Akne
28 augusti 2012 19:20 | #4 niten
DU får finnar av fet hy tvätta dig noca och ofta.. använd akne skrubbing.
28 augusti 2012 21:50 | #5 Goddagens
Det är en typisk fas endel killar går igenom i tonåren. Jag hade mycket finnar under hela högstadiet men det blev bättre under nian och nu ettan på gymnasiet. Jag har ju precis börjat tvåan och jag förväntar mig att det ska bli bättre i trean i och med att jag tvättat ansiktet ända sedan åttan på högstadiet. Men prova att tvätta ansiktet noga och regelbundet. Jag har själv börjat tvätta ansiktet tre gånger om dagen för det var det min doktor sa att jag kunde göra. Du kan ju käka tabletter mot dreten också.
29 augusti 2012 00:21 | #6 yeeeyguy
Det finns grejer du kan äta som funkar bra mot akne!
Jag äter det själv, så vet att det funkar! Dock är detta ett av de dyrare alternativet, ca 350 kr / 20 dagar !
www.vitaminb5.se
30 augusti 2012 22:44 | #8 HerrHurrDurr
Jag har, själv går jag på Roaccutan.. starkaste läkemedlet på marknaden just nu.. Ganska hypat läkemedel alla pratar om hur "farligt" det är att käka Roa men jag håller verkligen inte med.. Det enda jag egentligen märkt är att mina läppar blir torra, samt att jag svettas mer vid tung ansträngning!
Ett tips är att du åker till en Hudläkare och ber om att få Roaccutan utskrivet, jag ska sammanlagt käka ca 870 tabletter varav 4-6 om dagen, jag bestämmer det själv! Det tar några månader men det är helt klart värt det! skulle tro att kanske 9 av 10 slutar få finnar efter behandligen, och har det inte blivit bättre då så kan dem oftast ge dig en till behandling!
Lycka till // En olycklig själ ;)

P15
Medlem
21 augusti 2012 00:00 | #1 denny740
Undrar bara hur många av er som har rätt rejält med akne, själv har jag jävla massa ärr och sår av finnar sen nåt år eller två tillbaka.
Har testat att använda olika slags medel men tror inte direkt på att skiten funkar, brukar oftast leda till att jag får panik/stress över att det inte funkar så jag får bara ännu mer:D
men som sagt, hur många av er har problem med finnar/ärr mer än bara en 'vanlig tonåring'