provträning. Då kände jag direkt hur jag sträckte BÅDA lårmusklerna. På träningen så fortsatte jag ändå springa men tillslut gav jag upp och försökte "stretcha" tillbaka musklerna på nå vis..och precis 2 dagar efter, alltså på onsdagen, så har jag träning igen. Det gjorde inte lika ont som i måndags men ont gjorde det. Nu har jag även träningsvärk för att jag stretchade slarvigt plus en sträckt lårmuskel i höger ben.
Hur ska jag göra? HELP!