Ryckningar i muskeln

adam0000
P13
Medlem

8 augusti 2012 19:34 | #1 adam0000

Tjena. Vaknade imorse och kände lite ryckingar ungefär varje halvtimme som håller på i 20 sekunder ca varje gång. Är lite irriterande.. Vet ni vad det kan vara som gör att det rycker? och glömde säga, det är det är muskeln mellan axeln och armem. ej triceps eller biceps

W16
P15
Medlem

8 augusti 2012 20:23 | #2 W16

det är inget farligt i alla fall, händer mej ibland med

aquila
P7
Medlem

8 augusti 2012 21:37 | #3 aquila

Du är/har CP?

Eller så är du utmattad. Kan hända att någon muskel vid ögonen rycker till när jag är riktigt trött i ögonen.

adam0000
P13
Medlem

8 augusti 2012 21:47 | #4 adam0000

Nej har inte eller är cp....... Men har hållt på hela dagen..

Glaset
P15
Medlem

8 augusti 2012 22:14 | #5 Glaset

Om du är stressad så kan det vara anledningen. Men det kanske kan vara bra att kolla upp det, ifall det fortsätter. :S :)

adam0000
P13
Medlem

8 augusti 2012 22:17 | #6 adam0000

Citat:
Citat av: Glaset
Om du är stressad så kan det vara anledningen. Men det kanske kan vara bra att kolla upp det, ifall det fortsätter. :S :)

Får se hur det är imorgon då.

mmd
P16
Medlem

9 augusti 2012 00:43 | #7 mmd

jag brukar få det om jag ligger spänd för länge men om man strechtar är det lungt för mig

cerio
P23
Medlem

10 augusti 2012 15:21 | #8 cerio

Ryckningar i musklerna kan bero på en del. Allt från helt normala orsaker och ofarliga till livsfarliga sjukdomar.

Jag kommer bara nämna dem "ofarliga". Då dem livsfarliga är ganska extreme och om det nu vore att du har muskelryckningar under en lång tid och/eller att det händer väldigt ofta så ska du kontakta vårdcentralen eller gå till närmsta sjukhus och se till att du kollas, låt inte vårdcentralen lura dig för det händer att dem säger att det "inte är något" men sen visar sig att det är något.

Jag kommer inte nämna tunga droger då jag tvivlar på att en 12 årig kille springer runt och tar amfetaminer. Men om du nu skulle göra det, så har du orsaken där. Eller att du tar steroider, allt från östrogen till testerone och allt imellan.

Orsaker:

Kaffe, Dricker man mycket kaffe eller energidrycker kan det bero pågrund av detta.

Fysisk aktivitet, om du utför mycket fritids aktiviteter så som fotboll, ishockey eller liknande så kan det bero på detta. Vanligtvis helt ofarligt. Då det är din(a) muskler som är trötta. (STRETCHA!)

Dålig kost, får du i dig tillräckligt med näring(Vitaminer, Mineraler, Protein, Kolhydrater) etc. Om du har dålig kost, kanske nyligen bytte diet, så kan detta bero pågrund av detta(Detta är största orsaken till muskelryckningar). Tänk också på att se till att du har tillräckligt med vätska i kroppen.

Stress, Är du stressad?

Orsaker som inte är pågrund av sjukdomar eller socialt liv(icke inkl stress), händer vanligtvis i ögat, smalbenet och/eller tummen. Dessa uppstår när man är stressad.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.