Tips för min träningsperiod

Mrcormac
P20
Medlem

24 mars 2012 17:36 | #1 Mrcormac

Hej! I sommar hade jag tänkt att börja träna lite, närmare bestämt 4 dagar i veckan enbart för att gå ner i vikt (jag tror att jag väger ca 120kg just nu, inte helt säker). Jag hade tänkt göra så att jag åker till gymmet och går på något löpband och/eller träna muskler med diverse vikter. Sedan på onsdagen joggar jag i ca 20-25 minuter. Sen igen på fredagen så ska jag åka till gymmet och träna igen med diverse vikter och träningsmaskiner, o.s.v. Sedan två dagar senare joggar jag igen ungefär i 20-25 minuter precis som på onsdagen. Det är så här jag tror det kommer att bli ungefär. Orsaken till att jag ska börja i sommar är att jag går i tredje året på gymnasiet med många arbeten så jag måste fokusera på det tills jag slutar och tar studenten. Så jag undrar: Vad tycker ni om detta? Ge gärna kritik, positiv och negativ. Tack på förhand!

/Mrcormac

Goddagens
P17
Medlem

24 mars 2012 21:13 | #2 Goddagens

Jag antar väl att du vill bränna fett så när du tränar med vikter kör lätt och många repetitioner.

Mrcormac
P20
Medlem

25 mars 2012 18:52 | #3 Mrcormac

Skrivet av Goddagens View Post
Jag antar väl att du vill bränna fett så när du tränar med vikter kör lätt och många repetitioner.

Ja, jag vill bränna fett eller ja, jag vill det JÄTTE mycket. Tack för tipset! Om det är några andra som vill skriva här, så gör det! Jag bryr mig inte om det är positiva eller negativa kommentarer, ju mer desto bättre så att säga.

konjoja
P16
Medlem

25 mars 2012 20:24 | #4 konjoja

Jag tycker att du har planerat mycket bra, ett skitbra tips är att jogga innan frukosten, då förbränner du betydligt mycket mer kalorier. När det gäller kosten ska du äta lite grann många gånger om dan, då går förbränningen fortare än när du äter mycket och få gånger om dan.

Mrcormac
P20
Medlem

26 mars 2012 19:34 | #5 Mrcormac

Skrivet av konjoja View Post
Jag tycker att du har planerat mycket bra, ett skitbra tips är att jogga innan frukosten, då förbränner du betydligt mycket mer kalorier. När det gäller kosten ska du äta lite grann många gånger om dan, då går förbränningen fortare än när du äter mycket och få gånger om dan.

Tack så mycket! :D. Okej, jag ska tänka på det tipset:)

wistrom
P19
Medlem

8 april 2012 18:09 | #6 wistrom

Lyssna inte på svaren ovan. Du bränner inte mer kalorier om du kör lätta vikter och många reps, du får uthålligare muskler bara.

Jogga innan frukos kommer inte hjälpa dig nämnvärt heller för den delen. Sen är också den delen där han skriver "ät lite men många gånger om dagen" fel också. Allt handlar om hur många kalorier du stoppar i dig per dag. Räkna ut ditt Energibehov per dag Sedan när du räknat ut ditt energibehov så gör du så att du äter -500kcal om dagen istället. På det sätter går du ner 0,5kg i veckan.

Rekommenderar starkt att läsa den här guiden; http://www.kolozzeum.com/...um/showthread.php?t=26881 I sen står också hur du räknar ut ditt energibehov. Rekommenderar även att du laddar ner "Shape-Up" appen till din telefon och börjar räkna kalorier. Lycka till!

Mrcormac
P20
Medlem

12 april 2012 22:26 | #7 Mrcormac

Okej tack så mycket =). Uppskattar verkligen det långa och utförliga svaret!

Flumride
P19
Medlem

27 september 2012 22:40 | #8 Flumride

kanske lite sen med svar men men... Mitt tips till dig är att vara motiverad och se ditt mål framför dig de dagar du inte kommer orka träna. Missa aldrig ett träningspass hur trött du än är.. Ge allt... Och något som är väldigt viktigt är att sova ordentligt!

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.